Case Report
BibTex RIS Cite

YAŞAM BOYU ÖĞRENME EKSENİNDE İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE ÜNİVERSİTELERİN ROLÜ: TEORİK BİR ARAŞTIRMA VE MODEL ÖNERİSİ

Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 515 - 529, 30.06.2018
https://doi.org/10.29106/fesa.418406

Abstract

Dünyada geçmişten
günümüze kadar ekonomik, sosyal ve kültürel olarak çok önemli değişimler
yaşamaktadır. Bu değişimlerin temelini ise bireylerin hayatları boyunca eğitim
almaları oluşturmaktadır. Bireylerin içinde bulundukları topluma ve yaşanan bu
hızlı değişimlere ayak uydurmaları gerekmektedir. Bireyin, kendisini sürekli
yenilemesi ile hem günlük hayatındaki hem de meslek hayatındaki gelişmeleri
yakından takip edebilmesi mümkün hale gelmektedir. Sürekli yenilenmenin,
nitelikli insan gücünün kaynağı ise yaşam boyu öğrenmedir. Bireyin olduğu her
yerde gerçekleşebilen yaşam boyu öğrenme işsizliği de azaltan önemli bir
unsurdur. Yaşam boyu öğrenme son yıllarda başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada
ve ülkemizde eğitim alanında yürütülen çalışmalar arasında öncelikli konuma
gelmiştir. Zaman, yaş, eğitim düzeyi gibi eğitim engeli olabilecek her türlü
kısıtlamayı ortadan kaldıran yaşam boyu öğrenmenin uygulanmasında ise
üniversitelere önemli görevler düşmektedir.



Bu çalışmada yaşam
boyu öğrenme kapsamlı bir şekilde ele alınmış, ilgili literatür araştırmaları
ile işsizliğe olan etkisi ortaya konulmuştur. Üniversitelerin yaşam boyu
öğrenme konusunda fonksiyonu ele alınarak, bireysel ve kurumsal gelişim için rolü
incelenmiştir. Sonuç olarak refah seviyesinin artırılmasında yaşam boyu öğrenme
faaliyetlerinin uygulanmasının gerekliliği ortaya konulan bir model önerisi ile
açıklanmıştır.

References

  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi-Mardin ili örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydemir, C., Kaya, Ö. (2007). Küreselleşme Kavramı Ve Ekonomik Yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(20).
  • Aydın, A., Sayılan, A. A. (2014). Aktif yaşlanma ile yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkiye teorik bir bakış. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, (2), 76-81.
  • Aykaç, M., Yertüm, U . (2017). Yaşlanmanın Emek Piyasalarına Etkisi: G8 Ülkeleri Örneği. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 167-181.
  • Bağcı, Erhan, Ş.,(2010). Noeliberalizm ve Yaşam Boyu Eğitim: Gerçeği Gizleyen Büyülü Sözler, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Cilt.8, Sayı.30, s.53-76.
  • Candy, P. C.,(2003) Lifelong Learning and Information Literacy, Report for U.S. National Commission on Libraries and Information Science and National Forum on Information Literacy.
  • Chapman, J. And Aspin, D., (1997). Schools and the Learning Community: Laying the Basis for Learning Acroos the Lifespan. In Aspin, D.,Chapman, J., Hatton, M. And Sawono. Y. (Eds). International Handbook on Lifelong Learning: Dordecht: Kluwer Press International.
  • Coşkun, Y. D., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Coşkun, Y. D., Demirel, M., (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.108-120.
  • Çeker, G.,(2017), Hayat Boyu Öğrenmenin Toplumsal Yaşam Üzerindeki Etkileri, Ailem ve Şirketim, CGS Center, Sayı 91.
  • Çoban, S. M., Demir, E., Cesur, A., (2017). İnsan Kaynakları Yönetiminde İşgören Eğitimin İncelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 37, s.153-172.
  • Dalgar, H., Tunç, H., Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1), 39-50.
  • Deakin, S.,Malmberg, J., Sarkar, P. (2014). How do labour laws affect unemployment and the labour share of national income? The experience of six OECD countries, 1970–2010. International Labour Review, 153(1), 1-27.
  • Doyle, C. S. (1994). Information literacy in an information society: A concept for the information age. New York: Syracuse University.
  • Erdamar, G.K. (2010). Yaşam Boyu Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler (Edit. Özcan Demirel, 4.Baskı), Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B., (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye’de Halk Kütüphaneleri, Türk Kütüphaneciliği, 23, 4, s. 803-834.
  • Faure, E.,Herrera, F., Kaddoura, A., Lopes, H., Petrovsky, A., Rahnema, M., Ward, F.(1972). Learning to be: The world of education today and tomorrow. Paris: UNESCO.
  • Fischer, G. (2000). Lifelong learning-more than training. Journal of Interactive Learning Research, 11(3), 265.
  • Gemr (2016). Global Education Monitoring Report, Conception sandrealities of lifelong learning.
  • Göçer, A. (2016). Yaşam Boyu Öğrenmenin Önemli Bir Aşaması: Yetişkin Okuryazarlığı ve Yararları- Kayseri Örneği-Türkiye. Eğitim Ve Bilim, 41(183).
  • Görücü, İ., Akbıyık, N., & Koç, M. (2012). Türkiye’de İşsizlik Sigortası Uygulaması Ve Sonuçları (2000-2010). Social Sciences, 7(2), 127-160.
  • Güleç, İ., Çelik, S., Demirhan, B. (2013). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Güllüpınar, F., Gökalp, E. (2014). Neoliberal Zamanın Ruhu, Yaşam Boyu Öğrenme ve İstihdam İlişkileri: Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları’nın Eleştirel Bir Analizi / Neoliberal Zeitgeist, Lifelong Learning and Employment Relations: A Critical Analysis of Lifelong Learning Policies.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F., & Kuzu, A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(2).
  • Horoz, O. R. (2017). Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi-Bartın ili örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hužovičová, M., Jakúbek, P. (2014). The Lifelong Learning in the Field of Employment Policy in Slovakia. Acta Technologica Dubnicae, 4(2), 27-35.Ionela, A. M. (2012). The role of lifelong learning in the growth of employment and labour efficiency. The case of Romania. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 4399-4403.
  • Işık, V. (2016). Türkiye’de Genç İşsizliği Ve Genç Nüfusta Atalet. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 5(11).
  • İzgören, A. Ş., (2017). Geleceği Yönetmek, Elma Yayınevi, Ankara.
  • Jarvis, P.,(2010). The Routledge International Handbook of Lifelong Learning, USA, Routledge Publishing.
  • Kalz, M. (2014), Lifelong learning and its support with new technologies. In Smelser, Behavioral Sciences.
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, Havva E., (2014). Küreselleşme Sürecinde Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Gerçeği, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt. 9, Sayı.2, s.91-111.
  • Kebeli, S., (2017). Esnek İstihdam Ve Yaşam Boyu Öğrenenler: İşkur İstihdam Garantili Kurslar Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıklı, M. (2008). Türkiye Üniversitelerindeki Sürekli Eğitim Merkezlerinin Yapısı ve İşleyişi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Köğce, D.,Özpınar, İ., Şahin, Seher M., Yenmez, Arzu A., (2014). Öğretim Elemanlarının 21.Yüzyıl Öğrenen Standartları ve Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, s.185-213.
  • Kuzu, S., Demir, S., Canpolat, M. (2015). Evaluation of life-long learning tendencies of pre-service teachers in terms of some variables. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(4).
  • Laal, M. (2011). Lifelong learning: What does it mean?.Procedia-Socia land Behavioral Sciences, 28, 470-474.
  • Lengrand, P. (1975). An introduction to lifelong education. Paris: UNESCO.
  • Levine, L. (2013). Economic growth and the unemployment rate, CRS Report for Congress, Congressional Research Service
  • Manea, A. D. (2014). Lifelong Learning Programs–An Effective Means of Supporting Continuing Education. Procedia-Socialand Behavioral Sciences, 142, 454-458.
  • MEB, (2009). Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi – Yüksek Planlama Kurulu, Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Meyers, R.,Pignault, A., Houssemand, C. (2016). Using the Empowerment Scale with unemployed people in lifelong learning: Is the tool soundand useful?.PsychologyResearch, 6(11), 648-659.
  • N. J., Baltes P. B. (Eds.). (2014).International Encyclopedia of the Social and Oduro-Mensah, D., Biney, I. K. Strengthening Lifelong Education For Development: The Case of Ghana. PAACE Journal of Lifelong Learning, 23, 73-84.
  • Oğuz, H.,& Özkul, M. (2016). Duygusal Emek Sürecine Yön Veren Sosyolojik Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Batı Akdeniz Uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), 130-154.
  • Özdemir, A . (2017). Bütün Öğrencilerin Okulu Finlandiya Okulları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 59-91.
  • Özen, Y., (2011). Algın Öğrenme Teorisi Yaşam Boyu Değişerek ve Gelişerek Öğrenme (Öğrenmeye Sosyal Psikolojik Bir Bakış), Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl.3, Sayı.6, s.1-16.
  • Öztürk, N. (2005). İktisadi kalkınmada eğitimin rolü. Sosyo ekonomi, 1(1), 27-44.
  • Paker, K. O. (2011). Postmodern Bilgelik: Yeni Çağ Söyleminde Kişisel Gelişim ve ‘Ruhsal Alıştırmalar’. Psikoloji Çalışmaları, 31, 61-98.
  • Panitsides, E. A., Anastasiadou, S. (2015). Lifelong learning policy agenda in the European Union: A bi-level analysis. Open Review of Educational Research, 2(1), 128-142.
  • Perin, V., Brčić, M. K. (2014). Lifelong learning and employability the role of non-formal education. Andragoska Spoznanja, 20(4), 39-48.
  • Samancı, O., Ocakcı, E. (2017). Hayat Boyu Öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722.
  • Sema, A. Y. (2012). Türkiye’de işsizliğin nedenleri: İstihdam politikaları üzerine bir Değerlendirme. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2), 321-341.
  • Smyrnova-Trybulska, E. (2013). E-learning & lifelong learning. E-learning & Lifelong Learning, 115-132.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B., ve Kavak, Y., (2006). Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.201-210.
  • Şen, M . (2016). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Kapsamında Türkiye'de Mesleki Eğitim Kurslarının Analizi. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2 (1), 67-89.
  • Tanca, H. A. (2017). Yaşam Boyu Öğrenme Bağlamında Kamu Spot Göstergeleri Hakkında Üniversite Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi-Bartın Üniversitesi örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taş, H. Y., Bilen, M. (2014). Avrupa Birliği ve Türkiye’de genç işsizliği sorunu ve çözüm önerileri. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(6).
  • Tayfun, A., Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma The Unemployment Anxiety Of University Students: A Research On Süleyman Demirel University Students. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Toprak, M., Erdoğan, A., (2012).Yaşam boyu Öğrenme: Kavram, Politika, Araçlar ve Uygulama, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, s.69-91.
  • Ünal, Ç. (2015). Türkiye Nüfusunun Yaşlanma Endeksi Ve Potansiyel Destek Oranlarının Dağılımı. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 12(1).
  • Wang, V., Parker, J. (2014). Lifelong Learning in China. RIO: Revista Internacional de Organizaciones, (12), 71-88.
  • Yang, J., Schneller, C., Roche, S. (2015). The Role of Higher Education in Promoting Lifelong Learning. UIL Publication Series on Lifelong Learning Policies and Strategies: No. 3. UNESCO Institute for Lifelong Learning. Feldbrunnenstrasse 58, 20148 Hamburg, Germany.
  • Yıldırım, R. (2017). Üniversitelerdeki Yaşam Boyu Öğrenme Hizmetlerinin Yönetsel Etkililiğinin Değerlendirilmesi-Doktora tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Yüksel, H. (2014). Yaşam Boyu Eğitim Olgusunun İstihdama Katkısı: İşkur Örneği. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5).
  • Yüksel, S., Gündoğdu, K.,Akyol, B., & Vural, R. A. (2016). Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yayımlanan Tez ve Makalelere İlişkin Bir İçerik Analizi: 2000-2015. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1491-1513.
  • İnternet Kaynakları
  • http://www.taysadmag.com/haber/issizligin-onune-gecmek-icin-kilit-nokta-%E2%80%98yasam-boyu-ogrenme (Erişim Tarihi: 04.04.2018)
  • http://www.ekodialog.com/Konular/ekonomide_karar_birimleri.html (Erişim Tarihi: 10.04.2018)
Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 515 - 529, 30.06.2018
https://doi.org/10.29106/fesa.418406

Abstract

References

  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi-Mardin ili örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydemir, C., Kaya, Ö. (2007). Küreselleşme Kavramı Ve Ekonomik Yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(20).
  • Aydın, A., Sayılan, A. A. (2014). Aktif yaşlanma ile yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkiye teorik bir bakış. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, (2), 76-81.
  • Aykaç, M., Yertüm, U . (2017). Yaşlanmanın Emek Piyasalarına Etkisi: G8 Ülkeleri Örneği. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 167-181.
  • Bağcı, Erhan, Ş.,(2010). Noeliberalizm ve Yaşam Boyu Eğitim: Gerçeği Gizleyen Büyülü Sözler, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Cilt.8, Sayı.30, s.53-76.
  • Candy, P. C.,(2003) Lifelong Learning and Information Literacy, Report for U.S. National Commission on Libraries and Information Science and National Forum on Information Literacy.
  • Chapman, J. And Aspin, D., (1997). Schools and the Learning Community: Laying the Basis for Learning Acroos the Lifespan. In Aspin, D.,Chapman, J., Hatton, M. And Sawono. Y. (Eds). International Handbook on Lifelong Learning: Dordecht: Kluwer Press International.
  • Coşkun, Y. D., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Coşkun, Y. D., Demirel, M., (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.108-120.
  • Çeker, G.,(2017), Hayat Boyu Öğrenmenin Toplumsal Yaşam Üzerindeki Etkileri, Ailem ve Şirketim, CGS Center, Sayı 91.
  • Çoban, S. M., Demir, E., Cesur, A., (2017). İnsan Kaynakları Yönetiminde İşgören Eğitimin İncelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 37, s.153-172.
  • Dalgar, H., Tunç, H., Kaya, M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1), 39-50.
  • Deakin, S.,Malmberg, J., Sarkar, P. (2014). How do labour laws affect unemployment and the labour share of national income? The experience of six OECD countries, 1970–2010. International Labour Review, 153(1), 1-27.
  • Doyle, C. S. (1994). Information literacy in an information society: A concept for the information age. New York: Syracuse University.
  • Erdamar, G.K. (2010). Yaşam Boyu Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler (Edit. Özcan Demirel, 4.Baskı), Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B., (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye’de Halk Kütüphaneleri, Türk Kütüphaneciliği, 23, 4, s. 803-834.
  • Faure, E.,Herrera, F., Kaddoura, A., Lopes, H., Petrovsky, A., Rahnema, M., Ward, F.(1972). Learning to be: The world of education today and tomorrow. Paris: UNESCO.
  • Fischer, G. (2000). Lifelong learning-more than training. Journal of Interactive Learning Research, 11(3), 265.
  • Gemr (2016). Global Education Monitoring Report, Conception sandrealities of lifelong learning.
  • Göçer, A. (2016). Yaşam Boyu Öğrenmenin Önemli Bir Aşaması: Yetişkin Okuryazarlığı ve Yararları- Kayseri Örneği-Türkiye. Eğitim Ve Bilim, 41(183).
  • Görücü, İ., Akbıyık, N., & Koç, M. (2012). Türkiye’de İşsizlik Sigortası Uygulaması Ve Sonuçları (2000-2010). Social Sciences, 7(2), 127-160.
  • Güleç, İ., Çelik, S., Demirhan, B. (2013). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Güllüpınar, F., Gökalp, E. (2014). Neoliberal Zamanın Ruhu, Yaşam Boyu Öğrenme ve İstihdam İlişkileri: Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları’nın Eleştirel Bir Analizi / Neoliberal Zeitgeist, Lifelong Learning and Employment Relations: A Critical Analysis of Lifelong Learning Policies.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F., & Kuzu, A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(2).
  • Horoz, O. R. (2017). Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi-Bartın ili örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hužovičová, M., Jakúbek, P. (2014). The Lifelong Learning in the Field of Employment Policy in Slovakia. Acta Technologica Dubnicae, 4(2), 27-35.Ionela, A. M. (2012). The role of lifelong learning in the growth of employment and labour efficiency. The case of Romania. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 4399-4403.
  • Işık, V. (2016). Türkiye’de Genç İşsizliği Ve Genç Nüfusta Atalet. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 5(11).
  • İzgören, A. Ş., (2017). Geleceği Yönetmek, Elma Yayınevi, Ankara.
  • Jarvis, P.,(2010). The Routledge International Handbook of Lifelong Learning, USA, Routledge Publishing.
  • Kalz, M. (2014), Lifelong learning and its support with new technologies. In Smelser, Behavioral Sciences.
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, Havva E., (2014). Küreselleşme Sürecinde Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Gerçeği, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt. 9, Sayı.2, s.91-111.
  • Kebeli, S., (2017). Esnek İstihdam Ve Yaşam Boyu Öğrenenler: İşkur İstihdam Garantili Kurslar Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıklı, M. (2008). Türkiye Üniversitelerindeki Sürekli Eğitim Merkezlerinin Yapısı ve İşleyişi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Köğce, D.,Özpınar, İ., Şahin, Seher M., Yenmez, Arzu A., (2014). Öğretim Elemanlarının 21.Yüzyıl Öğrenen Standartları ve Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, s.185-213.
  • Kuzu, S., Demir, S., Canpolat, M. (2015). Evaluation of life-long learning tendencies of pre-service teachers in terms of some variables. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(4).
  • Laal, M. (2011). Lifelong learning: What does it mean?.Procedia-Socia land Behavioral Sciences, 28, 470-474.
  • Lengrand, P. (1975). An introduction to lifelong education. Paris: UNESCO.
  • Levine, L. (2013). Economic growth and the unemployment rate, CRS Report for Congress, Congressional Research Service
  • Manea, A. D. (2014). Lifelong Learning Programs–An Effective Means of Supporting Continuing Education. Procedia-Socialand Behavioral Sciences, 142, 454-458.
  • MEB, (2009). Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi – Yüksek Planlama Kurulu, Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Meyers, R.,Pignault, A., Houssemand, C. (2016). Using the Empowerment Scale with unemployed people in lifelong learning: Is the tool soundand useful?.PsychologyResearch, 6(11), 648-659.
  • N. J., Baltes P. B. (Eds.). (2014).International Encyclopedia of the Social and Oduro-Mensah, D., Biney, I. K. Strengthening Lifelong Education For Development: The Case of Ghana. PAACE Journal of Lifelong Learning, 23, 73-84.
  • Oğuz, H.,& Özkul, M. (2016). Duygusal Emek Sürecine Yön Veren Sosyolojik Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Batı Akdeniz Uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), 130-154.
  • Özdemir, A . (2017). Bütün Öğrencilerin Okulu Finlandiya Okulları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 59-91.
  • Özen, Y., (2011). Algın Öğrenme Teorisi Yaşam Boyu Değişerek ve Gelişerek Öğrenme (Öğrenmeye Sosyal Psikolojik Bir Bakış), Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl.3, Sayı.6, s.1-16.
  • Öztürk, N. (2005). İktisadi kalkınmada eğitimin rolü. Sosyo ekonomi, 1(1), 27-44.
  • Paker, K. O. (2011). Postmodern Bilgelik: Yeni Çağ Söyleminde Kişisel Gelişim ve ‘Ruhsal Alıştırmalar’. Psikoloji Çalışmaları, 31, 61-98.
  • Panitsides, E. A., Anastasiadou, S. (2015). Lifelong learning policy agenda in the European Union: A bi-level analysis. Open Review of Educational Research, 2(1), 128-142.
  • Perin, V., Brčić, M. K. (2014). Lifelong learning and employability the role of non-formal education. Andragoska Spoznanja, 20(4), 39-48.
  • Samancı, O., Ocakcı, E. (2017). Hayat Boyu Öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722.
  • Sema, A. Y. (2012). Türkiye’de işsizliğin nedenleri: İstihdam politikaları üzerine bir Değerlendirme. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2), 321-341.
  • Smyrnova-Trybulska, E. (2013). E-learning & lifelong learning. E-learning & Lifelong Learning, 115-132.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B., ve Kavak, Y., (2006). Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.201-210.
  • Şen, M . (2016). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Kapsamında Türkiye'de Mesleki Eğitim Kurslarının Analizi. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2 (1), 67-89.
  • Tanca, H. A. (2017). Yaşam Boyu Öğrenme Bağlamında Kamu Spot Göstergeleri Hakkında Üniversite Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi-Bartın Üniversitesi örneği, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taş, H. Y., Bilen, M. (2014). Avrupa Birliği ve Türkiye’de genç işsizliği sorunu ve çözüm önerileri. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(6).
  • Tayfun, A., Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma The Unemployment Anxiety Of University Students: A Research On Süleyman Demirel University Students. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Toprak, M., Erdoğan, A., (2012).Yaşam boyu Öğrenme: Kavram, Politika, Araçlar ve Uygulama, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, s.69-91.
  • Ünal, Ç. (2015). Türkiye Nüfusunun Yaşlanma Endeksi Ve Potansiyel Destek Oranlarının Dağılımı. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 12(1).
  • Wang, V., Parker, J. (2014). Lifelong Learning in China. RIO: Revista Internacional de Organizaciones, (12), 71-88.
  • Yang, J., Schneller, C., Roche, S. (2015). The Role of Higher Education in Promoting Lifelong Learning. UIL Publication Series on Lifelong Learning Policies and Strategies: No. 3. UNESCO Institute for Lifelong Learning. Feldbrunnenstrasse 58, 20148 Hamburg, Germany.
  • Yıldırım, R. (2017). Üniversitelerdeki Yaşam Boyu Öğrenme Hizmetlerinin Yönetsel Etkililiğinin Değerlendirilmesi-Doktora tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Yüksel, H. (2014). Yaşam Boyu Eğitim Olgusunun İstihdama Katkısı: İşkur Örneği. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5).
  • Yüksel, S., Gündoğdu, K.,Akyol, B., & Vural, R. A. (2016). Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yayımlanan Tez ve Makalelere İlişkin Bir İçerik Analizi: 2000-2015. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1491-1513.
  • İnternet Kaynakları
  • http://www.taysadmag.com/haber/issizligin-onune-gecmek-icin-kilit-nokta-%E2%80%98yasam-boyu-ogrenme (Erişim Tarihi: 04.04.2018)
  • http://www.ekodialog.com/Konular/ekonomide_karar_birimleri.html (Erişim Tarihi: 10.04.2018)
There are 68 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Davut Karaman

Publication Date June 30, 2018
Submission Date April 25, 2018
Acceptance Date June 11, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Karaman, D. (2018). YAŞAM BOYU ÖĞRENME EKSENİNDE İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE ÜNİVERSİTELERİN ROLÜ: TEORİK BİR ARAŞTIRMA VE MODEL ÖNERİSİ. Finans Ekonomi Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 515-529. https://doi.org/10.29106/fesa.418406