Günümüz global Dünya’sında birçok alanda karşımıza çıkan değişim ve gelişimler söz konusudur. Eğitimde de etki gösteren farklı alanlardaki değişim ve gelişimlerin en temeli teknolojidir. Bu bağlamda teknolojiye ayak uydurmalı ve eğitimde durağanlıktan kaçınılmalıdır. Özellikle matematik dersinde zorluklar beraberinde öğrencilerin soyut bir ders olarak görmesi bu derste teknoloji kullanımını zorunlu kılmıştır. Bu amaçla video ile matematik öğretim yapılması halinde öğrencilerin matematiğe karşı nasıl bir tutum sergilediğini belirlemek için durum çalışmasına başvurulmuştur. Bu amaçla Doğu Anadolu’da yer alan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 91 adet 6.sınıf öğrencisine bir ay süre ile video ile desteklenerek matematik öğretimi yapılmıştır. Süreç sonunda öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumlarının düzeyini ölçek amacıyla tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçek aracılığıyla toplanan veriler SPSS 18 paket üzerinden analiz edilmiş ve bulgular sonucunda öğrencilerin video ile öğrenmeyle beraber matematik dersine karşı algı ve tutum düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür.
In today’s global world, there are changes and developments in many areas. Technology is the basis of the change sand developments in different fields that also affect education. We should keep up to technology and a voided stagnation in education. Particularly, the difficulties in mathematics course accompanied by students as an abstract lesson made it compulsory to use technology in this course. For this purpose, a case study was used to determine the attitude of students to wards mathematics in the case of teaching video mathematics. For this purpose, 91 6th grade students, who are studying in a public school in Eastern Anatolia, were supported with a video for one month to teach mathematics. At the end of the process, the attitude scale was applied to scale the level of students’ attitudes towards technology. The data collected through the scale were analyzed on SPSS 18 package and as a result of the findings, it was seen that students' perception and attitude levels to wards mathematics lesson were high with video learning.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |