Mevlana, XII. yüz yılda yaşamış önemli bir düşünürdür. Çok yönlü kişiliği olan,
değişik konularda görüşler ortaya koyan ve arkasından çok sayıda eser bırakan
Mevlana, aynı zamanda önemli bir eğitirncidir. Mevlana'yı önemli kılan eserleri
Mesnevi ve Divan-ı Kebir'dir. Bu iki eserde eğitimle ilgili değerli görüşler ortaya
koymuştur. Ona göre öğrenci eğiticiye tam bir teslimiyetle bağlanrnalıdır. Mevlana,
eğitimi bir ihtiyaç olarak görmektedir. Bu ihtiyacı da ancak iyi bir eğitimeinin
karşılayacağına inanınaktadır. Mevlana, eğitimin gücüne inanrnaktadır. Eğitimin
gücüne değinirken, eğitimi sonsuz bir güç olarak kabul etrnernektedir. Ona göre eğitim
var olanı geliştirir, olmayanı var edemez. Böylece eğitimin gücünü açıkça ortaya
koyarken kahtırnın da göz ardı edilmemesi gereken bir gerçek olduğuna dikkat
çekınek.iedir. Seviyeyi dikkate alına, ilgi ve kabiliyetlerin geliştirilmesi, soru-cevap
yöntemi, anlatım yöntemi Mevlana'nın eğitim anlayışında öne çıkan yönternlerdir.
Mevlana, eğitimi bir ihtiyaç olarak gören ve eğitimin gücüne inanan biri olarak,
eğitimeide bulunması gerekli vasıflar ve öğretim yöntemleri ile ilgili olarak ortaya
koyduğu sürekli uygulama alanı bulabilecek görüşleri ile evrensel bir şahsiyet
olma özelliğini taşımaktadır .
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2011 |
Submission Date | April 13, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 16 Issue: 1 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).