BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM MÜFREDATINDAKİ FEN VE DİL TEMELLİ DERSLERİN DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLA İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 21 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Abstract

İlköğretim öğrencilerinin bilişsel düzeyde ders başarılarının ve disiplinler arası öğrenme ilişkilerinin belirlendiği bu çalışma da tarama tekniği kullanılmış ve araştırma verileri, örneklemi oluşturan okullardaki akademik başarı notları doküman analizi incelemesine dayalı olarak elde edilmiştir. Çalışma grubunu, 2005–2006 öğretim yılında Kırşehir il merkezindeki öğrenci yoğunluğu fazla olan 14 okulun 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmüş 5457 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin Türkçe, Yabancı Dil, Fen ve Teknoloji ve Matematik dersindeki başarılarının sınıf düzeylerine ve cinsiyetle bir ilişkisinin olup olmadığını belirlemek için bağımsız t-Testi ve Pearson korelasyon katsayısı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yılsonu başarı notları incelendiğinde Türkçe dersi not ortalamalarının en yüksek değerde iken Matematik dersi not ortalamalarının en düşük değerde olduğu, genel anlamda dil temelli öğrenme derslerinde (Türkçe ve Yabancı Dil) fen temelli öğrenme derslerine (Fen ve Teknoloji ve Matematik) göre daha başarılı oldukları ve dersler arasında yüksek ve pozitif yönlü bir korelasyon olduğu saptanmıştır.

Year 2011, Volume: 21 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Mehmet Taşdemir

Adem Taşdemir

Publication Date March 1, 2011
Submission Date February 5, 2016
Published in Issue Year 2011 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Taşdemir, M., & Taşdemir, A. (2011). İLKÖĞRETİM MÜFREDATINDAKİ FEN VE DİL TEMELLİ DERSLERİN DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLA İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1).