Bu araştırmanın amacı Web Tasarımı dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2010-2011 öğretim yılı Bahar yarıyılında Fırat Üniversitesi’nde Web Tasarımı Dersini alan Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü 4. sınıf öğrencileri, Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar Öğretmenliği Bölümü 4. sınıf öğrencileri ve Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Bilgisayar Programcılığı 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada 26 maddeden oluşan beşli Likert tipi bir ölçek geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .949, Spearman-Brown korelasyon katsayısı .895, Guttman split-half katsayısı ise .895 olarak hesaplanmıştır. Hazırlanan ölçek 67 kız ve 95 erkek olmak üzere toplam 162 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi testinden faydalanılmıştır. Araştırma ile öğrencilerin Web Tasarımı dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin kullanılmasına ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir. Ancak derse karşı ilgi, sorumluluk, kalıcılık, katılım ve webde yeterlik alt boyutlarında fakülte/yüksekokul değişkenine göre grupların görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmanın bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, sorumluluk ve kalıcılık alt boyutlarında kız öğrenciler lehine anlamlı farklılaşma belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Web tasarımı, proje tabanlı öğrenme, bilgisayar, öğretim yöntemi, tasarım
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 22 Issue: 1 |