Bu
çalışmanın amacı mühendislik fakültesi öğrencilerinin motivasyon ve öğrenme stratejilerinin
programlama başarılarını yordama gücünü belirlemektir. Çalışmaya Fırat
Üniversitesi Teknoloji Fakültesi farklı mühendislik bölümlerinde okuyan Bilgisayar
Programlama dersini alan 289 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veriler Haşlaman ve
Aşkar (2007) tarafından geliştirilen Özdüzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile
toplanmıştır. Programlama performansı için bireylerin Bilgisayar Programlama
dersinin sonunda aldıkları dönem sonu notları değerlendirilmiştir. Çalışma
sonunda motivasyon ve öğrenme stratejileri birlikte programlama dersi başarısındaki
değişimin yaklaşık %50’sini açıkladığı belirlenmiştir. En güçlü yordayıcı
değişkenin ise öz yeterlik olduğu tespit edilmiştir. Yapılan adımsal regresyon
analizi sonucunda öz yeterlik, çaba, öz yansıma, akranla işbirliği ve hedef
belirleme ile programlama başarısı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur.
The aim of the study is to determine the predictive power
of programming successes on motivation and learning strategies of engineering
faculty students. Two hundred eighty nine students attending Computer
Programming course at Faculty of Technology Department of Mechanical
Engineering and Automotive Engineering of Firat University participated in the
study. In the study, the data were collected by the Self-Regulation Learning
Strategies Scale developed by Haslaman and Aşkar (2007). For the performance of
the program, the end-of-term grades of the Computer Programming course are
evaluated. At the end of the study, it was determined that motivation and learning
strategies explain 44% of the total variance on success of the programming
course. The strongest predictor variable is the self-sufficiency. As a result
of the stepwise regression analysis, positive correlation was found between self-sufficiency,
effort, self-reflection, peer learning, goal setting and programming success.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2017 |
Submission Date | April 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |