Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 31 Issue: 2, 717 - 730, 20.05.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.823831

Abstract

In this study, it was aimed to determine the views of science teachers about the 2018 science curriculum, which was renewed in 2017 and updated in the 2018-2019 academic year and put into practice at all levels of secondary schools. The situation approach, one of the qualitative research methods, was used in the research. Research; It was carried out with science teachers working in secondary schools in Malatya and Diyarbakır in the 2019-2020 academic year. The study group of the research consisted of a total of 31 science teachers determined according to the purposeful sampling method. Data for the purpose of the study were collected through a four-question semi-structured interview form. Descriptive analysis method was used in the analysis of the data obtained. As a result of the research; The views of the science teachers participating in the study on the updated curriculum's acquisition, content, learning-teaching process and measurement and evaluation dimensions were gathered by the researchers in two sub-themes as positive and negative. In the light of the findings obtained from the research, suggestions were made for the updated 2018 science curriculum.

References

  • Akmaz, B. ve Kapucu, S. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programının Güçlü ve Zayıf Yönleri Hakkındaki Görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Akpınar, D. Günay, Y. ve Hamurcu, H. (2005). Fen Bilgisi Programlarının Hedef ve İçerik Boyutuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 30(136), 3-11.
  • Aktaş Cansız, M. (2016). Nitel Veri Toplama Araçları. M. Metin (Ed.). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 337 – 371 ). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Alshammari, A. (2013). Curriculum İmplementation and Reform: Teachers‟ Views About Kuwait‟S New Science Curriculum. US-China Education Review A, 3(3), 181-186.
  • Ayas A. ve Çepni, S. (2016). Eğitimde Program Geliştirme ve Bazı Fen ve Teknoloji Programları. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi içinde (s.16- 47). (13. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Özbek, D. (2014). Fen Bilimleri Dersi 2013 Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Ordu İli örneği). Milli Eğitim Dergisi, 204, 214-231.
  • Ayvazoğlu, Ş. (2019). Ortaokul 5. Sınıf Düzeyinde Fen Bilimleri Dersi Öğretimi Yapan Öğretmenlerin 2017 Yılında Güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programıyla İlgili Görüşleri ve Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Badur, S., Timur, B. ve Timur, S. (2017). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Genel Amaçlarının Gerçekleşme Derecesi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(3), 471-497.
  • Bakırcı, H. ve Çepni, S. (2014). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Temelinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin İrdelenmesi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(2), 83-94.
  • Bender W. N. (2017). 20 Strategies for STEM İnstruction. Learning Science International: FL, USA.
  • Berkant, H.G. ve Kankılıç, D. (2014). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. 11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Böyük, E. T. (2017). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının TEOG Ve TIMSS Sınavları Kapsamında İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (26. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cengiz, E. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin 2018 Yılında Güncellenen Fen Bilimleri (5, 6, 7 ve 8) Dersi Öğretim Programına İlişkin Düşünceleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 4 (2), 125-141.
  • Çepni, S., Özmen, H. ve Ayvacı, H.Ş (2016). Yaşam Temelli ve Beyin Temelli Öğrenme Kuramları ve Fen Bilimleri Öğretimindeki Uygulamaları. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi içinde (s.122- 186). (13. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çevik, A., Ezberci Çevik, E., Saylan Kırmızıgül, A. ve Kaya, H. (2018). 5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(2), 29-56.
  • Çıray, F., Küçükyılmaz, E.A, Güven, M. (2015). Ortaokullar İçin Güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25: 31-56.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Temel Öğeler Açısından Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825.
  • Elmas, R. Aydoğdu, B. ve Saban, Y. (2014). 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Gömleksiz, M.N., & Bulut, İ. (2007). Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2016). Durum Çalışması. M. Metin (Ed.). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 261 – 285). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karaman, P., Karaman, A. 2016. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 243-269.
  • Kotluk, N. ve Kocakaya, S. (2015). 21. Yüzyıl Becerilerinin Gelişiminde Dijital Öykülemeler: Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 354-363.
  • Lewthwaite, B. (2005). ‘It's More Than Knowing The Science’: A Case Study in Elementary Science Curriculum Review. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 5(2), 171-184.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Oliva, P. F. (2005). Developing the Curriculum (6th ed.). Boston: Pearson Education.
  • Özcan, H. ve Düzgünoğlu, H. (2017). Fen Bilimleri Dersi 2017 Taslak Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. International Journal of Active Learning 2 (2), 28-48.
  • Özcan, H. ve Küçükoğlu, M. (2014). 2004 Ve 2013 Fen Öğretim Programlarının Kazanımlar Açısından Karşılaştırılmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Özyurt, Y., Bahar, M. ve Nartgün, Z. (2014). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının (2005-2013) Ölçme-Değerlendirme Anlayışlarının Karşılaştırılması ve 5.Sınıf Ders Kitaplarına Yansımaları. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Polat Tan, G. (2019). Ortaokul 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saraç, E., & Yıldırım, M. S. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(2), 138-151.
  • Sarı, U. ve Yazıcı, Y.Y. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Fen ve Mühendislik Uygulamaları Hakkında Görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2), 157-167.
  • Taşpınar, M. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi Yayınları.
  • Toraman, S. ve Alcı, B. (2013). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri, EKEV Akademi Dergisi, 17 (56), 11-22.
  • Ural Keleş, P. (2018). 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Hakkında Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 6(3), 121-142.
  • Uzuner, M. N. (2019). Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Dersi Fen ve Mühendislik Uygulamaları Ünitesinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2017). Fen eğitiminde STEM. P. D. Güler (Ed.). Fen bilimleri öğretimi içinde (s. 283- 295). (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

GÜNCELLENEN 2018 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ: MALATYA VE DİYARBAKIR ÖRNEĞİ

Year 2021, Volume: 31 Issue: 2, 717 - 730, 20.05.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.823831

Abstract

Bu çalışmada 2017 yılında yenilenen ve 2018-2019 eğitim öğretim yılında güncellenerek ortaokulların her kademesinde uygulamaya konulan 2018 fen bilimleri dersi öğretim programı hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Malatya ve Diyarbakır illerinde bulanan ortaokullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenen toplam 31 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen dört soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan fen bilimleri öğretmenlerinin güncellenen öğretim programının; içerik, kazanım, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme boyutlarına ilişkin görüşleri araştırmacılar tarafından olumlu ve olumsuz olarak iki alt temada toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, güncellenen 2018 fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akmaz, B. ve Kapucu, S. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programının Güçlü ve Zayıf Yönleri Hakkındaki Görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Akpınar, D. Günay, Y. ve Hamurcu, H. (2005). Fen Bilgisi Programlarının Hedef ve İçerik Boyutuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 30(136), 3-11.
  • Aktaş Cansız, M. (2016). Nitel Veri Toplama Araçları. M. Metin (Ed.). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 337 – 371 ). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Alshammari, A. (2013). Curriculum İmplementation and Reform: Teachers‟ Views About Kuwait‟S New Science Curriculum. US-China Education Review A, 3(3), 181-186.
  • Ayas A. ve Çepni, S. (2016). Eğitimde Program Geliştirme ve Bazı Fen ve Teknoloji Programları. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi içinde (s.16- 47). (13. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Özbek, D. (2014). Fen Bilimleri Dersi 2013 Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Ordu İli örneği). Milli Eğitim Dergisi, 204, 214-231.
  • Ayvazoğlu, Ş. (2019). Ortaokul 5. Sınıf Düzeyinde Fen Bilimleri Dersi Öğretimi Yapan Öğretmenlerin 2017 Yılında Güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programıyla İlgili Görüşleri ve Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Badur, S., Timur, B. ve Timur, S. (2017). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Genel Amaçlarının Gerçekleşme Derecesi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(3), 471-497.
  • Bakırcı, H. ve Çepni, S. (2014). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Temelinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin İrdelenmesi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(2), 83-94.
  • Bender W. N. (2017). 20 Strategies for STEM İnstruction. Learning Science International: FL, USA.
  • Berkant, H.G. ve Kankılıç, D. (2014). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. 11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Böyük, E. T. (2017). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının TEOG Ve TIMSS Sınavları Kapsamında İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (26. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cengiz, E. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin 2018 Yılında Güncellenen Fen Bilimleri (5, 6, 7 ve 8) Dersi Öğretim Programına İlişkin Düşünceleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 4 (2), 125-141.
  • Çepni, S., Özmen, H. ve Ayvacı, H.Ş (2016). Yaşam Temelli ve Beyin Temelli Öğrenme Kuramları ve Fen Bilimleri Öğretimindeki Uygulamaları. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi içinde (s.122- 186). (13. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çevik, A., Ezberci Çevik, E., Saylan Kırmızıgül, A. ve Kaya, H. (2018). 5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(2), 29-56.
  • Çıray, F., Küçükyılmaz, E.A, Güven, M. (2015). Ortaokullar İçin Güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25: 31-56.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Temel Öğeler Açısından Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825.
  • Elmas, R. Aydoğdu, B. ve Saban, Y. (2014). 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Gömleksiz, M.N., & Bulut, İ. (2007). Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2016). Durum Çalışması. M. Metin (Ed.). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 261 – 285). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karaman, P., Karaman, A. 2016. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 243-269.
  • Kotluk, N. ve Kocakaya, S. (2015). 21. Yüzyıl Becerilerinin Gelişiminde Dijital Öykülemeler: Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 354-363.
  • Lewthwaite, B. (2005). ‘It's More Than Knowing The Science’: A Case Study in Elementary Science Curriculum Review. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 5(2), 171-184.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Oliva, P. F. (2005). Developing the Curriculum (6th ed.). Boston: Pearson Education.
  • Özcan, H. ve Düzgünoğlu, H. (2017). Fen Bilimleri Dersi 2017 Taslak Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. International Journal of Active Learning 2 (2), 28-48.
  • Özcan, H. ve Küçükoğlu, M. (2014). 2004 Ve 2013 Fen Öğretim Programlarının Kazanımlar Açısından Karşılaştırılmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Özyurt, Y., Bahar, M. ve Nartgün, Z. (2014). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının (2005-2013) Ölçme-Değerlendirme Anlayışlarının Karşılaştırılması ve 5.Sınıf Ders Kitaplarına Yansımaları. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Polat Tan, G. (2019). Ortaokul 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saraç, E., & Yıldırım, M. S. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(2), 138-151.
  • Sarı, U. ve Yazıcı, Y.Y. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Fen ve Mühendislik Uygulamaları Hakkında Görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2), 157-167.
  • Taşpınar, M. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi Yayınları.
  • Toraman, S. ve Alcı, B. (2013). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri, EKEV Akademi Dergisi, 17 (56), 11-22.
  • Ural Keleş, P. (2018). 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Hakkında Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 6(3), 121-142.
  • Uzuner, M. N. (2019). Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Dersi Fen ve Mühendislik Uygulamaları Ünitesinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2017). Fen eğitiminde STEM. P. D. Güler (Ed.). Fen bilimleri öğretimi içinde (s. 283- 295). (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Mehmet Koca 0000-0003-3000-1066

Bulut Karabulut 0000-0003-3198-0980

İsmail Türkoğlu 0000-0001-7454-7605

Publication Date May 20, 2021
Submission Date November 10, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 31 Issue: 2

Cite

APA Koca, M., Karabulut, B., & Türkoğlu, İ. (2021). GÜNCELLENEN 2018 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ: MALATYA VE DİYARBAKIR ÖRNEĞİ. Firat University Journal of Social Sciences, 31(2), 717-730. https://doi.org/10.18069/firatsbed.823831