Gelişen teknoloji ile birlikte Elektronik Belge Yönetim Sistemleri (EBYS) kurumların bilgi ve belge yönetimlerinde önemli bir yere sahip olmuştur. Günümüzde, kurumların teknolojinin kendilerine yarar sağlayacak her türlü imkânından faydalanması, bilgi ve belge yönetimi koşullarına ayak uydurabilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada, Fırat Üniversitesinde EBYS’nin kullanımı, kullanım açısından elverişliliği, kurum çalışanları tarafından ne kadar benimsendiği, varsa eksiklikleri ve kuruma ne gibi faydalar sağladığı araştırılmıştır. Fırat Üniversitesinde akademik, idari ve yönetici olarak çalışan 348 personelin EBYS’ye ilişkin tutumlarını açıklamaya ve EBYS sistemini kullananların demografik özelliklerine göre etkilerini belirlemeye yönelik nicel araştırma yaklaşımı ile veriler yüz yüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, demografik değişkenler incelendiğinde Eğitim Durumu, Günlük İnternet Kullanımı, Sosyal Medya Kullanımı, Hizmet İçi Eğitim Alma değişkenlerinde farklı gruplar arasında anlamlı istatistiksel farklılıklar görülmüştür. Hizmet içi eğitim alanların almayanlara göre EBYS’nin otomasyon ve yönetim işlevleri anlamında istatiksel olarak daha yüksek memnuniyet düzeyinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Fırat Üniversite’nde EBYS adaptasyonunun yüksek olduğu, teknoloji okuryazarlığı yüksek ve hizmet içi eğitim almış personelin bu bağlamda pozitif ayrıştığı görülmektedir.
In the last decades, Electronic Document Management Systems (EDMS) have an important place in the information and document management of institutions. Today, it is important for institutions to use all kinds of technology opportunities that will benefit them and to keep up with information and document management conditions. In this study, the use of EDMS in Fırat University is analyzed. The convenience in terms of usage, the adaptation process by the employees, its deficiencies, if any, and what kind of benefits it provides to the institution have been investigated. Data were collected by face-to-face survey method with a quantitative research approach from 348 personel at Fırat University. The EDMS is analysed in terms of different demographic patterns that are defined clearly in the third section. According to the analysis results, there is a significant difference among the groups of different Education Levels, Daily Internet Use, Social Media Use and In-Service Training. It was concluded that those who received in-service training had a statistically higher level of satisfaction in terms of automation and management functions of EDMS compared to those who did not. At Fırat University, it is seen that EDMS adaptation is high, that the personnel who have high technology literacy and in-service training are positively differentiated in this context.
Document Electronic Document Management System Electronic Signature (E-Signature) Automation Intelligent Systems
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 18, 2022 |
Submission Date | June 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 32 Issue: 1 |