Bu araştırma farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adaylarının başarı
yönelimlerine ilişkin algıları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı
araştırmada veri toplamak için Midgley ve diğerleri (1998) tarafından Goal Orientations Scale adıyla
geliştirilmiş ve Akın ve Çetin (2007) tarafından Türkçe’ye Başarı Yönelimleri Ölçeği olarak uyarlanan
ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenler açısından
öğrenme yönelimleri ve performans-yaklaşma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma tespit
edilmişken; performans-kaçınma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Başarı Yönelimi, Öğrenme Yönelimi, Performans Yönelimi
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 20 Issue: 2 |