BibTex RIS Cite

ALMANCA DERSLERİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Year 2014, Volume: 24 Issue: 1, 13 - 24, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.87126

Abstract

Lise öğrencilerinin Almanca öğrenme süreçlerinde başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesini amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu doğrultuda, cinsiyet farkı, anne ve baba eğitim düzeyi, ailenin maddi durumu, Almanca dersi başarı inancı ve evinde ayrı odaya sahip olma gibi faktörler ile öğrencilerin Almanca başarıları arasındaki farklılaşma durumu araştırılmıştır. Veriler, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Elazığ ilinde bulunan rastgele seçilen 3 Anadolu Lisesi 11. sınıfında öğrenim gören 120 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde hesapları ve kay- kare analizi yapılmıştır. Bu araştırmanın bulgularına göre, cinsiyet farkı, anne ve baba eğitim düzeyi, ailenin maddi durumu, Almanca dersini başarma inancı ve evinde ayrı odaya sahip olma faktörleri ile Almanca dersi başarı düzeyi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.

References

  • Ainley, J., Graetz, B., Long, M. ve Batten, M. (1995). Socioeconomic status and school education. Australian Government Publishing Service.
  • Akbaba Altun, S. (2009).İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi, İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Albayrak, B. (2006). Die Rolle der Motivation beim Fremsprachenverlust. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Albayrak, B. ve Serindağ, E. (2007). Der Fremdspracheverlust: Eine Empirische Studie beim Universitären Lernen des Deutschen. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 16 (1), 21-32.
  • Apeltauer, E. (1997). Grundlagen des Erst–und Fremdsprachenerwerbs. Eine Einführung. Fernstudieneinheit 15. Langenscheidt: Kassel.
  • Bilgin, N. (1991). Eşya ve İnsan. Gündoğan Yayınları: Ankara.
  • Chevalier, A. ve Lanot, G. (2002). The relative effect of family characteristics and financial situation on educational achievement. Education Economics, 10 (2), 165–181.
  • Christenson, S. L., Rounds, T. ve Gorney D. (1992) Family factors and student achievement: An avenue to increase students' success. School Psychology Quarterly, 7(3), 178-206.
  • Çetinkanat, C. (2000). Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu, Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Çiftçi, D. (1990). Ailenin Bireyin Toplumsal Hareketliliğine Etkisi. Sosyoloji Dergisi. E. Ü. Edebiyat Fakültesi Yayını, 2, 90-102.
  • Elmacıoğlu, T. (1998). Başarıda Aile Faktörü. Hayat Yayınları: İstanbul.
  • Eymen, U.E. (2007). SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri. İstatistik Merkezi Yayın No.1: İstanbul.
  • Günçer, B. ve Köse, R., (1993). Effects of family and school on Turkish students’ academic performance. Education and Society, 11 (1), 51–63.
  • Heyneman, S.P. ve Loxley, W.A., (1983). The effect of primary school quality on academic achievement across 29 high- and low-income countries. American Journal of Sociology, 88 (6), 1162–1194.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1988). İnsan ve İnsanlar. İstanbul Matbaası: İstanbul.
  • Kasatura, İ. (1991). Okul Başarısından Hayat Başarısına. İstanbul: Altın Gençlik Dizisi.
  • Koç, N. (1981). Liselerde Öğrencilerin Akademik Başarılarının Değerlendirilmesi Uygulamalarının Geçerliliğine İlişkin Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayını.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı, Kuramlar ve Uygulamalar. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • Küçük, O. (2007). Almanca Eğitimi Alan Öğrencilerinin Almanca Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Marjoribanks, K. (1979). Families and their learning environments: An empirical analysis. London: Routledge ve Kegan Paul.
  • Oğuzkan, T. (1981). Türkiye’de Ortaöğretim ve Sorunları. Hisar Eğitim Vakfı Yayınları: İstanbul.
  • Özgüven, E.,(1994) Psikolojik Testler, Yeni Doğuş Matbaası: Ankara.
  • Özyurt, B.Ö. (2004): “Cinsiyet”, in Y.Kuzgun ve D. Deryakulu (eds.) Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Parcel, T.L., ve Dufur, J.M. (2001). Capital at home and at school: Effects on student achievement. Social Forces, 79 (3), 881–911.
  • Plowden Report (1967). Children and their Primary Schools, Report of the Central Advisory Council for Education (England) London: HMSO.
  • Sayın, Ö. (1990). Aile Sosyolojisi. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No: 57: İzmir.
  • Şemin, R. (1975). Okulda Başarısızlık (Sosyo-Kültürel Açıdan Şanssız Çocuklar). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No: 2035: İstanbul.
  • Schumann, A. (2004). Zur Förderung der Motivation im Französischunterricht durch Inhaltsorientierung, (in) Börner, W. ve Vogel, K., Emotion und Kognition im Fremdsprachenunterricht, Gunter Narr Verlag: Tübingen. Schröder, H.,(1992). bis“Zugpferd- Effekt“, Arndt Verlag: München. Grundbegriffe der Pädagogischen Psychologie:Von “Abnormalität“
  • Tatlıcan, Ü. (1990). Ortaöğretimde Başarı Sosyo-Ekonomik Durum İlişkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayıncılık: Ankara.
  • Türkan, M. (1990). Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Lise Öğrencilerinin Problem Alanları ve Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir.
  • Ulular, G.F. (1997). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Etmenler, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
Year 2014, Volume: 24 Issue: 1, 13 - 24, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.87126

Abstract

References

  • Ainley, J., Graetz, B., Long, M. ve Batten, M. (1995). Socioeconomic status and school education. Australian Government Publishing Service.
  • Akbaba Altun, S. (2009).İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi, İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Albayrak, B. (2006). Die Rolle der Motivation beim Fremsprachenverlust. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Albayrak, B. ve Serindağ, E. (2007). Der Fremdspracheverlust: Eine Empirische Studie beim Universitären Lernen des Deutschen. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 16 (1), 21-32.
  • Apeltauer, E. (1997). Grundlagen des Erst–und Fremdsprachenerwerbs. Eine Einführung. Fernstudieneinheit 15. Langenscheidt: Kassel.
  • Bilgin, N. (1991). Eşya ve İnsan. Gündoğan Yayınları: Ankara.
  • Chevalier, A. ve Lanot, G. (2002). The relative effect of family characteristics and financial situation on educational achievement. Education Economics, 10 (2), 165–181.
  • Christenson, S. L., Rounds, T. ve Gorney D. (1992) Family factors and student achievement: An avenue to increase students' success. School Psychology Quarterly, 7(3), 178-206.
  • Çetinkanat, C. (2000). Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu, Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Çiftçi, D. (1990). Ailenin Bireyin Toplumsal Hareketliliğine Etkisi. Sosyoloji Dergisi. E. Ü. Edebiyat Fakültesi Yayını, 2, 90-102.
  • Elmacıoğlu, T. (1998). Başarıda Aile Faktörü. Hayat Yayınları: İstanbul.
  • Eymen, U.E. (2007). SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri. İstatistik Merkezi Yayın No.1: İstanbul.
  • Günçer, B. ve Köse, R., (1993). Effects of family and school on Turkish students’ academic performance. Education and Society, 11 (1), 51–63.
  • Heyneman, S.P. ve Loxley, W.A., (1983). The effect of primary school quality on academic achievement across 29 high- and low-income countries. American Journal of Sociology, 88 (6), 1162–1194.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1988). İnsan ve İnsanlar. İstanbul Matbaası: İstanbul.
  • Kasatura, İ. (1991). Okul Başarısından Hayat Başarısına. İstanbul: Altın Gençlik Dizisi.
  • Koç, N. (1981). Liselerde Öğrencilerin Akademik Başarılarının Değerlendirilmesi Uygulamalarının Geçerliliğine İlişkin Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayını.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı, Kuramlar ve Uygulamalar. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • Küçük, O. (2007). Almanca Eğitimi Alan Öğrencilerinin Almanca Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Marjoribanks, K. (1979). Families and their learning environments: An empirical analysis. London: Routledge ve Kegan Paul.
  • Oğuzkan, T. (1981). Türkiye’de Ortaöğretim ve Sorunları. Hisar Eğitim Vakfı Yayınları: İstanbul.
  • Özgüven, E.,(1994) Psikolojik Testler, Yeni Doğuş Matbaası: Ankara.
  • Özyurt, B.Ö. (2004): “Cinsiyet”, in Y.Kuzgun ve D. Deryakulu (eds.) Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Parcel, T.L., ve Dufur, J.M. (2001). Capital at home and at school: Effects on student achievement. Social Forces, 79 (3), 881–911.
  • Plowden Report (1967). Children and their Primary Schools, Report of the Central Advisory Council for Education (England) London: HMSO.
  • Sayın, Ö. (1990). Aile Sosyolojisi. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No: 57: İzmir.
  • Şemin, R. (1975). Okulda Başarısızlık (Sosyo-Kültürel Açıdan Şanssız Çocuklar). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No: 2035: İstanbul.
  • Schumann, A. (2004). Zur Förderung der Motivation im Französischunterricht durch Inhaltsorientierung, (in) Börner, W. ve Vogel, K., Emotion und Kognition im Fremdsprachenunterricht, Gunter Narr Verlag: Tübingen. Schröder, H.,(1992). bis“Zugpferd- Effekt“, Arndt Verlag: München. Grundbegriffe der Pädagogischen Psychologie:Von “Abnormalität“
  • Tatlıcan, Ü. (1990). Ortaöğretimde Başarı Sosyo-Ekonomik Durum İlişkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayıncılık: Ankara.
  • Türkan, M. (1990). Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Lise Öğrencilerinin Problem Alanları ve Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir.
  • Ulular, G.F. (1997). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Etmenler, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Issue
Authors

Bülent Kırmızı This is me

Bahar İşıgüzel

Publication Date January 31, 2016
Submission Date January 31, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Kırmızı, B., & İşıgüzel, B. (2016). ALMANCA DERSLERİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Firat University Journal of Social Sciences, 24(1), 13-24. https://doi.org/10.18069/fusbed.87126

Cited By

Matematik ve Fen Başarısının Belirleyicisi Olarak Öğretmenlerin Eğitim Düzeyi
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Umut Birkan ÖZKAN
https://doi.org/10.18506/anemon.521669