BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ABD ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI YÖNELİMİ ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ VE ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 20 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Abstract

Bu araştırma farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adaylarının başarı
yönelimlerine ilişkin algıları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı
araştırmada veri toplamak için Midgley ve diğerleri (1998) tarafından Goal Orientations Scale adıyla
geliştirilmiş ve Akın ve Çetin (2007) tarafından Türkçe’ye Başarı Yönelimleri Ölçeği olarak uyarlanan
ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenler açısından
öğrenme yönelimleri ve performans-yaklaşma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma tespit
edilmişken; performans-kaçınma yönelimleri arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Başarı Yönelimi, Öğrenme Yönelimi, Performans Yönelimi

Year 2010, Volume: 20 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Adnan Küçükoğlu

H. İbrahim Kaya This is me

Ayça Turan This is me

Publication Date June 1, 2010
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2010 Volume: 20 Issue: 2

Cite

APA Küçükoğlu, A., Kaya, H. İ., & Turan, A. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ABD ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI YÖNELİMİ ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ VE ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2).