Bu çalışma; Altıncı
sınıf fen bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği
uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısına, bilgi kalıcılığına ve fen
bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır.
Araştırma; 2017- 2018 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Malatya ilinin
Battalgazi ilçesinde bulunan Cevat Çobanlı Ortaokulunda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki
şubede yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; kontrol grubunda 22 ve
deney grubunda 24 olmak üzere toplam 46 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama
süresince, kontrol grubunda dersler Fen Bilimleri dersi öğretim programının
öngördüğü etkinlikler yapılarak işlenirken, deney grubunda ise istasyon tekniği
kullanılarak işlenmiştir. Deney grubu öğrencileri özdeş 5 gruba ayrılmıştır.
Uygulama, önceden hazırlanan 6 farklı öğrenme istasyonunda, haftada 4 ders
saati olmak üzere 3 hafta boyunca toplam 12 ders saati içerisinde
yürütülmüştür. Araştırmada deneysel modellerden öntest- sontest eşitlenmemiş
kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; hücre
konusu öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik
başarısını artırdığı, kalıcı öğrenmeyi sağladığı ve Fen Bilimleri dersine karşı
olumlu tutum geliştirdiği belirlenmiştir.
This research aims to search
the effect of the application of station technique in teaching the 6th grade
Science lesson cell topic on the academic achievement of students, knowledge
permanence, and their attitudes towards Science lessons. The research was conducted with the 6th grade students who
are studying at Cevat Çobanlı Secondary School in Battalgazi, Malatya, in the
first term of 2017-2018 education year. The research was carried out in two
groups, the experimental group and the control group. The study group of the
research consists of 46 students in total, 22 students for control group and 24
students for experimental group. During the application, the Science lesson was
studied with the control group students through the activities provided by the
curriculum while it was studied with the students in the experimental group by
using the station technique. The students in the experimental group were
divided into 5 identical groups. The application which was carried out in 6
different prearranged learning stations was conducted in 12 lesson hours (4
lessons per week) for 3 weeks. As a result of the research, it has been
determined that the application of the station technique in the Science lesson
improved the academic success of the students, enabled them to learn
permanently and they developed a positive attitude towards the Science lessons.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Submission Date | November 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |