İslam, başlangıçtan itibaren kitap ehlinin dindarlığı, irfanı ve
ruhaniliği ile beslenmiştir. Eski Arabistan 'da, çöl rabipleri erkek ve
kadınınlar için şifa ve ümit, inanç ve uygulamaların kaynağı olmuştur.
Hıristiyan ruhaniliği ve kültürünü öğrenme İsa Mesih ve Aziz Paul'den
Mubammed'e Araplar için bir cazibe ve gizem havasına sahipti. Bu cazibe,
İslall)'dan önce ve sonra Kur'an ve şürde açık bir şekilde İslami bilginin
tezahürü olmuştur. Başka bir şekilde söylemek gerekirse gerçekte, İslam'dan
önce Hıristiyanlık, Araplar için (vahiye dayalı) tek din olmuştur. Anpların
dininde, hac ibadetinden başka dua ve dini tören yoktU. Daha önemlisi bu
din, uygun bir perspektif veya felsefi tari...J.ıten yoksundu. Arapça, SüryaniArami
kültürlü uluslararası ticari özel bir dildi ve Hıristiyan Araplar,
Ararnice ibadet etmekteydiler1 Aynı şekilde tamamıyla kötümser ve
gelişmemiş ölüm ve talihsizliğin bir temsilcisi olan güvenilmeyen zan1an
kavramı bilgisinin de ötesinde Arap dini kaba ve ilkeldi2
. Bu yüzden Yahudi
ve Hıristiyanların dini tecrübeleri, yeni inanç için en azından O'nun oluşumu
safhasında hem hüccet ve hem de bir referans değeri sağlamış olması
gerekir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Translation |
Yazarlar | |
Çevirmenler |
Ramazan Işık Bu kişi benim |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2000 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 5 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.