Bu çalışmada, İlâhiyat Fakültelerinin hazırlık sınıflarında verilen Arapça eğitimi tartışılmıştır.
Araştırmaya katılan hazırlık sınıfı öğrencilerinin “Yabancı Dil Yetkinlik Beklentisi” ve “Yabancı
Dil Öğrenme Kaygısı” düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmadan elde
edilen sonuçlara göre, öğrencilerin öğrenim gördükleri program türü ve lise öğreniminde
Arapça dersindeki akademik başarıları ile “Yabancı Dil Yetkinlik Beklentisi” arasında anlamlı
bir fark bulunmuştur. Aynı şekilde lise öğrenimi sırasında Arapça dersindeki akademik
başarıları, Arapçayı zor ya da kolay bir ders olarak değerlendirmeleri ve Arapça öğrenmek için
günlük ayrılması gereken zaman ile “Yabancı Dil Öğrenme Kaygı” düzeyleri arasında anlamlı
bir fark bulunmuştur. Araştırma sonunda, Arapça eğitimindeki verimliliği arttırmaya yönelik
öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2012 |
Submission Date | September 11, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 17 Issue: 2 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).