BibTex RIS Kaynak Göster

TEFSİRİN HEDEF VE SINIRLARI AÇISINDAN KEŞŞAF TEFSİR

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: 1, 1 - 23, 01.06.2017

Öz

Tefsir disiplininde, ortay konan şerh, izah, yorum ve tevillerin gaye ve hedefini bilmek son derece önemlidir. Bu durum aynı zamanda tefsir ilminin sınırlarını da beraberinde gündeme taşımaktadır. Tarihte ve günümüzde pek çok tefsir araştırmacısı diğer branşdaşlarını alanın dışına çıkmak ve hedeften sapmakla itham etmiştir. Bu çalışmada Keşşaf kritiği yapmakla devam edegelen sorunun çözümüne bir nebze katkıda bulunmak istedik

Kaynakça

  • Ateş, Süleyman, Yüce Kuran’ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, 1988.
  • Arslan, Gıyasettin, “Kuran Okumalarında Fıkıhçı Perspektif”, Fırat Ü İlahiyat Fakültesi Dergisi, Elazığ, 2004, C, 9, S, 2.
  • Beydavi, Abdullah b. Ömer, Envaru’t-Tenzil, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • Buhari, Muhammed b. İsmail, Sahihu'l-Buhari, Daru'l-Fikr, by., trs.
  • İbn Abbas, Abdullah, Tefsiru İbn Abbas, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • İbn Hazm, Ebu Muhammed b. Ali, el-İhkam, fi Usuli’l-Ahkâm, Daru’l-Kutubi’l-İlmiyye, Beyrut, trs.
  • İbn Kesir, Ebul-Fida İsmail, Muhtasar Tefsiru İbn Kesir, (İhtisar, M. Ali es-Sabuni), Daru’l- Kurani’l-Kerim, Beyrut, 1981.
  • Gazali, Ebu Hamid, Muhammed, İhyau Ulumi 'd-Din, Çağrı Yayınları, İstanbul, 1985.
  • Gazali, Muhammed, Kuran’ı Anlamada Yöntem, Çev. Emrullah İşler, Sor Yayıncılık, Ankara 1993.
  • Hazin, Alauddin, Lübabu’t-Tevil fi Meani’t-Tenzil, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • Komisyon, Kuran Yolu Türkçe Meal ve Tefsir, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2007.
  • Meraği, Ahmed Mustafa, Tefsiru’l-Meraği, Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabi, Beyrut, 1974.
  • Mevdudi, Ebu’l A’la, Tefhimu’l-Kuran, (trc. Muhammed Han Kayani ve arkadaşları) İnsan Yayınları, İstanbul, 1996.
  • Nesefi, Abdullah b. Ahmed, Medariku’t-Tenzil, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • Öztürk, Mustafa, Tefsirin Halleri, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2013.
  • Suyuti, C. – Mahalli C., Tefsiru’l- Celaleyn, Muessesetu’r-Reyyan, Beyrut, 2010.
  • Serahsi, Ebubekir Muhammed b. Ahmed, Usulii 's-Serahsi, Daru'l-Marife, Beyrut, 1997.
  • Şevkani, Muhammed b. Ali, İrşadu’l-Fuhul, Mektebetu Mustafa el-Baz, Mekke, 1997.
  • Taberi, Muhammed b. Cerir, Tefsiru’t-Taberi, Camiul Beyan an Tevili Ayi’l-Kuran, thk. Abdullah b. Abdulmuhsin et Türki, Daru Hecr, 1. Baskı, Kahire, 2001.
  • Razi, Fahruddin, et-Tefsiru’l-Kebir, Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabi, Beyrut, 1995.
  • Yazır, Elmalılı Hamdi, Hak Dini Kuran Dili, Eser Neşriyat, İstanbul, 1979.
  • Zehebi, Muhammed Hüseyin, et-Tefsir ve’l-Mufessirun, Daru’l-Erkam, Beyrut, trs.
  • Zemahşeri, Mahmud b. Ömer el-Harezmi, el-Keşşaf, Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabi, Beyrut, 2001.

The Keşşaf Interpretation in the Sense of Its Target and Boundaries

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: 1, 1 - 23, 01.06.2017

Öz

It is very important to know the aim and target of the commentary, explanation, comment and tawils that put forward in the interpretation discipline. This situation also brings the boundary of the interpretation science to agenda. Lots of interpretation researchers have accused the other researchers to comment interpretation out of their main field and distort their target nowadays. In this study, by doing the Keşşaf criticism, we wanted to contribute the solutions of the problems which have lasted

Kaynakça

  • Ateş, Süleyman, Yüce Kuran’ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, 1988.
  • Arslan, Gıyasettin, “Kuran Okumalarında Fıkıhçı Perspektif”, Fırat Ü İlahiyat Fakültesi Dergisi, Elazığ, 2004, C, 9, S, 2.
  • Beydavi, Abdullah b. Ömer, Envaru’t-Tenzil, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • Buhari, Muhammed b. İsmail, Sahihu'l-Buhari, Daru'l-Fikr, by., trs.
  • İbn Abbas, Abdullah, Tefsiru İbn Abbas, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • İbn Hazm, Ebu Muhammed b. Ali, el-İhkam, fi Usuli’l-Ahkâm, Daru’l-Kutubi’l-İlmiyye, Beyrut, trs.
  • İbn Kesir, Ebul-Fida İsmail, Muhtasar Tefsiru İbn Kesir, (İhtisar, M. Ali es-Sabuni), Daru’l- Kurani’l-Kerim, Beyrut, 1981.
  • Gazali, Ebu Hamid, Muhammed, İhyau Ulumi 'd-Din, Çağrı Yayınları, İstanbul, 1985.
  • Gazali, Muhammed, Kuran’ı Anlamada Yöntem, Çev. Emrullah İşler, Sor Yayıncılık, Ankara 1993.
  • Hazin, Alauddin, Lübabu’t-Tevil fi Meani’t-Tenzil, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • Komisyon, Kuran Yolu Türkçe Meal ve Tefsir, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2007.
  • Meraği, Ahmed Mustafa, Tefsiru’l-Meraği, Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabi, Beyrut, 1974.
  • Mevdudi, Ebu’l A’la, Tefhimu’l-Kuran, (trc. Muhammed Han Kayani ve arkadaşları) İnsan Yayınları, İstanbul, 1996.
  • Nesefi, Abdullah b. Ahmed, Medariku’t-Tenzil, (Mecmau’t-Tefasir içinde) Çağrı Yay., İstanbul, 1979.
  • Öztürk, Mustafa, Tefsirin Halleri, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2013.
  • Suyuti, C. – Mahalli C., Tefsiru’l- Celaleyn, Muessesetu’r-Reyyan, Beyrut, 2010.
  • Serahsi, Ebubekir Muhammed b. Ahmed, Usulii 's-Serahsi, Daru'l-Marife, Beyrut, 1997.
  • Şevkani, Muhammed b. Ali, İrşadu’l-Fuhul, Mektebetu Mustafa el-Baz, Mekke, 1997.
  • Taberi, Muhammed b. Cerir, Tefsiru’t-Taberi, Camiul Beyan an Tevili Ayi’l-Kuran, thk. Abdullah b. Abdulmuhsin et Türki, Daru Hecr, 1. Baskı, Kahire, 2001.
  • Razi, Fahruddin, et-Tefsiru’l-Kebir, Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabi, Beyrut, 1995.
  • Yazır, Elmalılı Hamdi, Hak Dini Kuran Dili, Eser Neşriyat, İstanbul, 1979.
  • Zehebi, Muhammed Hüseyin, et-Tefsir ve’l-Mufessirun, Daru’l-Erkam, Beyrut, trs.
  • Zemahşeri, Mahmud b. Ömer el-Harezmi, el-Keşşaf, Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabi, Beyrut, 2001.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gıyasettin Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Arslan, Gıyasettin. “TEFSİRİN HEDEF VE SINIRLARI AÇISINDAN KEŞŞAF TEFSİR”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 22/1 (Haziran 2017), 1-23.

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.