Review
BibTex RIS Cite

A Study to Determine The Factors Affecting on The Compulsive Purchase

Year 2021, Volume: 31 Issue: 2, 897 - 912, 20.05.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.866529

Abstract

Technological developments cause differentiation in consumption habits. The coexistence of physical and online channels increases the availability of products and creates a craze for consumption. As a result of the relevant situation, individuals may become unable to control themselves while meeting their wishes and needs. The buying behavior performed by the consumers because of the impulses that cannot be prevented is called compulsive, in other words, obsessive buying. Compulsive buying behavior drives individuals to social and financial difficulties. In this study, it was aimed to determine the variables that affect compulsive buying behavior by using field research method. According to the results of the study; postmodern consumption behaviors, psychological conditions, personal factors, technology, promotion efforts and brand behaviors, and demographic and social factors have an effect on compulsive purchasing buying.

References

  • Ali A, Li C, Hussain A. (2020). Hedonic Shopping Motivations and Obsessive–Compulsive Buying on the Internet. Global Business Review. doi:10.1177/0972150920937535
  • Aliçavuşoğlu, Ç. ve Boyraz, E. (2019). Takıntılı Tüketim: Tek Ürüne Yönelik Kompulsif Satın Alma Davranışı, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1800-1814.
  • Anlı, İ., Türkoğlu, L. ve Sağır, R.(2019). Bağlanma Biçimleri, Kişilik Özellikleri ve Obsesif Kompulsif Kişilik Oluşumu Arasındaki İlişki. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi, 5(1), 26-31.
  • Ariffin, S. K.,Mohan, T. ve Goh, Y. (2018). Influence of Consumers Perceived Risk on Consumers’ Online Purchase Intention, Journal of Research in Interactive Marketing, 12(3), 309-327.
  • Arslan, M. (2020). Tüketimin Karanlık Üçlüsü: Açgözlülük, Materyalizm ve Tüketici Kibrinin Yaşam Tatmini Üzerindeki Etkisine Yönelik Hatay’da Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Hatay.
  • Bilgen, İ. ve Kara, A. (2014). Genç Tüketicilerde Cinsiyetin Kompulsif Satın Alma Davranışındaki Rolü. 19. Ulusal Pazarlama Kongresi.
  • Bozbay, Z. ve Karakuş Başlar, E. (2019). Genel Kişilik Özellikleri, Materyalizm Ve Statü Tüketiminin Kompulsif Satın Alma Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi.Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 333-345.
  • Cambrice Dictionary, Compulsive Nedir?. (2020). https://cutt.ly/hjK3RuS, (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Çerçi, M. (2014). Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Deniz, E. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Çevrimiçi Kompülsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 209-226.
  • Duroy, D.,Gorse, P. ve Lejoyeux, M. (2014). Characteristics of Online Compulsive Buying in Parisian Students. Addictivebehaviors, 39(12), 1827-1830.
  • Edwards, E. A. (1993). Development of a New Scale for Measuring Compulsive Buying Behavior. Financial Counselingand Planning, 4(1), 67-84.
  • Eroğlu, F. (2016). Kompulsif Satin Alma: Kişisel Faktörler, Postmodern Tüketim Şekilleri ve Reklama Karşı Tutumun Rolüne Yönelik Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 252-282.
  • He, H.,Kukar-Kinney, M. ve Ridgway, N. M. (2018). Compulsive Buying in China: Measurement, Prevalence, and Online Drivers. Journal of Business Research, 91, 28-39.
  • Ingham, G. R. (2015). Love of Having: CompulsiveBuying, Spending, and Hoarding. Create Space Independent Publishing Platform.
  • Japutra, A. ve Song, Z. (2020). Mindsets, Shopping Motivations and Compulsive Buying: Insights From China. Journal of Consumer Behaviour, (19)5, 1-15.
  • Joji, N. A. ve Raveendran, P. T. (2008). Does Compulsive Buying Affect Credit Card Defaults?. Vision: The Journal of Business Perspective, 12(4), 23-32.
  • Kaderli, Y., Armağan, E. A. ve Küçükkambak, S. E. (2017). Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. IstanbulUniversityJournal of the School of Business Administration, 46(2), 188-210.
  • Karahan, M. O. ve Söylemez, C. (2019). Tüketicilerin Kompulsif Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler: Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(11), 1961-1975.
  • Koran, L. M.,Faber, R. J., Aboujaoude, E., Large, M. D. ve Serpe, R. T. (2006). Estimated Prevalence of Compulsive Buying Behavior in the United States. American Journal of Psychiatry, 163(10), 1806-1812.
  • Korur, M. G. ve Kimzan, H. S. (2016). Kompulsif Satın Alma Eğilimi ve Alışveriş Sonrası Pişmanlık İlişkisinde Kontrolsüz Kredi Kartı Kullanımının Rolü: Avm Müşterileri Üzerine Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 43-71.
  • Kukar-Kinney, M.,Scheinbaum, A. C. ve Schaefers, T. (2016). Compulsive Buying in Online Daily Deal Settings: an Investigation of Motivations and Contextual Elements. Journal of Business Research, 69(2), 691-699.
  • Lee, S. H.,Lennon, S. J. ve Rudd, N. A. (2000). Compulsive Consumption Tendencies Among Television Shoppers. Family and Consumer Sciences Research Journal, 28(4), 463-488.
  • Lejoyeux, M.,Tassain, V., Solomon, J. ve Ades, J. (1997). Study of Compulsive Buying in Depressed Patients. The Journal of Clinical Psychiatry. 58(4), 169-173.
  • Marlatt, G. A., Baer, J. S., Donovan, D. M. ve Kivlahan, D. R. (1988). Addictive Behaviors: Etiology and Treatment. Annual Review of Psychology, 39(1), 223-252.
  • Mrad, M. ve Cui, C. C. (2020). Comorbidity of Compulsive Buying and Brand Addiction: An Examination of Two Types of Addictive Consumption. Journal of Business Research, (113), 399-408.
  • Mulyono, K. B. ve Rusdarti, R. (2020). How Psychological Factors Boost Compulsive Buying Behavior in Digitalera. International Journal of SocialEconomics, (47)3, 334-349.
  • O'Guinn, T. C. ve Faber, R. J. (1989). Compulsivebuying: A Phenomenological Exploration. Journal of Consumer Research, 16(2), 147-157.
  • Pandey, S. K. (2016). The Effect of Deals and Moods on Compulsive Buying: A Study on Young Indian Consumers. Global Business Review, 17(2), 438-449.
  • Ridgway, N. M.,Kukar-Kinney, M. ve Monroe, K. B. (2008). An Expanded Conceptualizationand a new Measure of Compulsive Buying. Journal of ConsumerResearch, 35(4), 622-639.
  • Roberts, J. A., Manolis, C. ve Tanner Jr, J. F. (2003). Family Structure, Materialism, and Compulsive Buying: A Reinquiry and Extension. Journal of The Academy of Marketing Science, 31(3), 300-311.
  • Sharif, S. P. ve Yeoh, K. K. (2018). Excessive Social Networking Sites Use and Online Compulsive Buying in Young Adults: The Mediating Role of Money Attitude. YoungConsumers, (19)3, 310-327.
  • Shoham, A.,ve Brenčič, M. M. (2003). Compulsive Buying Behavior. Journal of Consumer Marketing. (20)2, 127-138.
  • Singh, R. ve Nayak, J. K. (2016). The Effects of Stress and Human Capital Perspective on Compulsive Buying: ALife Course Study in India. Global Business Review, 17(6), 1454-1468.
  • Smith, D. E. ve Seymour, R. B. (2004). The Nature of Addiction. In R. H. Coombs (Ed.), Handbook of Addictive Disorders: A Practical Guide to Diagnoss and Treatment, John WileyveSons, Inc..
  • Sofi, S. A., Nika, F. A., Shah, M. S. ve Zarger, A. S. (2018). Impact of Subliminal Advertising on Consumer Buying Behaviour: An Empirical Study on Young Indian Consumers. Global Business Review, 19(6), 1580-1601.
  • Suresh, A. S. ve Biswas, A. (2019). A Study of Factors of Internet Addiction and Its Impact on Online Compulsive Buying Behaviour: Indian Millennial Perspective. Global Business Review, 21(6), 1448-1465.
  • Tamam, L., Diler, R. S. ve Özpoyraz, N. (1998). Kompulsif Satın Alma: Bir Gözden Geçirme. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(3), 224-230.
  • Tarka, P. (2020). Influence of Materialism on Compulsive Buying Behavior: General Similarities and Differences Related to Studies on Young Adult Consumers in Poland and US. Journal of International Consumer Marketing, 32(3), 243-267.
  • Türkyılmaz, C. A., Kocamaz, I. ve Uslu, A. (2016). Materialism and Brand Resonance As Drivers of Online Compulsive Buying Behavior. International Journal Of Social Science, 43(2), 91-107.
  • Wang, C. C. ve Yang, H. W. (2008). Passion for Online Shopping: The Influence of Personality and Compulsive Buying. Social Behavior And Personality: An International Journal, 36(5), 693-706.
  • Wang, Y., He, X. Q. ve Yin, X. (2016). The Impact of Consumer Materialism in China on Online Compulsive Buying Behavior. Wuhan International Conference on e-Bisnis. Associationfor Information Systems AIS Electronic Library (AISeL). 582-589.
  • Yakın, V. ve Aytekin, P. İnternet Bağımlılığının Online Kompulsif ve Online Anlık Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 20(1), 199-222.
  • Yiğit, A. G. ve Yiğit, M. (2020). Kompulsif Satın Alma Davranışının Y ve Z Kuşaklarında Cinsiyetler Arası Analizi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28), 1223-1240.
  • Yüce, A. ve Kerse, Y. (2018). Kişiliğin Kompulsif Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Çalışma. Ataturk University Journal of Economics ve AdministrativeSciences, 32(1). 143-156.
  • Zheng, Y., Yang, X., Liu, Q., Chu, X., Huang, Q. ve Zhou, Z. (2020a). Perceived Stres and Online Compulsive Buying Among Women: A Moderated Mediation Model. Computers in Human Behavior, (103) 13-20.
  • Zheng, Y., Yang, X., Zhou, R., Niu, G., Liu, Q. ve Zhou, Z. (2020b). Upward Social Comparison and State Anxiety as Mediators Between Passive Social Network Site Usage and Online Compulsive Buying Among Women. Addictive Behaviors, (111), 106569.

KOMPULSİF SATIN ALMA ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Volume: 31 Issue: 2, 897 - 912, 20.05.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.866529

Abstract

Teknolojik gelişimler tüketim alışkanlıklarında farklılaşmalar meydana getirmektedir. Fiziksel ve online kanalların birlikteliği ürünlere her zaman ulaşılabilmesi durumu artırarak tüketim çılgınlığını ortaya çıkarmaktadır. İlgili durum sonucunda bireyler istek ve ihtiyaçlarını giderirken kendini kontrol edemez duruma gelebilmektedir. Tüketicilerin engelleyemediği dürtüleri sebebiyle gerçekleştirdiği satın alma davranışına kompulsif diğer bir ifade ile takıntılı satın alma denir. Kompulsif satın alma davranışı bireyleri sosyal ve maddi zorluklara sürüklemektedir. Bu çalışmada kompulsif satın alma davranışı üzerinde etkili olan değişkenlerin alan araştırması yöntemi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; postmodern tüketim davranışları, psikolojik durumlar, kişisel faktörler, teknoloji, tutundurma çabaları ve marka davranışları ile demografik ve sosyal unsurlar kompulsif satın alma davranışı üzerinde etkili olmaktadır.

References

  • Ali A, Li C, Hussain A. (2020). Hedonic Shopping Motivations and Obsessive–Compulsive Buying on the Internet. Global Business Review. doi:10.1177/0972150920937535
  • Aliçavuşoğlu, Ç. ve Boyraz, E. (2019). Takıntılı Tüketim: Tek Ürüne Yönelik Kompulsif Satın Alma Davranışı, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1800-1814.
  • Anlı, İ., Türkoğlu, L. ve Sağır, R.(2019). Bağlanma Biçimleri, Kişilik Özellikleri ve Obsesif Kompulsif Kişilik Oluşumu Arasındaki İlişki. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi, 5(1), 26-31.
  • Ariffin, S. K.,Mohan, T. ve Goh, Y. (2018). Influence of Consumers Perceived Risk on Consumers’ Online Purchase Intention, Journal of Research in Interactive Marketing, 12(3), 309-327.
  • Arslan, M. (2020). Tüketimin Karanlık Üçlüsü: Açgözlülük, Materyalizm ve Tüketici Kibrinin Yaşam Tatmini Üzerindeki Etkisine Yönelik Hatay’da Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Hatay.
  • Bilgen, İ. ve Kara, A. (2014). Genç Tüketicilerde Cinsiyetin Kompulsif Satın Alma Davranışındaki Rolü. 19. Ulusal Pazarlama Kongresi.
  • Bozbay, Z. ve Karakuş Başlar, E. (2019). Genel Kişilik Özellikleri, Materyalizm Ve Statü Tüketiminin Kompulsif Satın Alma Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi.Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 333-345.
  • Cambrice Dictionary, Compulsive Nedir?. (2020). https://cutt.ly/hjK3RuS, (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Çerçi, M. (2014). Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Deniz, E. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Çevrimiçi Kompülsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 209-226.
  • Duroy, D.,Gorse, P. ve Lejoyeux, M. (2014). Characteristics of Online Compulsive Buying in Parisian Students. Addictivebehaviors, 39(12), 1827-1830.
  • Edwards, E. A. (1993). Development of a New Scale for Measuring Compulsive Buying Behavior. Financial Counselingand Planning, 4(1), 67-84.
  • Eroğlu, F. (2016). Kompulsif Satin Alma: Kişisel Faktörler, Postmodern Tüketim Şekilleri ve Reklama Karşı Tutumun Rolüne Yönelik Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 252-282.
  • He, H.,Kukar-Kinney, M. ve Ridgway, N. M. (2018). Compulsive Buying in China: Measurement, Prevalence, and Online Drivers. Journal of Business Research, 91, 28-39.
  • Ingham, G. R. (2015). Love of Having: CompulsiveBuying, Spending, and Hoarding. Create Space Independent Publishing Platform.
  • Japutra, A. ve Song, Z. (2020). Mindsets, Shopping Motivations and Compulsive Buying: Insights From China. Journal of Consumer Behaviour, (19)5, 1-15.
  • Joji, N. A. ve Raveendran, P. T. (2008). Does Compulsive Buying Affect Credit Card Defaults?. Vision: The Journal of Business Perspective, 12(4), 23-32.
  • Kaderli, Y., Armağan, E. A. ve Küçükkambak, S. E. (2017). Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. IstanbulUniversityJournal of the School of Business Administration, 46(2), 188-210.
  • Karahan, M. O. ve Söylemez, C. (2019). Tüketicilerin Kompulsif Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler: Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(11), 1961-1975.
  • Koran, L. M.,Faber, R. J., Aboujaoude, E., Large, M. D. ve Serpe, R. T. (2006). Estimated Prevalence of Compulsive Buying Behavior in the United States. American Journal of Psychiatry, 163(10), 1806-1812.
  • Korur, M. G. ve Kimzan, H. S. (2016). Kompulsif Satın Alma Eğilimi ve Alışveriş Sonrası Pişmanlık İlişkisinde Kontrolsüz Kredi Kartı Kullanımının Rolü: Avm Müşterileri Üzerine Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 43-71.
  • Kukar-Kinney, M.,Scheinbaum, A. C. ve Schaefers, T. (2016). Compulsive Buying in Online Daily Deal Settings: an Investigation of Motivations and Contextual Elements. Journal of Business Research, 69(2), 691-699.
  • Lee, S. H.,Lennon, S. J. ve Rudd, N. A. (2000). Compulsive Consumption Tendencies Among Television Shoppers. Family and Consumer Sciences Research Journal, 28(4), 463-488.
  • Lejoyeux, M.,Tassain, V., Solomon, J. ve Ades, J. (1997). Study of Compulsive Buying in Depressed Patients. The Journal of Clinical Psychiatry. 58(4), 169-173.
  • Marlatt, G. A., Baer, J. S., Donovan, D. M. ve Kivlahan, D. R. (1988). Addictive Behaviors: Etiology and Treatment. Annual Review of Psychology, 39(1), 223-252.
  • Mrad, M. ve Cui, C. C. (2020). Comorbidity of Compulsive Buying and Brand Addiction: An Examination of Two Types of Addictive Consumption. Journal of Business Research, (113), 399-408.
  • Mulyono, K. B. ve Rusdarti, R. (2020). How Psychological Factors Boost Compulsive Buying Behavior in Digitalera. International Journal of SocialEconomics, (47)3, 334-349.
  • O'Guinn, T. C. ve Faber, R. J. (1989). Compulsivebuying: A Phenomenological Exploration. Journal of Consumer Research, 16(2), 147-157.
  • Pandey, S. K. (2016). The Effect of Deals and Moods on Compulsive Buying: A Study on Young Indian Consumers. Global Business Review, 17(2), 438-449.
  • Ridgway, N. M.,Kukar-Kinney, M. ve Monroe, K. B. (2008). An Expanded Conceptualizationand a new Measure of Compulsive Buying. Journal of ConsumerResearch, 35(4), 622-639.
  • Roberts, J. A., Manolis, C. ve Tanner Jr, J. F. (2003). Family Structure, Materialism, and Compulsive Buying: A Reinquiry and Extension. Journal of The Academy of Marketing Science, 31(3), 300-311.
  • Sharif, S. P. ve Yeoh, K. K. (2018). Excessive Social Networking Sites Use and Online Compulsive Buying in Young Adults: The Mediating Role of Money Attitude. YoungConsumers, (19)3, 310-327.
  • Shoham, A.,ve Brenčič, M. M. (2003). Compulsive Buying Behavior. Journal of Consumer Marketing. (20)2, 127-138.
  • Singh, R. ve Nayak, J. K. (2016). The Effects of Stress and Human Capital Perspective on Compulsive Buying: ALife Course Study in India. Global Business Review, 17(6), 1454-1468.
  • Smith, D. E. ve Seymour, R. B. (2004). The Nature of Addiction. In R. H. Coombs (Ed.), Handbook of Addictive Disorders: A Practical Guide to Diagnoss and Treatment, John WileyveSons, Inc..
  • Sofi, S. A., Nika, F. A., Shah, M. S. ve Zarger, A. S. (2018). Impact of Subliminal Advertising on Consumer Buying Behaviour: An Empirical Study on Young Indian Consumers. Global Business Review, 19(6), 1580-1601.
  • Suresh, A. S. ve Biswas, A. (2019). A Study of Factors of Internet Addiction and Its Impact on Online Compulsive Buying Behaviour: Indian Millennial Perspective. Global Business Review, 21(6), 1448-1465.
  • Tamam, L., Diler, R. S. ve Özpoyraz, N. (1998). Kompulsif Satın Alma: Bir Gözden Geçirme. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(3), 224-230.
  • Tarka, P. (2020). Influence of Materialism on Compulsive Buying Behavior: General Similarities and Differences Related to Studies on Young Adult Consumers in Poland and US. Journal of International Consumer Marketing, 32(3), 243-267.
  • Türkyılmaz, C. A., Kocamaz, I. ve Uslu, A. (2016). Materialism and Brand Resonance As Drivers of Online Compulsive Buying Behavior. International Journal Of Social Science, 43(2), 91-107.
  • Wang, C. C. ve Yang, H. W. (2008). Passion for Online Shopping: The Influence of Personality and Compulsive Buying. Social Behavior And Personality: An International Journal, 36(5), 693-706.
  • Wang, Y., He, X. Q. ve Yin, X. (2016). The Impact of Consumer Materialism in China on Online Compulsive Buying Behavior. Wuhan International Conference on e-Bisnis. Associationfor Information Systems AIS Electronic Library (AISeL). 582-589.
  • Yakın, V. ve Aytekin, P. İnternet Bağımlılığının Online Kompulsif ve Online Anlık Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 20(1), 199-222.
  • Yiğit, A. G. ve Yiğit, M. (2020). Kompulsif Satın Alma Davranışının Y ve Z Kuşaklarında Cinsiyetler Arası Analizi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28), 1223-1240.
  • Yüce, A. ve Kerse, Y. (2018). Kişiliğin Kompulsif Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Çalışma. Ataturk University Journal of Economics ve AdministrativeSciences, 32(1). 143-156.
  • Zheng, Y., Yang, X., Liu, Q., Chu, X., Huang, Q. ve Zhou, Z. (2020a). Perceived Stres and Online Compulsive Buying Among Women: A Moderated Mediation Model. Computers in Human Behavior, (103) 13-20.
  • Zheng, Y., Yang, X., Zhou, R., Niu, G., Liu, Q. ve Zhou, Z. (2020b). Upward Social Comparison and State Anxiety as Mediators Between Passive Social Network Site Usage and Online Compulsive Buying Among Women. Addictive Behaviors, (111), 106569.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Özge Elmas Günaydın 0000-0003-3959-1357

Publication Date May 20, 2021
Submission Date January 23, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 31 Issue: 2

Cite

APA Günaydın, Ö. E. (2021). KOMPULSİF SATIN ALMA ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Firat University Journal of Social Sciences, 31(2), 897-912. https://doi.org/10.18069/firatsbed.866529