Bu araştırmanın amacı ortaokul
öğrencilerinin girişimcilik becerisi eğilimlerini cinsiyet, sınıf düzeyi ve
akademik başarı değişkenleri açısından incelemektir. Bu doğrultuda araştırmada
nedensel karşılaştırmalı araştırma deseni tercih edilmiştir. Katılımcıların
seçilmesinde tipik durum örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmaya 5-8.
sınıfta öğrenim gören 330 ortaokul öğrencisi dahil edilmiştir. Veri toplama
aracı olarak Deveci (2018) tarafından geliştirilen “Ortaokul Öğrencilerine
Yönelik Fen Tabanlı Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin girişimcilik becerisi eğilimlerine ait betimsel değerler
incelendiğinde, genel olarak araştırmaya katılan öğrencilerin puan ortalamalarının
yüksek olduğu görülmüştür. Dolayısıyla genel olarak araştırmaya katılan
öğrencilerin girişimcilik becerisi eğilimlerinin yüksek olduğu söylenebilir.
Cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmamasına rağmen kız
öğrencilerin puan ortalamalarının erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu
görülmüştür. Sınıf düzeyi açısından beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin
girişimcilik becerisi eğilimlerinin yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinden
daha yüksek olduğu görülmüştür. Dolayısıyla sınıf düzeyi arrtıkça öğrencilerin
girişimcilik becerisi eğilimlerinin azaldığı görülmüştür. Akademik başarı
açısından ise not ortalaması yüksek bireylerin girişimcilik becerisi
eğilimlerinin not ortalaması düşük olan öğrencilerden daha yüksek olduğu
görülmüştür. Bu araştırmada cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı
değişkenleri dikkate alınmıştır. Gelecek araştırmalarda farklı örneklem
grupları üzerinde farklı değişkenler dikkate alınarak nedensel karşılaştırmalı
araştırmalar yürütülebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |