Bu çalışmada Turizm Fakültesi öğrencilerinin yabancı dil öğrenme bağlamında üst bilişsel öğrenme stratejilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Turizm Fakültelerinde eğitim alan öğrenciler oluştururken örneklemini ise köklü bir turizm eğitimi geleneğine sahip bir üniversitede Turizm Fakültesinde eğitim alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre kadın katılımcıların yabancı dil öğrenirken üst bilişsel öğrenme stratejilerini erkek katılımcılara göre daha etkin kullandıkları belirlenmiştir. Sonuçlar detaylı bir şekilde incelendiğinde kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre dil öğrenmeye daha planlı başladıkları, materyal seçimi konusunda daha dikkatli davrandıkları, ihtiyaç analizi yaparak zamanı daha verimli kullandıkları, çalışma ortamlarını ve sürelerini en fazla verim alacak şekilde planladıkları, çalıştıkları konular bağlamında kendilerine daha fazla soru sordukları, çalıştıkları konulara karşı daha fazla olumlu tutum oluşturmaya çalıştıkları, kendilerini daha fazla güdüledikleri ve kendilerini daha fazla motive ettikleri ortaya konmuştur. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuca göre Turizm Rehberliği bölümünde eğitim alan katılımcıların Turizm İşletmeciliği bölümünde eğitim alan katılımcılara göre yabancı dil öğrenirken üst bilişsel öğrenme stratejilerini daha işlevsel kullandıkları tespit edilmiştir.
Sayın hocam, sizlere teşekkür eder kolaylıklar dileriz
The aim of this study is to determine the metacognitive learning strategies of the students of the Faculty of Tourism in the context of foreign language learning. The research population consists of students studying in tourism faculties in Turkey, while the sample consists of students studying in one of the most prestigious tourism faculties in Turkey. According to the results of the study, it was found that female participants used metacognitive learning strategies more effectively than male participants when learning a foreign language. Looking at the results in more detail, it shows that female participants start language learning in a more planned manner than male participants, they are more careful in their choice of materials, they use their time more efficiently by carrying out needs assessments, they plan their work environment and time, and achieve the highest efficiency and they ask themselves more questions related to the subjects they study. It turned out that the students try to develop a more positive attitude towards the subjects they study, to push themselves more and to motivate themselves more.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | May 26, 2023 |
Submission Date | December 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |