Bu araştırmada problem çözme becerisini geliştirme programının düşük problem çözme becerisine sahip orta öğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerine etkisi incelenmiştir. Deney(n=15) ve kontrol grubunu(n=15) oluşturan katılımcılara (N=30) problem çözme becerisini geliştirmeye yönelik sekiz oturumluk programın öncesinde ve sonrasında problem çözme envanteri uygulanmıştır. Deney grubu 8 oturumluk problem çözme becerisini geliştirme programına alınmış, kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırma ile ilgili tüm istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni olan problem çözme puanları açısından deney ve kontrol gruplarının ortalamaları arasında deneysel işlem öncesinde anlamlı düzeyde fark olup olmadığı "t-testi" ile test edilmiş ve gruplararasında problem çözme puanlarının ortalamaları arasında anlamlı düzeyde fark bulunmamıştır. Deney grubuna uygulanan programın etkili olup olmadığını test etmek amacıyla "Tekrarlanmış Ölçümler için İki Faktörlü Varyans Analizi" yapılmıştır. Sonuçlar problem çözme becerisi geliştirme programının düşük problem çözme becerisine sahip ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini arttırmada anlamlı düzeyde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Problem Çözme Becerisi, Grup Rehberlik Programı.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 22 Issue: 1 |