Bu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü
öğretmen adayları-nın siber zorbalık duyarlıklarını çeşitli değişkenler
açısından incelemektir. Araştırma İstanbul’da öğrenim gören 352 BÖTE öğretmen
adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla
araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Tanrıkulu, Kınay ve
Arıcak (2011) tarafından geliştirilen Siber Zorbalık Duyarlılık Ölçeği kullanılmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatis-tiksel metotlarlarla (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma)
birlikte, iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda
parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Tek yönlü (One way) Anova
testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde ise Tukey Post Hoc testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, BÖTE öğretmen adaylarının siber
zorbalığa ilişkin duyarlılık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Bu
çerçevede BÖTE öğretmen adaylarının siber zorbalık eylemleri ile karşı karşıya
kalabileceklerinin farkında oldukları, bu tür durumlarda kişisel güvenliklerini
sağlayabilecek bilgiye ve öğrencilerini bu durumlara karşı bilgilendirecek duyarlığa
sahip oldukları söylenebilir.
The aim of this research is to examine the
cyber bullying sensitivities of teacher candidates in the Department of
Computer and Instructional Technology Education (CEIT) in terms of various
variables. The research population constitutes CEIT teacher candidates. The
research was carried out on 352 CEIT teacher candidates in Istanbul. A personal
information form developed by the researcher and the Cyberbullying Awareness
Scale developed by Tanrıkulu, Kınay and Arıcak (2011) were used to collect data
in the study. Descriptive statistical metotlar evaluation of the data (Number,
Percentage, mean, standard deviation) with t-test the difference between the
two groups, in case of more than two groups in the comparison between groups of
parameters Unidirectional (One way) ANOVA test and identify the group that
caused the differences in the Tukey post hoc test was used. As a result of the
research, the CEIT teacher candidates were found to be high level of awareness
about cyberbullying. In this context, CEIT teacher candidates faced with
cyber-bullying actions that they might be aware, the knowledge to provide
personal security in such cases and students said they have a sensitivity that
could refer to.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2017 |
Submission Date | November 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |