There is need the
assessment of curricula to determine its mistakes and flaws. The attainments are the most important
element of a curriculum. The present study aims to evaluate attainments of 7th
grade social studies curriculum in terms of their suitability and efficiency
according to pre-test and teacher views. The One Group Pre-Test Post-Test
Design, one of the experimental research, was employed for students. Developed by researcher reliability and validity studies
conducted, the average difficulty of .55 ; KR- 20 reliability coefficient of
.90, which is an achievement test as applied to the students pre-test and final test and the "t" value
was found significant to Primary Grade 7 social studies program (SSP) to assess
the attainments of the second semester. Accordingly, it can be said that the attainments are
partly realized. With the exception of some others, it has generally been reached that
the attainments. On the
other hand especially given
the importance of process-oriented approach to program development and the data
of this study, Teachers’ perceptions were assessed through teacher perception
scale which has .90 KMO, 2432.066 Barlett Test, .93 internal consistency
coefficient, 26 items, and four sub-dimension. Findings of the research were
discussed and interpreted through findings based on the two instruments.
Bir öğretim programındaki aksaklık ve eksikliklerin
belirlenmesinde yapılacak iş programın değerlendirilmesidir. Bir öğretim
programının en önemli öğesi ise kazanımlardır. Bu araştırmanın amacı 2004
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programının genel hedefler de dâhil
olmak üzere kazanımlarının (özel hedefler) ön-son test sonuçlarına ve öğretmen
görüşlerine göre yerindeliğinin, etkililiğinin değerlendirilmesidir. Öğrenciler
için deneysel araştırma türleri içinde yer aldığı kabul edilen ön-deneysel
(pre-experimental) araştırma türü kapsamındaki Tek grup öntest ve sontest
yöntemi kullanılmıştır.
İlköğretim sosyal bilgiler 7.sınıf programının (SBÖP) ikinci yarıyıl
kazanımlarını değerlendirmek için, araştırmacı tarafından geliştirilen geçerlik
ve güvenirlik çalışması yapılmış bir başarı testi öğrencilere ön test ve son
test olarak uygulanmış ve “t” değeri istatistiksel olarak manidar bulunmuştur.
Buna göre kazanımların kısmen gerçekleştiği söylenebilir. Bazıları hariç genel
olarak kazanımların yerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan özellikle
süreç odaklı program geliştirme yaklaşımlarında öğretmen görüşleri vazgeçilmez
bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada ilgi
çekici veriler ve programcılara önemli
dönütler sağladığı düşünülen öğretmen görüşleri ise beşli likert tipinde geliştirilen, KMO değeri .90 ,
Barttlet testi sonucu 2432.066; Cronbach Alpha katsayısı .93 olan 26 maddeden
ve dört alt boyuttan oluşan öğretmen görüşleri ölçeğiyle tespit edilmiş,
yorumlanmıştır. Her iki veri kaynağından elde edilen bulgulara göre de öneriler
geliştirilmiştir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2017 |
Submission Date | October 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |