Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Fen Tabanlı Girişimcilik Eğilimlerinin İncelenmesi

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 19 - 47, 15.01.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaokul
öğrencilerinin girişimcilik becerisi eğilimlerini cinsiyet, sınıf düzeyi ve
akademik başarı değişkenleri açısından incelemektir. Bu doğrultuda araştırmada
nedensel karşılaştırmalı araştırma deseni tercih edilmiştir. Katılımcıların
seçilmesinde tipik durum örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmaya 5-8.
sınıfta öğrenim gören 330 ortaokul öğrencisi dahil edilmiştir. Veri toplama
aracı olarak Deveci (2018) tarafından geliştirilen “Ortaokul Öğrencilerine
Yönelik Fen Tabanlı Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin girişimcilik becerisi eğilimlerine ait betimsel değerler
incelendiğinde, genel olarak araştırmaya katılan öğrencilerin puan ortalamalarının
yüksek olduğu görülmüştür. Dolayısıyla genel olarak araştırmaya katılan
öğrencilerin girişimcilik becerisi eğilimlerinin yüksek olduğu söylenebilir.
Cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmamasına rağmen kız
öğrencilerin puan ortalamalarının erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu
görülmüştür. Sınıf düzeyi açısından beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin
girişimcilik becerisi eğilimlerinin yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinden
daha yüksek olduğu görülmüştür. Dolayısıyla sınıf düzeyi arrtıkça öğrencilerin
girişimcilik becerisi eğilimlerinin azaldığı görülmüştür. Akademik başarı
açısından ise not ortalaması yüksek bireylerin girişimcilik becerisi
eğilimlerinin not ortalaması düşük olan öğrencilerden daha yüksek olduğu
görülmüştür. Bu araştırmada cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı
değişkenleri dikkate alınmıştır. Gelecek araştırmalarda farklı örneklem
grupları üzerinde farklı değişkenler dikkate alınarak nedensel karşılaştırmalı
araştırmalar yürütülebilir.

References

  • Abdu, B. (2011). Chemistry education and entrepreneurial development in Nigeria: Issues and challenges. Coconut volume, 4(1), 107-114.
  • Abdullah, M. & Osman, K. (2010). 21st century inventive thinking skills among primary students in Malaysia and Brunei. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1646-1651.
  • Achor, E.E., & Wilfred-Bonse, K.U. (2013). The need to integrate entrepreneurship education into science education teachers’ curriculum in Nigeria. Journal of Science and Vocational Education, 7, 111-123.
  • Agommuoh, P.C., & Akanwa, U.N. (2014). Senior secondary school physics teachers assessment of enterpreneurial skills needed for global competitiveness. IOSR Journal of Research & Method in Education, 4(1), 25-29.
  • Akhtar, A., Keith, J.T., & Riaz, H.T. (2009). Entrepreneurial inclinations of prospective teachers. New Horizons in Education, 56(2), 1–16.
  • Anagün, Ş.S., & Atalay, N. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik becerisine ilişkin yeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 298-313.
  • Atasoy, T. (2012). Kendinizin patronu olmak: Girişimcilik. Ankara: ODTÜ yayıncılık.
  • Avcı, E., & Özenir, Ö.S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(2), 304-320.
  • Aydın, E., & Öner, G. (2016). Sosyal bilgiler ve Sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(3), 497-515.Bacanak, A. (2013). Teachers' views about science and technology lesson effects on the development of students' entrepreneurship skills. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(1), 622-629.
  • Bakırcı, H., & Öçsoy, K. (2017). Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan etkinliklerin girişimcilik bağlamından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 256-276.
  • Bellici, N. (2015). Ortaokul öğrencilerinde okula bağlanmanın çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 48-65.
  • Bolaji, O.A. (2012). Intergrating enterpreneurship education into science education: Science teachers perspectives. Journal of Science, Technology, Mathematics and Education (JOSTMED), 8(3), 181-187.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 17. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, A., & Taylı, A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin kariyer gelişimlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 321-346.
  • Carr, J.C., & Sequeira, J.M. (2007). Prior family business exposure as intergenerational influence and entrepreneurial intent: A Theory of Planned Behavior approach. Journal of Business Research, 60(2007), 1090–1098.
  • Corder, G.W., & Foreman, D.I. (2009). Nonparametric statistics: A step-by-step approach. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Çelik, H., Bacanak, A., & Çakır, E. (2015). Development of science laboratory entrepreneurship scale. Journal of Turkish Science Education, 12(3), 65-78.
  • Çolak, E., & Cırık, İ. (2015). Analysis of motivational orientation of secondary school students. Elementary Education Online, 14(4), 1307-1326.
  • Daşcı, A., & Yaman, S. (2014). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerinin Piaget’in bilişsel gelişim dönemlerine ve eğitim kademelerine göre incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(3), 271-285.
  • Dawson, C. (2009). Introduction to research methods. A practical guide for anyone undertaking a research Project. United Kingdom, Begbroke: How To Content, A division of How To Books Ltd, Spring Hill House, Spring Hill Road.
  • Deveci, İ. (2017a). Fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimci özellikler ile ilgili öz değerlendirmeleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 202-228.
  • Deveci, İ. (2017b). Fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve uygulama boyutu açısından girişimcilik kavramı hakkındaki algıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 264-288.
  • Deveci, İ. (2018a). Ortaokul öğrencilerine yönelik fen tabanlı girişimcilik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(1), 1-15.
  • Deveci, İ. (2018b). Fen bilimleri öğretmenlerinin farkındalıkları, tecrübeleri ve mevcut çabaları: Girişimcilik kavramı örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 1-20.
  • Deveci, İ., & Aydın, F. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının çoklu zekâ alanlarının girişimci özellikleri yordama durumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 175-188.
  • Deveci, İ., & Çepni, S (2015b). Fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 135-149.
  • Deveci, İ., & Çepni, S (2017d). Examination of the science education curriculum (5–8 grades) in terms of entrepreneurial characteristics. Journal of Subject Teaching Research, 3(2), 51-74.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde girişimcilik. Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015a). Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92-112.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2017a). Studies conducted on entrepreneurship in science education: Thematic review of research. Journal of Turkish Science Education, 14(4), 126-143.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2017b). The effect of entrepreneurship education modules integrated with science education on the entrepreneurial characteristics of pre-service science teachers, Social Works, 15(2), 56-85.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2017c). Girişimcilik eğitimi modüllerinin fen bilimleri öğretmen adayları üzerindeki yansımaları. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 813-856.
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2015). Entrepreneurship in Finnish teacher training. The International Journal of Research in Teacher Education, 6(3), 24-39.
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2016). Finnish science teacher educators’ opinions about the ımplementation process related to entrepreneurship education. Electronic Journal of Science Education, 20(4), 1-20.
  • Deveci, İ., (2016). Perceptions and competence of turkish pre-service science teachers with regard to entrepreneurship. Australian Journal of Teacher Education, 41(5), 153-170.
  • Deveci, İ., Zengin, M.N., & Çepni, S. (2015). Fen tabanlı girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama (EBULİNE), 14(27), 59-80.
  • Duran, M., Çeliköz, N., & Topaloğlu, A.Ö. (2013). Ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 121-137.
  • Erdoğan, Z. (2012). Girişimcilik ve kobiler: Kavramlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Bursa: Ekin yayınevi.
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship Education: Enabling Teachers As A Critical Success Factor. A Report On Teacher Education And Training To Prepare Teachers For The Challenge of Entrepreneurship Education. Final Report, Entrepreneurship Unit, Bruxelles.
  • Falck, O., Heblich, S., & Luedemann, E. (2012). Identity and entrepreneurship: do school peers shape entrepreneurial intentions? Small Business Economics, 39(1), 39–59.Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application. (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Güven, S. (2010). Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının girişimcilik özellikleri açısından incelenmesi. Education Sciences, 5(1), 49-57.
  • Karatekin, K., Sönmez, Ö.F., & Kuş, Z. (2012). İlköğretim öğrencilerinin iletişim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 7(3), 1695-1708.
  • Kusmintarti, A., Thoyib, A., Ashar, K., & Maskie, G. (2014). The relationships among entrepreneurial characteristics, entrepreneurial attitude, and entrepreneurial intention. IOSR Journal of Business and Management, 16(6), 25-32.
  • Liu, M., & Hsiao, Y.P. (2001, june). Middle School Students as Multimedia Designers: A Project-Based Learning Approach. National Educational Computing Conference Proceedings 22nd, Chicago.
  • Lodico, M.G., Spaulding, D.T., & Voegtle, K.H. (2006). Methods in educational research: From theory to practice. San Francisco: John Wiley & Sons.Marangoz, M. (2012). Girişimcilik. İstanbul: Beta Basım.
  • MEB, (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanliği Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanliği Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nuhu. H., Clark, M.D., & Pahalson, C.A.D. (2014). Entrepreneurship education for science teachers as a means of achieving national transformation. International Journal of engineering Research and Applications, 4(3), 153-156.
  • Peterman, N.E., & Kennedy, J. (2003). Enterprise education influencing students’ perceptions of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, Winter, 129–144.
  • Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development. Cambridge: Harvard University Press.
  • Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. The Academy of Management Review, 25(1), 217–226.
  • Sijde, V.D.P., Ridder, A., Blaauw, G., & Diensberg, C. (Eds.). (2008). Teaching entrepreneurship: cases for education and training. Springer Science & Business Media. Heidelberg : Physica-Verlag
  • Yangın, S., & Sidekli, S. (2013). Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarındaki değişim: 1 yıllık takip. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 121-140.

Investigation of Science-Based Entrepreneurial Tendencies of Middle School Students

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 19 - 47, 15.01.2018

Abstract

References

  • Abdu, B. (2011). Chemistry education and entrepreneurial development in Nigeria: Issues and challenges. Coconut volume, 4(1), 107-114.
  • Abdullah, M. & Osman, K. (2010). 21st century inventive thinking skills among primary students in Malaysia and Brunei. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1646-1651.
  • Achor, E.E., & Wilfred-Bonse, K.U. (2013). The need to integrate entrepreneurship education into science education teachers’ curriculum in Nigeria. Journal of Science and Vocational Education, 7, 111-123.
  • Agommuoh, P.C., & Akanwa, U.N. (2014). Senior secondary school physics teachers assessment of enterpreneurial skills needed for global competitiveness. IOSR Journal of Research & Method in Education, 4(1), 25-29.
  • Akhtar, A., Keith, J.T., & Riaz, H.T. (2009). Entrepreneurial inclinations of prospective teachers. New Horizons in Education, 56(2), 1–16.
  • Anagün, Ş.S., & Atalay, N. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik becerisine ilişkin yeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 298-313.
  • Atasoy, T. (2012). Kendinizin patronu olmak: Girişimcilik. Ankara: ODTÜ yayıncılık.
  • Avcı, E., & Özenir, Ö.S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(2), 304-320.
  • Aydın, E., & Öner, G. (2016). Sosyal bilgiler ve Sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(3), 497-515.Bacanak, A. (2013). Teachers' views about science and technology lesson effects on the development of students' entrepreneurship skills. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(1), 622-629.
  • Bakırcı, H., & Öçsoy, K. (2017). Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan etkinliklerin girişimcilik bağlamından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 256-276.
  • Bellici, N. (2015). Ortaokul öğrencilerinde okula bağlanmanın çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 48-65.
  • Bolaji, O.A. (2012). Intergrating enterpreneurship education into science education: Science teachers perspectives. Journal of Science, Technology, Mathematics and Education (JOSTMED), 8(3), 181-187.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 17. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, A., & Taylı, A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin kariyer gelişimlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 321-346.
  • Carr, J.C., & Sequeira, J.M. (2007). Prior family business exposure as intergenerational influence and entrepreneurial intent: A Theory of Planned Behavior approach. Journal of Business Research, 60(2007), 1090–1098.
  • Corder, G.W., & Foreman, D.I. (2009). Nonparametric statistics: A step-by-step approach. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Çelik, H., Bacanak, A., & Çakır, E. (2015). Development of science laboratory entrepreneurship scale. Journal of Turkish Science Education, 12(3), 65-78.
  • Çolak, E., & Cırık, İ. (2015). Analysis of motivational orientation of secondary school students. Elementary Education Online, 14(4), 1307-1326.
  • Daşcı, A., & Yaman, S. (2014). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerinin Piaget’in bilişsel gelişim dönemlerine ve eğitim kademelerine göre incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(3), 271-285.
  • Dawson, C. (2009). Introduction to research methods. A practical guide for anyone undertaking a research Project. United Kingdom, Begbroke: How To Content, A division of How To Books Ltd, Spring Hill House, Spring Hill Road.
  • Deveci, İ. (2017a). Fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimci özellikler ile ilgili öz değerlendirmeleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 202-228.
  • Deveci, İ. (2017b). Fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve uygulama boyutu açısından girişimcilik kavramı hakkındaki algıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 264-288.
  • Deveci, İ. (2018a). Ortaokul öğrencilerine yönelik fen tabanlı girişimcilik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(1), 1-15.
  • Deveci, İ. (2018b). Fen bilimleri öğretmenlerinin farkındalıkları, tecrübeleri ve mevcut çabaları: Girişimcilik kavramı örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 1-20.
  • Deveci, İ., & Aydın, F. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının çoklu zekâ alanlarının girişimci özellikleri yordama durumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 175-188.
  • Deveci, İ., & Çepni, S (2015b). Fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 135-149.
  • Deveci, İ., & Çepni, S (2017d). Examination of the science education curriculum (5–8 grades) in terms of entrepreneurial characteristics. Journal of Subject Teaching Research, 3(2), 51-74.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde girişimcilik. Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015a). Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92-112.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2017a). Studies conducted on entrepreneurship in science education: Thematic review of research. Journal of Turkish Science Education, 14(4), 126-143.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2017b). The effect of entrepreneurship education modules integrated with science education on the entrepreneurial characteristics of pre-service science teachers, Social Works, 15(2), 56-85.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2017c). Girişimcilik eğitimi modüllerinin fen bilimleri öğretmen adayları üzerindeki yansımaları. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 813-856.
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2015). Entrepreneurship in Finnish teacher training. The International Journal of Research in Teacher Education, 6(3), 24-39.
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2016). Finnish science teacher educators’ opinions about the ımplementation process related to entrepreneurship education. Electronic Journal of Science Education, 20(4), 1-20.
  • Deveci, İ., (2016). Perceptions and competence of turkish pre-service science teachers with regard to entrepreneurship. Australian Journal of Teacher Education, 41(5), 153-170.
  • Deveci, İ., Zengin, M.N., & Çepni, S. (2015). Fen tabanlı girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama (EBULİNE), 14(27), 59-80.
  • Duran, M., Çeliköz, N., & Topaloğlu, A.Ö. (2013). Ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 121-137.
  • Erdoğan, Z. (2012). Girişimcilik ve kobiler: Kavramlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Bursa: Ekin yayınevi.
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship Education: Enabling Teachers As A Critical Success Factor. A Report On Teacher Education And Training To Prepare Teachers For The Challenge of Entrepreneurship Education. Final Report, Entrepreneurship Unit, Bruxelles.
  • Falck, O., Heblich, S., & Luedemann, E. (2012). Identity and entrepreneurship: do school peers shape entrepreneurial intentions? Small Business Economics, 39(1), 39–59.Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application. (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Güven, S. (2010). Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının girişimcilik özellikleri açısından incelenmesi. Education Sciences, 5(1), 49-57.
  • Karatekin, K., Sönmez, Ö.F., & Kuş, Z. (2012). İlköğretim öğrencilerinin iletişim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 7(3), 1695-1708.
  • Kusmintarti, A., Thoyib, A., Ashar, K., & Maskie, G. (2014). The relationships among entrepreneurial characteristics, entrepreneurial attitude, and entrepreneurial intention. IOSR Journal of Business and Management, 16(6), 25-32.
  • Liu, M., & Hsiao, Y.P. (2001, june). Middle School Students as Multimedia Designers: A Project-Based Learning Approach. National Educational Computing Conference Proceedings 22nd, Chicago.
  • Lodico, M.G., Spaulding, D.T., & Voegtle, K.H. (2006). Methods in educational research: From theory to practice. San Francisco: John Wiley & Sons.Marangoz, M. (2012). Girişimcilik. İstanbul: Beta Basım.
  • MEB, (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanliği Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanliği Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nuhu. H., Clark, M.D., & Pahalson, C.A.D. (2014). Entrepreneurship education for science teachers as a means of achieving national transformation. International Journal of engineering Research and Applications, 4(3), 153-156.
  • Peterman, N.E., & Kennedy, J. (2003). Enterprise education influencing students’ perceptions of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, Winter, 129–144.
  • Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development. Cambridge: Harvard University Press.
  • Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. The Academy of Management Review, 25(1), 217–226.
  • Sijde, V.D.P., Ridder, A., Blaauw, G., & Diensberg, C. (Eds.). (2008). Teaching entrepreneurship: cases for education and training. Springer Science & Business Media. Heidelberg : Physica-Verlag
  • Yangın, S., & Sidekli, S. (2013). Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarındaki değişim: 1 yıllık takip. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 121-140.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İsa Deveci

Publication Date January 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Deveci, İ. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Tabanlı Girişimcilik Eğilimlerinin İncelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-47.