Özellikle küreselleşme ile birlikte günümüzde kaybolan değerler arasında, yok olan kültür ve tabiat
varlıkları da yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında kültür varlıklarının tanınması ve
sahip çıkma ile ilgili kazanımların gerçekleşmesi için, Görsel Sanatlar ve Sosyal Bilgiler derslerinin,
programlarında yer alan benzer üniteleri ilişkilendirerek, öğrencilerin konu hakkında daha fazla duyarlı
olmalarını sağlayacak yöntemler geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya Merkez Atatürk
İlköğretim Okulu yedinci sınıflar içerisinden random yöntemi ile seçilen dört şube oluşturmaktadır. Yine
random yöntemiyle bu dört şubeden ikisi deney ikisi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma, 2008-
2009 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, 7A, 7F, 7H ve 7İ şubelerinde okuyan 128 öğrenci (deney
grubunda 64, kontrol grubunda 64) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede 7A ve 7F şubeleri deney
grubu, 7H ve 7İ şubeleri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 23 Issue: 1 |