BibTex RIS Cite

EĞİTİM, ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMINDA ONUNCU BOYUT: AHLÂKÎ ZEKÂ

Year 2012, Volume: 22 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Abstract

Çoklu Zekâ Kuramı, serüvenine Howard Gardner tarafından 1983 yılında yayınlanan ve büyük yankılar uyandıran Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences (Zihnin Çerçeveleri: Çoklu Zekâ Kuramı) ile başladı. Yazarın 1993 yılında yayınladığı Multiple Intelligences: The theory in practice (Çoklu Zekâ: Teorinin pratikte uygulanması) ile doruğa ulaşan ve eğitimcilerin dikkatini çekerek hızla yayılan bu Kuram, zekâ ile ilgili geleneksel düşünceleri temelden değiştirmeyi başararak, geleneksel eğitim sisteminin saltanatına son vermeye yönelik pek çok projenin de hayata geçirilmesine sebep olmuştur. Bu makalede Çoklu Zekâ uygulamalarına değinilerek geleneksel olarak bilinen yedi Zekâ’ya ilaveten Gardner’in daha sonra ortaya attığı iki aday Zekâ’ya (Doğacı Zekâ ve Varoluşçu Zekâ) yer verilmiş, Çoklu Zekâ Kuramı hakkında yapılan eleştiriler kısaca ele alınmış ayrıca Gardner ve arkadaşlarının tanımlamakta zorluk çektiği yeni bir zekânın (Ahlâkî Zekâ) varlığına vurgu yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Çoklu Zekâ, Ahlâkî Zekâ

Year 2012, Volume: 22 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Mustafa Zülküf Altan This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Altan, M. Z. (2012). EĞİTİM, ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMINDA ONUNCU BOYUT: AHLÂKÎ ZEKÂ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1).