Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen ilerlemeler birçok alanda var olan bilgilerin değişmesine neden olmuştur. Bu değişimlere uyum sağlama noktasında ise, bireylerin sahip olması gereken bir takım beceri alanları ortaya çıkmıştır. Teknolojiyi anlama, kullanma ve değerlendirme olarak ifade edilen teknoloji okuryazarlığı bu beceri alanlarından birini oluşturmaktadır. Teknoloji okuryazarlığının günümüz bireylerinden beklenen becerilerden biri haline gelmesi, öğrenme sürecine teknolojinin entegresini gerekli kılmıştır. Teknoloji entegresinde matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi disiplinler bağlam olarak görülmektedir. Farklı disiplinlere teknolojinin dâhil edilmesi yollarından birisi ise öğretim programları aracılığıyla gerçekleşmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacını fen bilimleri dersi öğretim programının (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Teknoloji Okuryazarlığı Standartları (ITEA, 2007) açısından incelenmesi oluşturmaktadır. Teknoloji okuryazarlığı standartları, uluslararası teknoloji eğitimi kurulu tarafından oluşturulmuş bir çerçevedir. Doküman analizi sürecinde teknoloji okuryazarlığı standartları çerçevesi kullanılmıştır. Bu analiz çerçevesi; tasarım, teknoloji ve toplum, teknolojik bir dünya için yetenekler, tasarlanmış dünya ve teknolojinin doğası olmak üzere farklı temadan oluşmaktadır. Analizler sonucunda fen bilimleri dersi öğretim programında teknoloji okuryazarlığı standartlarında yer alan beş temaya ilişkin kazanımların mevcut olduğu fakat bu temalara ilişkin kazanım sayılarının sınıf seviyesine göre farklılaştığını söylemek mümkündür.
Yok
Yok
Advances in information and communication technologies have caused existing information to change in many areas. At the point of adapting to these changes, a number of skill areas have emerged that individuals must have. Technology literacy, defined as understanding, using and evaluating technology, constitutes one of these skill areas. The fact that technological literacy has become one of the skills expected from today's individuals has necessitated the integration of technology into the learning process. In technology integration, disciplines such as mathematics, science and social studies are seen as context. One of the ways to incorporate technology into different disciplines is through curriculum. In this context, the purpose of the research is to examine the science course curriculum (Primary and Secondary School 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grades) in terms of Technology Literacy Standards (ITEA, 2007). Technology literacy standards are a framework created by the international technology education board. The technology literacy standards framework was used in the document analysis process. This analysis framework; consist of five different sub-categories: design, technology and society, capabilities for a technological world, designed world, and nature of technology. As a result of the analysis, it is possible to say that there are achievements related to the five themes included in the technology literacy standards in the science course curriculum, but the number of achievements related to these themes differs according to the grade level.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Issue |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | September 26, 2023 |
Submission Date | January 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 33 Issue: 3 |