Dijitalleşmenin ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ile birlikte, tüketicilerin alışveriş kanalları da farklılaşmıştır. Son yıllarda, paylaşım ekonomisi platformlarının, dijital pazarlama kanalları üzerindeki etkisi de giderek artmaktadır. Airbnb ve BlaBlaCar platformları ile dijital ekonomi platformları oluşturmuş ve tüketicilere, her an her yerden alışveriş yapma imkanı tanınmıştır. Bilgiye ulaşmanın en pratik yollarını bize sunan arama motorları ise, paylaşım ekonomisi platformlarına ulaşmada kilit rol oynamaktadır. Arama motoru optimizasyonunu (SEO) sağlamak isteyen şirketler, tüketicilerin ilgilenimlerini iyi analiz etmelidirler. Çünkü tüketici ilgilenimi, tüketici davranışlarının anlaşılmasından önemlidir. Bu araştırma ile Airbnb ve BlaBlaCar platformlarına ilişkin; site trafiği, trafik akış kaynakları, referans siteler, performans, erişim, iyi uygulamalar, SEO skoru, en çok aranan anahtar kelimeler, tüketici etkileşimi ve ilgilenimi açısından incelenecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | March 31, 2022 |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | November 22, 2021 |
Acceptance Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 1 |