Genç bir bilim dalı olan din eğitiminin değişik yönleri ele alınırken üzerinde durulması gereken hususlardan biri de din eğitimi biliminin dili meselesidir. Çünkü bir bilim dalının dili, o bilim dalının araştırılmasında, toplum tarafından anlaşılmasında ve toplumda karşılığını bulmasında önemli bir unsurdur. Her şeyden önce bir bilim dalının dilinin anlaşılır olması gerekmektedir. Bütün bu hususlar din eğitimi bilimi için de geçerlidir. Din dili, din eğitiminin en önemli argümanlarından biridir. Dinin öğretilmesinde, aktarılmasında ve davranış haline getirilmesinde en fazla dil kullanılır. Kullanılan bu dilin, dinin özüne/hakikatine uygun bir şekilde oluşması ve ona uygun tarzda sunulması bir zorunluluktur. Özellikle, dilin ve terminolojinin anlaşılır olması konusuna din eğitimcileri dikkat etmelidirler. İşte bu çalışmada ailede başlayan, okulda şekillenen ve hayat boyu devam eden din eğitiminde önemli bir unsur olan “din dili”nin din eğitimindeki öneminden bahsederek, din eğitiminde nasıl bir din dili olmalıdır? Sorusuna örneklerle cevap aranmaya çalışılmıştır
One of the issues that should be emphasized when dealing with different aspects of religious education, a young science, is the language of religious education. Because the language of science is an important element in the study of Science, in the understanding of society and in finding the balance in society. First of all, the language of Science must be understandable. In all these aspects of religious education. Religion is one of the most important arguments of religious education. Most languages are used in teaching, communicating and listening. It is a necessity that this language should be created and presented in accordance with the true nature of religion. In particular, religious educators should pay close attention to the fact that language and terminology are understandable. In this study, what kind of religion should be taught in religious education by referring to the importance of "religion" in religious education, which starts in the family and is shaped in school and continues for life? and I tried to answer with examples
Religion Education Religion Language Religion Language Religious Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 1 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.