Bu araştırmada COVID-19 salgınıyla beraber uzaktan eğitim sürecine geçilmesiyle beraber “Uzaktan eğitim sürecinde Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin internete bağımlılık düzeyleri nedir?” sorusunun araştırılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede 35 sorudan oluşan internet bağımlılık düzeyi ölçeği sosyal bilimler lisesinde okuyan 228 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulanan ölçek, SSPS 22 (Statical Package For Social Sciences) programına aktarılmış ve elde edilen bulgular analiz edilmiştir.
Bu bağlamda internet bağımlılığı ölçeğinden elde edilen puanlar incelendiğinde öğrencilerin bağımlılık düzeylerine ilişkin algılarının düşük olduğu görülmektedir. Öğrenciler vermiş oldukları cevaplar incelendiğinde almış oldukları puan ortalamasının (x̄: 2,34) olduğu ve bağımlılıklarını “katılmıyorum” düzeyinde değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öğrenciler, bir taraftan internet bağımlılık düzeylerini düşük olarak algılarken; diğer taraftan da salgın öncesi döneme göre internette çevrimiçi kalma sürelerinin anlamlı bir biçimde arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin internet bağımlılık düzeyleri; cinsiyet, sosyo-ekonomik durum, anne ve babanın eğitim durumları açısından da ele alınmıştır. Bu değerlendirme sonucunda, erkek öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerinin kız öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerine göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür. Sosyo-ekonomik düzeyi daha iyi olan öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyi daha düşük öğrencilere göre internet bağımlılık ölçeğinden almış oldukları puanların anlamlı bir biçimde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Son olarak anne ve babanın eğitim durumlarına göre öğrencilerin almış oldukları puanlar incelendiğinde; anne ve babanın eğitim seviyesi yükseldikçe, öğrencilerin internet bağımlılığı düzeyi ölçeğinden almış oldukları puanların anlamlı bir biçimde arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |