Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİ TOPLUMUNDA ÖGRETMENLERİN BİLGİ LİDERLİGİ ROLÜNDEKi DEGİŞMELER

Year 1999, Volume: 4, 0 - 0, 30.06.1999

Abstract

Yaşanılan çağlar teknolojik, ekonomik, sosyal gelişme ve değişmelere
göre adlandınlmaktadır. Her çağın özelliklerine uygun toplumsal yapı ve
bu toplumsal yapıya uygun eğitim anlayışlan ve sistemleri oluşturulmaktadır.
Bilgi çağı olarak adlandınlan ve bilginin en değerli sermaye olduğu içinde
yaşadığımız dönemlerin eğitimcilerinin de bu çağa uygun olarak donatılması
ve geleceğe yön verebilecek, hiç olmazsa çağa ayak uydurabilecek
nesilleri yetiştirebilecek yeterlik ve konumda olması gerekir.

References

  • Alakuş, Meral, Bilgi Toplumu, Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara,l991.
  • Avcı, Nabi, Enformasyon Toplumu ve Eğitim, Eğitim ve Verimlilik Sempozyumu Bildirileri, Sivas, 1994.
  • Avşar, İmdat, Postmodern Toplumsal Yapıda Eğitim, Yayım.lanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ, 1999.
  • Baltacıoğlu, Ismayıl, İçtimai Mektep, Maarif Vekilliği, Maarif Matbaası, Ankara, 1942.
  • Berman; Shelley, Thinging in Context ( In Devlopping Minds, Edit by Arthur Costa), Revised Edition, Volume,I Virginia, ASCD, 1991.
  • Çelik, Vehbi, Okul Kültürü ve Yönetimi, Pegem Yayını, Ankara,l997.
  • Dura, Cihan, Bilgi Toplumu, Kültür Bakanlığı Yayım, Ankara, 1990.
  • Erkan, Hüsnü, Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Yayını, Ankara,l997.
  • Illich, Ivan, Okulsuz Toplum, Şule yayınları, İstanbul,1998.
  • Özden, Yüksel, Öğrenme ve Öğretme, Pegem Yayım, Ankara, 1997.
  • Özer, Zülıal, Etkin Öğrenme, Bilim ve Teknik, TüBiTAK Yayını, Ankara, 1997, S.355, s.52-57.
  • Sönmez, Veysel, Eğitim Felsefesi, Pegem Yayını, Ankara, 1994.
  • Tezbaşaran, A. Ata, Öğretim ve Öğrenmede Bilgisayara Dayalı Bilgi Teknolojileri, Bilim ve Teknik, TÜBİTAK Yayını, Ankara,1997, S.355, s.54,55
  • Titiz, Tınaz, Çağdaş Eğitim Ya da Eğitilim, Bilim ve Teknik, TÜBİTAK Yayını, Ankara, 1997, S.355, s.56.
Year 1999, Volume: 4, 0 - 0, 30.06.1999

Abstract

References

  • Alakuş, Meral, Bilgi Toplumu, Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara,l991.
  • Avcı, Nabi, Enformasyon Toplumu ve Eğitim, Eğitim ve Verimlilik Sempozyumu Bildirileri, Sivas, 1994.
  • Avşar, İmdat, Postmodern Toplumsal Yapıda Eğitim, Yayım.lanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ, 1999.
  • Baltacıoğlu, Ismayıl, İçtimai Mektep, Maarif Vekilliği, Maarif Matbaası, Ankara, 1942.
  • Berman; Shelley, Thinging in Context ( In Devlopping Minds, Edit by Arthur Costa), Revised Edition, Volume,I Virginia, ASCD, 1991.
  • Çelik, Vehbi, Okul Kültürü ve Yönetimi, Pegem Yayını, Ankara,l997.
  • Dura, Cihan, Bilgi Toplumu, Kültür Bakanlığı Yayım, Ankara, 1990.
  • Erkan, Hüsnü, Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Yayını, Ankara,l997.
  • Illich, Ivan, Okulsuz Toplum, Şule yayınları, İstanbul,1998.
  • Özden, Yüksel, Öğrenme ve Öğretme, Pegem Yayım, Ankara, 1997.
  • Özer, Zülıal, Etkin Öğrenme, Bilim ve Teknik, TüBiTAK Yayını, Ankara, 1997, S.355, s.52-57.
  • Sönmez, Veysel, Eğitim Felsefesi, Pegem Yayını, Ankara, 1994.
  • Tezbaşaran, A. Ata, Öğretim ve Öğrenmede Bilgisayara Dayalı Bilgi Teknolojileri, Bilim ve Teknik, TÜBİTAK Yayını, Ankara,1997, S.355, s.54,55
  • Titiz, Tınaz, Çağdaş Eğitim Ya da Eğitilim, Bilim ve Teknik, TÜBİTAK Yayını, Ankara, 1997, S.355, s.56.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Bilal Yıldırım This is me

Publication Date June 30, 1999
Submission Date March 4, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 4

Cite

ISNAD Yıldırım, Bilal. “BİLGİ TOPLUMUNDA ÖGRETMENLERİN BİLGİ LİDERLİGİ ROLÜNDEKi DEGİŞMELER”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4 (June 1999).

Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).