BibTex RIS Cite

ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIMA VE SAHİP ÇIKMA İLE İLGİLİ KAZANIMLARINI GERÇEKLEŞTİRME BAKIMINDAN GÖRSEL SANATLAR VE SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNİN İLİŞKİLENDİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 23 Issue: 1, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

Özellikle küreselleşme ile birlikte günümüzde kaybolan değerler arasında, yok olan kültür ve tabiat
varlıkları da yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında kültür varlıklarının tanınması ve
sahip çıkma ile ilgili kazanımların gerçekleşmesi için, Görsel Sanatlar ve Sosyal Bilgiler derslerinin,
programlarında yer alan benzer üniteleri ilişkilendirerek, öğrencilerin konu hakkında daha fazla duyarlı
olmalarını sağlayacak yöntemler geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya Merkez Atatürk
İlköğretim Okulu yedinci sınıflar içerisinden random yöntemi ile seçilen dört şube oluşturmaktadır. Yine
random yöntemiyle bu dört şubeden ikisi deney ikisi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma, 2008-
2009 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, 7A, 7F, 7H ve 7İ şubelerinde okuyan 128 öğrenci (deney
grubunda 64, kontrol grubunda 64) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede 7A ve 7F şubeleri deney
grubu, 7H ve 7İ şubeleri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir.

Year 2013, Volume: 23 Issue: 1, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Yüksel Göğebakan

Serap Buyurgan This is me

Publication Date January 31, 2016
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Göğebakan, Y., & Buyurgan, S. (2016). ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIMA VE SAHİP ÇIKMA İLE İLGİLİ KAZANIMLARINI GERÇEKLEŞTİRME BAKIMINDAN GÖRSEL SANATLAR VE SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNİN İLİŞKİLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1).