BibTex RIS Cite

ŞEHİRSEL FONKSİYONLAR-DOĞAL ORTAM İLİŞKİLERİ: ELAZIĞ EĞİTİM FONKSİYONU ÖRNEĞİ

Year 2013, Volume: 23 Issue: 1, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

Günümüzde eğitim ile ilgili organizasyonların kuruluş yeri belirlenirken, ihtiyaçlar, demografik faktörler, Milli Eğitim’in plan strateji ve öngörüleri hesaba katılarak, merkezi bir sit belirlenir ve tesis o alana kurulur. Oysa buna ek olarak, kuruluş yerinin seçiminde, çevresi de “tampon bölge,” “emniyet kuşağı,” “zemin mukavemeti” ve “etki sahası” düşünülerek yapılmalıdır. Elazığ’ın günümüzde üzerinde kurulup geliştiği sahanın özelliklerinin, tüm kentsel yaşamı etkilediği, her türlü doğal ve beşeri çevre özelliğini yapısal olarak dönüştürdüğü muhakkaktır. Nüfusun dağılışı, yerleşme dokusu, dikey ve yatay kentleşme eğilimleri, iktisadi faaliyetler, ulaşım ağı, Kuruluş yeri nitelikleri bilinmeden projelerin ortaya konamayacağı temel beşeri faaliyetlerdir. Doğal çevre özelliklerinin başında ise doğal çevrenin niteliklerini iyi tespit etmek gelmelidir. Makalenin amacı; fonksiyon alanlarının jeomorfolojik karakterlerini doğru tespit etmek ya da Eğitim yatırımlarının optimum düzeyde yapılmasını sağlamak, Elazığ’ın jeolojik karakterinin analizini yapmak değildir. Şehirsel fonksiyonların, şehiriçi arazi kullanımının, çevre düzeni planının uygulamalarında, coğrafi bilginin önemine dikkat çekmektir. Bu nedenle araştırma evreni, şehirsel fonksiyonlar-doğal ortam ilişkisi seçilmiş ve örneklem olarak da, Elazığ’ın eğitim fonksiyonu belirlenmiştir.

Year 2013, Volume: 23 Issue: 1, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

İlhan Oğuz Akdemir

Publication Date January 31, 2016
Submission Date February 1, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Akdemir, İ. O. (2016). ŞEHİRSEL FONKSİYONLAR-DOĞAL ORTAM İLİŞKİLERİ: ELAZIĞ EĞİTİM FONKSİYONU ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1).