Bu çalışma yükseköğretim kurumlarındaki öğrencilerin katılımcı bütçeleme perspektifinden bütçe algısını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında Kütahya’da Dumlupınar Üniversitesi’nde okuyan öğrencilere anket uygulanarak, öğrencilerin bütçe algısı ölçülmüştür. Çalışmada, yükseköğretim öğrencilerinin genel bütçe algısı, bütçelemede mali saydamlık algısı ve katılımcı bütçeleme sürecine ilişkin algıları araştırılmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada, frekans analizi, faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde farklı öneriler getirilmesi hedeflenmiştir.
This study is intended to examine the perception of budget from participatory budgeting perspective of students in the institutions of higher education. In this study, applying the survey to students in Kütahya Dumlupinar University, is measured budget perception of the students.In this study is investigated the perception of the general budget of higher education students, financial transparency perceptions in budgeting and perception relating to the participatory budgeting.The data derived are analyzed through the program IBM SPSS Statistics 21.0 . In this study is aimed to bring forward different proposals in the framework the findings obtained in the results of frequency analysis, factor analysis, correlation and regression analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Journal of Finance Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.