Sah!h olarak kabul edilen hadis koleksiyonlannı göz önünde
bulundurarak, bunlardan ve diğer eserlerden derlenen malzemenin özelliğini
de dikkate almamız ve hadisiere verilen güvenirlik dereceleri üzerinde
düşünmemiz gerekir. Baş tann Jüpiter tarafından, tamamen silahlanmış
olarak zuhur eden Minerva'nın aksine1 hadis, Peygamber zamanından bu
yana toplumun bir malı olarak görülemez. Hadisler sanki toplumun bir
malıymış gibi gösterilir, ancak o korunan bir şey olmaktan ziyade gelişen bir
şeydir. Başlangıçta toplumun elinde rehber olarak Kur'an vardı fakat toplum
geliştikçe bu yetersiz görüldü. Kur'an'ın rehber olmadığı ya da rehberliğinde
yetersiz kaldığı yeıii durumlar ortaya çıktı ve bu nedenle bir şey bulunması
gerekmekteydi. Bu sebeple insanlann, Kur'an'ın yanında Peygamber
örneğinin, ihtiyaç duyulan her şeyi sağlaması gerektiğini hissetmeleri
şaşırtıcı değildir. eş-Şafii, Kur'an'daki "Kitap ve Hikmef' tabirinden
hareketle,ısünneti Peygamberin hayatıyla temellendirme hususunda akla çok
uygun iddialarda bulunur? eş-Şafii, Kitab'ın Kur'an, Hikmet'in de
Peygamber'in sünneti. olduğunu söyler. O, daha sonra sünnetin tabiatı
hakkındaki görüşleri zikreder. Bazılan, Kur'an'da her hangi bir ayetin
bulunmadığı konularda Muhammed'in sünneti oluştunuasım Allah'ın kesin
olarak vahyettiğini söyler. Buna karşılık diğer. bazılan ise Allah'tan;
Kur'an'da temeli bulunmayan bir konuyla ilgili olarak, asla her hangi bir
sünnetin gelmediğini ileri sürerler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Translation |
Authors | |
Translators |
Musa Erkaya This is me |
Publication Date | June 30, 2007 |
Submission Date | March 4, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 12 Issue: 1 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).