Sağlık artık sadece hasta olmama hali değil bir yaşam felsefesi ve gündelik bir hedef olarak da
tanımlanır. Sağlıklı bir hayat sürmek için son zamanlarda birçok insan kaplıcaları ziyaret etmeye başlamıştır.
Stresi azaltmak, sağlıklı yemek, kilo vermek, fitnes yapmak, terapötik beslenme ve diğer termal su
aktiviteleri en yaygın olan sebepler arasındadır. Türkiye’de birçok sıcak kaynak suyu ve termal turizm
potansiyeli olmasına rağmen Güneydoğu’daki az gelişmiş kaplıcalar çok da iyi çalıştırılmamaktadırlar. Söz
konusu bölgenin yakından incelenmesinden sonra sadece bir kaç kaplıcanın Kültür ve Turizm Bakanlığı
onaylı olduğu ortaya çıkmıştır. Bunlardan da çok azı yüksek kalitede hizmet vermektedir. Davranış, hijyenik
durum ve ağırlama açısından bu işletmeler hala Avrupa standartlarında değildir. Bu çalışma Çermik, Urfa,
Batman ve Siirt’teki kaplıcaların Kaplıca web sitelerini değerlendirip bu işletmelerin bulundukları tarihi
bölgeyi geliştirmedeki etkilerini güçlü ve zayıf yanlarıyla incelemekte ve markalaşma, hedef belirleme
konusunda spalarla rekabet açısından önerilerde bulunmaktadır. Güneydoğu Anadolu’daki kaplıcaların resmi
ya da resmi olmayan siteleri içerik açısından tanıtıma dair daha iyi bir fikir vermesi için incelenmiştir. Ayrıca
çalışma sahasında kaplıcada kalanlarla da konukların algısını anlamak için anketler yapılmıştır. Sonuçta
olarak; dikkatlice hazırlanmış, müşterilerine belli bir misafirperverlik gösteren, belli bir kaplıca servisi ve
sabit fiyatlar sunan profesyonel bir kaplıca yeni yerlerin de tanıtımının yapılmasıyla çalışılan sahadaki
kaplıca turizmini arttırmada bir avantaj olabilecektir. Ayrıca araştırma; modern sağlık hizmetleri ve
geleneksel hizmetler arasında daha çok işbirliğini desteklemenin Türkiye’deki kaplıca bölgelerini ekonomik
olarak kalkındıracağını göstermektedir.
Sağlık artık sadece hasta olmama hali değil bir yaşam felsefesi ve gündelik bir hedef olarak datanımlanır. Sağlıklı bir hayat sürmek için son zamanlarda birçok insan kaplıcaları ziyaret etmeye başlamıştır.Stresi azaltmak, sağlıklı yemek, kilo vermek, fitnes yapmak, terapötik beslenme ve diğer termal suaktiviteleri en yaygın olan sebepler arasındadır. Türkiye’de birçok sıcak kaynak suyu ve termal turizmpotansiyeli olmasına rağmen Güneydoğu’daki az gelişmiş kaplıcalar çok da iyi çalıştırılmamaktadırlar. Sözkonusu bölgenin yakından incelenmesinden sonra sadece bir kaç kaplıcanın Kültür ve Turizm Bakanlığıonaylı olduğu ortaya çıkmıştır. Bunlardan da çok azı yüksek kalitede hizmet vermektedir. Davranış, hijyenikdurum ve ağırlama açısından bu işletmeler hala Avrupa standartlarında değildir. Bu çalışma Çermik, Urfa,Batman ve Siirt’teki kaplıcaların Kaplıca web sitelerini değerlendirip bu işletmelerin bulundukları tarihibölgeyi geliştirmedeki etkilerini güçlü ve zayıf yanlarıyla incelemekte ve markalaşma, hedef belirlemekonusunda spalarla rekabet açısından önerilerde bulunmaktadır. Güneydoğu Anadolu’daki kaplıcaların resmiya da resmi olmayan siteleri içerik açısından tanıtıma dair daha iyi bir fikir vermesi için incelenmiştir. Ayrıcaçalışma sahasında kaplıcada kalanlarla da konukların algısını anlamak için anketler yapılmıştır. Sonuçtaolarak; dikkatlice hazırlanmış, müşterilerine belli bir misafirperverlik gösteren, belli bir kaplıca servisi vesabit fiyatlar sunan profesyonel bir kaplıca yeni yerlerin de tanıtımının yapılmasıyla çalışılan sahadakikaplıca turizmini arttırmada bir avantaj olabilecektir. Ayrıca araştırma; modern sağlık hizmetleri vegeleneksel hizmetler arasında daha çok işbirliğini desteklemenin Türkiye’deki kaplıca bölgelerini ekonomikolarak kalkındıracağını göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 24 Issue: 2 |