Bu
araştırmada internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının finansal
hizmet kalitesi açısından müşteriler tarafından değerlendirmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini Sivas İlinde ikamet etmekte olan internet ve mobil
bankacılık hizmetlerini kullanan banka müşterileri oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık
uygulamalarının finansal hizmet kalitesinin müşteriler tarafından algılanmasını
ölçmeye yönelik sorular Karadirek’in (2014) yüksek lisans tez çalışmasından
faydalanılarak ve konuya uygun olarak revize edilmiştir. 9 alt boyut ölçekte kullanılmıştır:
Yeterlilik, müşteri hizmetleri, yerine getirme, gizlilik/güvenlik,
erişilebilirlik, dizayn/tasarım, e-tatmin, e-güven ve e-sadakat.Veriler kolayda
örnekleme yöntemi ile toplanmış olup 600 banka müşterisine 5’li likert
formundaki anket uygulanmıştır. İnternet ve mobil bankacılık uygulamaları
finansal hizmet kalitesi ve kullanımı açısından incelenmiştir. Demografik
değişkenler ile diğer değişkenler arasındaki istatistiki ilişkiler SPSS 23
paket programı ile incelenmiş ve farklılıklar yorumlanmıştır. Meslek,
internet/mobil bankacılık kullanım sıklığı ve mobil cihaz markası durumlarıyla
internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının finansal hizmet
kalitesi algıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu ANOVA testi ile tespit
edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Submission Date | February 26, 2019 |
Acceptance Date | March 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |