Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Introduction of Cell Poly Game, Students’, Teacher’s Opinions and Researcher's Observations about the Game

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 174 - 196, 15.09.2020

Öz

The aim of this study is to introduce the cell poly game developed to encourage students to learn by having fun, to present the opinions of students, teachers and researchers’ observations about this game. The purpose of preparing the cell poly educational game is to maximize the role of the student, to be more active in the lesson, and to add cell poly game to the literature. The study was conducted according to the case study methodology. The work group of the study consists of 16 secondary school students (Ngril = 9, Nboy = 7) study in a 6th grade class of a secondary school in Giresun province and their 1 science teacher. In order to determine the students’ and teacher’s opinions, two interview forms were prepared by the researchers to be applied to the students and the teacher separately. A semi-structured observation form was used for the researchers to observe the process of playing the Cell poly game. When was considering the opinions of the teacher and students, it is seen that the teacher and students evaluate the cell poly game as interesting, entertaining and educational. In addition, it is understood from the fact that the students liked the game a lot and found it fun from their suggestions for the marketing of the game. When was considering the observation of the researchers findings, it was concluded that the cell poly game enabled the students to learn in the cognitive and affective domain and also supported their psycho-motor learning with the drawing questions. 

Kaynakça

  • Alkan, İ., Akkaya, G., & Köksal, M. S. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mitoz ve Mayoz Bölünmeye İlişkin Kavram Yanılgılarının Model Oluşturma Yaklaşımıyla Belirlenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education, 35(2).
  • Alıcı, D. (2016). Fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunların öğrencilerin akademik başarısına ve bilginin kalıcılığına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Atay, T. (2018). Eğitsel oyunlarla desteklenen öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Aycan, S., Türkoğuz, Ş., Arı, E., Kaynar, Ü. (2002). Periyodik Cetvelin ve Elementlerin Tombala Oyun Tekniği ile Öğretimi ve Bellekte Kalıcılığının Saptanması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiri Kitabı. ODTÜ: Ankara.
  • Ayvacı, H. Ş., Bebek, G., Atik, A., Keleş, C. B., & Özdemir, N. (2016). Öğrencilerin Sahip Oldukları Zihinsel Modellerin Modelleme Süreci İçerisinde İncelenmesi: Hücre Konusu Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 175-188, DOI: http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.711.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bayat, S., Kılıçarslan, H. & Şentürk, Ş. (2014). Fen ve Teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216.
  • Beker Baş, M. & Karamustafaoğlu, O. (2020). Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemi Konusunda Geliştirilmiş Bir Eğitsel Oyun. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1), 80-92.
  • Bozdağ, H. C. & Gökçe, O. K. (2018). Dört aşamalı kavramsal ölçme aracı ile sekizinci sınıf öğrencilerinin hücre bölünmeleri konusundaki bilgi farkındalıkları ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 202-223.
  • Cansız-Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri (Ed. Haluk Özmen ve Orhan Karamustafaoğlu, 2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cavas, B. & Kesercioglu, T. (2010). A qualitative study on student’ understanding and misconceptions regarding the livıig cell. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(1), 321-331.
  • Chen, C.-H., Wang, K.-C., & Lin, Y.-H. (2015). The Comparison of Solitary and Collaborative Modes of Game-based Learning on Students’ Science Learning and Motivation. Educational Technology & Society, 18 (2), 237–248.
  • Cle´ment, P. (2007). Introducing the cell concept with both animal and plant cells: A historical and didactic approach. Science & Education, 16, 423–440. http://dx.doi.org/10.1007/s11191-006-9029-7.
  • Çoban, B., (2006). Ortaöğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Coşkun, H., Akarsu, B., & Kariper, İ. A. (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 93-109.
  • Çavuş, R., Kulak, B., Berk, H. & Öztuna-Kaplan, A. (2011, Mart). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Oyun Etkinlikleri ve Günlük Hayattaki Oyunların Derse Uyarlanması. İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Zirvesi (İGEDER), İstanbul.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. 8. Baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Doğanay, G. (2002). Tarih öğretiminde oyun. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dönmez Usta, N. & Abdüsselam, M.S. (2017). Enerji Kaynaklarına Yönelik Oyun Tabanlı Öğrenme Ortamı Tasarımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi (USAK’17), International Social Research Congress, 20 – 22 Nisan, İstanbul.
  • Flores, F., Tovar, M.E. & Gallegos, L. (2003). Representation of the cell and its processes in high school students: An integrated view. International Journal of Science Education, 25(2), 269-286. http://dx.doi.org/10.1080/09500690210126793.
  • Hacıoglu, Y. & Donmez Usta, N. (2020). Digital game design-based STEM activity: Biodiversity example. Science Activities, https://doi.org/10.1080/00368121.2020.1764468
  • Ipek Akbulut, H., Sahin, C., & Cepni, S. (2012). Effect of using different teaching methods and techniques embedded within the 5E instructional model on removing students’ alternative conceptions: Fluid pressure. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2403-2414.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2019). Özel durum çalışması yöntemi (Ed. Haluk Özmen ve Orhan Karamustafaoğlu, 2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Karamustafaoğlu, O & Aksoy, S. (2020). “Canlıların Sınıflandırılması” Konusunda Geliştirilen Eğitsel Oyunla İlgili Öğretmen Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Karamustafaoğlu, O. & Baran, S. (2020). ‘Kuvvet Kapmaca’ Eğitsel Oyunu ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76 – 91.
  • Karamustafaoğlu, O. & Gencer, S. (2014). ‘Durgun Elektrik’ Konusunun Eğitsel Oyunlarla Öğretiminde Öğrenci Görüşleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 72-87.
  • Karamustafaoğlu, O. & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: Yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 3(2), 41-49.
  • Karamustafaoğlu, O. & Kılıç, M. (2020). Eğitsel Oyunlar Üzerine Yapılan Ulusal Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 1-25. DOI: 10.33418/ataunikkefd.730393.
  • Karamustafaoğlu, O. & Yurtyapan, E. (2016). The teaching of "absorption of light" subject in seventh grade science course with educational games: Color game case. Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94.
  • Kaya, S. & Elgün, A. (2015). Eğitsel Oyunlar İle Desteklenmiş Fen Öğretiminin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kırık, Ö. T., & Kaya, H. (2014). A qualitative study concerning the 6th grade students’ conceptual structures about the cell concept. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3), 737-760.
  • Koç, Y. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Organelleri Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeyleri. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 338-351.
  • Koç, I., & Turan, M. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlamaları ve kavram yanılgıları. Başkent University Journal of Education, 5(2), 107-121.
  • Korkusuz, M. E. & Karamete, A. (2017). MMORPG türünde geliştirilen bir eğitsel oyunun basit elektrik devreleri ünitesine uygulanması ve çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 78-96.
  • Liu, E. Z. F., & Chen, P. K. (2013). The effect of game-based learning on students’ learning performance in science learning–A case of “conveyance go”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103(26), 1044-1051.
  • Matyar, F., & Pekel, H. (2016). Hücre Biyolojisi Konusunun Öğretiminde Kullanılan Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Yönteminin Akademik Başarı Üzerine Etkisi. International Journal of Active Learning, 1(2), 21-37.
  • Meluso, A., Zheng, M., Spires, H. A., & Lester, J. (2012). Enhancing 5th graders’ science content knowledge and self-efficacy through game-based learning. Computers & Education, 59(2), 497-504.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • Nicolopoulou, A. (1993). Play, cognitive development, and the social world: Piaget, Vygotsky, and beyond. Human Development, 36(1), 1-23.
  • Önen, F., Demir, S. & Şahin, F. (2012). Fen öğretmen adaylarının oyunlara ilişkin görüşleri ve hazırladıkları oyunların değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 299-318.
  • Prensky, M. (2007). How to teach with technology: Keeping both teachers and students comfortable in an era of exponential change. Emerging technologies for learning, 2(4), 40-46.
  • Rieber, L. P., & Noah, D. (2008). Games, simulations, and visual metaphors in education: antagonism between enjoyment and learning. Educational Media International, 45(2), 77-92.
  • Sahin C., Ipek H. & Ayas A. (2008). Students’ understanding of light concepts primary school: A cross- age study. Asia Pasific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1).
  • Sahin, C., Bülbül, E. & Durukan, U.G. (2013). Öğrencilerin gök cisimleri konusundaki alternatif kavramlarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi (The effect of conceptual change texts on removing students’ alternative conceptions about celestial bodies). Bilgisayar ve ğgitim Arastırmaları Dergisi, 1(2), 38-64.
  • Sahin, Ç. & Çepni, S. (2012). Effect of different teaching methods and techniques embedded in the 5E instructional model on students' learning about buoyancy force. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 4(2), 97-127.
  • Squire, K., Barnett, M., Grant, J. M., & Higginbotham, T. (2004, June). Electromagnetism supercharged!: learning physics with digital simulation games. In Proceedings of the 6th international conference on Learning sciences (pp. 513-520). International Society of the Learning Sciences.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Şaşmaz-Ören, F., & Erduran-Avcı, D. (2004). Eğitimsel oyunla öğretimin fen bilgisi dersi “güneş sistemi ve gezegenler” konusunda akademik başarı üzerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 67-76.
  • Uzun, N. (2012). A sample of active learning application in science education: The thema “cell” with educational games. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2932-2936.
  • Ürey, M., & Çalık, M. (2008). Combining different conceptual change methods within 5e model: a sample teaching design of ‘cell’concept and its organelles. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(2), 1-15.
  • Yenice, N. Alpak Tunç, G. &. Yavaşoğlu, N. (2019). Eğitsel Oyun Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik tutumları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 87-100, DOI: 10.19160/ijer.369935.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications.
  • Yörek, N. (2007). Öğrenci çizimleri yoluyla 9. ve 11. sınıf öğrencilerinin hücre konusunda kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesi. [Determination of student conceptual understanding of cellcell using student drawings at grades 9 and 11]. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 107-114.
  • Yurt, E. (2007). Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatındaki yeri ve önemi (Muğla İli Merkez İlce Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.

Hücrepoli Oyununun Tanıtılması, Oyun Hakkında Öğrenci, Öğretmen Görüşleri ve Araştırmacı Gözlemleri

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 174 - 196, 15.09.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini teşvik etmek amacıyla geliştirilen hücrepoli oyununu tanıtmak, bu oyun hakkında öğrencilerin, öğretmenlerin görüşlerini ve araştırmacıların gözlemlerini sunmaktır. Hücrepoli eğitsel oyununu hazırlamaktaki amaç öğrencinin rolünü en üst düzeye çıkararak, derste daha aktif olmasını sağlamak aynı zamanda eğlenerek öğrenmesini gerçekleştirecek bir oyunu literatüre kazandırmaktır. Araştırma durum çalışması yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Giresun ilinde bir ortaokulun bir 6. sınıf şubesindeki toplam 16 ortaokul öğrencisi (Nkız=9, Nerkek=7) ve onların 1 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğrenci ve öğretmen görüşlerini belirlemek için araştırmacılar tarafından öğrencilere ve öğretmene ayrı ayrı uygulanmak üzere iki tane görüşme formu hazırlanmıştır. Hücrepoli oyunu oynanma süreci ile ilgili araştırmacıların gözlem yapmaları için yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşleri dikkate alındığında öğretmen ve öğrencilerin hücrepoli oyununu ilgi çekici, eğlenceli, eğitici bulduğu görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin oyunu oldukça beğenmeleri, eğlenceli bulmaları onların oyunun pazarlanmasına yönelik öneri sunmalarından da anlaşılmaktadır. Araştırmacıların gözlem bulguları dikkate alındığında, hücrepoli oyunun öğrencileri bilişsel ve duyuşsal alanda öğrenmelerini sağladığı aynı zamanda sorulardaki çizim sorularıyla da psiko-motor öğrenmelerini de desteklediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alkan, İ., Akkaya, G., & Köksal, M. S. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mitoz ve Mayoz Bölünmeye İlişkin Kavram Yanılgılarının Model Oluşturma Yaklaşımıyla Belirlenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education, 35(2).
  • Alıcı, D. (2016). Fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunların öğrencilerin akademik başarısına ve bilginin kalıcılığına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Atay, T. (2018). Eğitsel oyunlarla desteklenen öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Aycan, S., Türkoğuz, Ş., Arı, E., Kaynar, Ü. (2002). Periyodik Cetvelin ve Elementlerin Tombala Oyun Tekniği ile Öğretimi ve Bellekte Kalıcılığının Saptanması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiri Kitabı. ODTÜ: Ankara.
  • Ayvacı, H. Ş., Bebek, G., Atik, A., Keleş, C. B., & Özdemir, N. (2016). Öğrencilerin Sahip Oldukları Zihinsel Modellerin Modelleme Süreci İçerisinde İncelenmesi: Hücre Konusu Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 175-188, DOI: http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.711.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bayat, S., Kılıçarslan, H. & Şentürk, Ş. (2014). Fen ve Teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216.
  • Beker Baş, M. & Karamustafaoğlu, O. (2020). Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemi Konusunda Geliştirilmiş Bir Eğitsel Oyun. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1), 80-92.
  • Bozdağ, H. C. & Gökçe, O. K. (2018). Dört aşamalı kavramsal ölçme aracı ile sekizinci sınıf öğrencilerinin hücre bölünmeleri konusundaki bilgi farkındalıkları ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 202-223.
  • Cansız-Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri (Ed. Haluk Özmen ve Orhan Karamustafaoğlu, 2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cavas, B. & Kesercioglu, T. (2010). A qualitative study on student’ understanding and misconceptions regarding the livıig cell. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(1), 321-331.
  • Chen, C.-H., Wang, K.-C., & Lin, Y.-H. (2015). The Comparison of Solitary and Collaborative Modes of Game-based Learning on Students’ Science Learning and Motivation. Educational Technology & Society, 18 (2), 237–248.
  • Cle´ment, P. (2007). Introducing the cell concept with both animal and plant cells: A historical and didactic approach. Science & Education, 16, 423–440. http://dx.doi.org/10.1007/s11191-006-9029-7.
  • Çoban, B., (2006). Ortaöğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Coşkun, H., Akarsu, B., & Kariper, İ. A. (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 93-109.
  • Çavuş, R., Kulak, B., Berk, H. & Öztuna-Kaplan, A. (2011, Mart). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Oyun Etkinlikleri ve Günlük Hayattaki Oyunların Derse Uyarlanması. İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Zirvesi (İGEDER), İstanbul.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. 8. Baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Doğanay, G. (2002). Tarih öğretiminde oyun. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dönmez Usta, N. & Abdüsselam, M.S. (2017). Enerji Kaynaklarına Yönelik Oyun Tabanlı Öğrenme Ortamı Tasarımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi (USAK’17), International Social Research Congress, 20 – 22 Nisan, İstanbul.
  • Flores, F., Tovar, M.E. & Gallegos, L. (2003). Representation of the cell and its processes in high school students: An integrated view. International Journal of Science Education, 25(2), 269-286. http://dx.doi.org/10.1080/09500690210126793.
  • Hacıoglu, Y. & Donmez Usta, N. (2020). Digital game design-based STEM activity: Biodiversity example. Science Activities, https://doi.org/10.1080/00368121.2020.1764468
  • Ipek Akbulut, H., Sahin, C., & Cepni, S. (2012). Effect of using different teaching methods and techniques embedded within the 5E instructional model on removing students’ alternative conceptions: Fluid pressure. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2403-2414.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2019). Özel durum çalışması yöntemi (Ed. Haluk Özmen ve Orhan Karamustafaoğlu, 2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Karamustafaoğlu, O & Aksoy, S. (2020). “Canlıların Sınıflandırılması” Konusunda Geliştirilen Eğitsel Oyunla İlgili Öğretmen Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Karamustafaoğlu, O. & Baran, S. (2020). ‘Kuvvet Kapmaca’ Eğitsel Oyunu ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76 – 91.
  • Karamustafaoğlu, O. & Gencer, S. (2014). ‘Durgun Elektrik’ Konusunun Eğitsel Oyunlarla Öğretiminde Öğrenci Görüşleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 72-87.
  • Karamustafaoğlu, O. & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: Yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 3(2), 41-49.
  • Karamustafaoğlu, O. & Kılıç, M. (2020). Eğitsel Oyunlar Üzerine Yapılan Ulusal Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 1-25. DOI: 10.33418/ataunikkefd.730393.
  • Karamustafaoğlu, O. & Yurtyapan, E. (2016). The teaching of "absorption of light" subject in seventh grade science course with educational games: Color game case. Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94.
  • Kaya, S. & Elgün, A. (2015). Eğitsel Oyunlar İle Desteklenmiş Fen Öğretiminin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kırık, Ö. T., & Kaya, H. (2014). A qualitative study concerning the 6th grade students’ conceptual structures about the cell concept. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3), 737-760.
  • Koç, Y. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Organelleri Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeyleri. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 338-351.
  • Koç, I., & Turan, M. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlamaları ve kavram yanılgıları. Başkent University Journal of Education, 5(2), 107-121.
  • Korkusuz, M. E. & Karamete, A. (2017). MMORPG türünde geliştirilen bir eğitsel oyunun basit elektrik devreleri ünitesine uygulanması ve çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 78-96.
  • Liu, E. Z. F., & Chen, P. K. (2013). The effect of game-based learning on students’ learning performance in science learning–A case of “conveyance go”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103(26), 1044-1051.
  • Matyar, F., & Pekel, H. (2016). Hücre Biyolojisi Konusunun Öğretiminde Kullanılan Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Yönteminin Akademik Başarı Üzerine Etkisi. International Journal of Active Learning, 1(2), 21-37.
  • Meluso, A., Zheng, M., Spires, H. A., & Lester, J. (2012). Enhancing 5th graders’ science content knowledge and self-efficacy through game-based learning. Computers & Education, 59(2), 497-504.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • Nicolopoulou, A. (1993). Play, cognitive development, and the social world: Piaget, Vygotsky, and beyond. Human Development, 36(1), 1-23.
  • Önen, F., Demir, S. & Şahin, F. (2012). Fen öğretmen adaylarının oyunlara ilişkin görüşleri ve hazırladıkları oyunların değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 299-318.
  • Prensky, M. (2007). How to teach with technology: Keeping both teachers and students comfortable in an era of exponential change. Emerging technologies for learning, 2(4), 40-46.
  • Rieber, L. P., & Noah, D. (2008). Games, simulations, and visual metaphors in education: antagonism between enjoyment and learning. Educational Media International, 45(2), 77-92.
  • Sahin C., Ipek H. & Ayas A. (2008). Students’ understanding of light concepts primary school: A cross- age study. Asia Pasific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1).
  • Sahin, C., Bülbül, E. & Durukan, U.G. (2013). Öğrencilerin gök cisimleri konusundaki alternatif kavramlarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi (The effect of conceptual change texts on removing students’ alternative conceptions about celestial bodies). Bilgisayar ve ğgitim Arastırmaları Dergisi, 1(2), 38-64.
  • Sahin, Ç. & Çepni, S. (2012). Effect of different teaching methods and techniques embedded in the 5E instructional model on students' learning about buoyancy force. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 4(2), 97-127.
  • Squire, K., Barnett, M., Grant, J. M., & Higginbotham, T. (2004, June). Electromagnetism supercharged!: learning physics with digital simulation games. In Proceedings of the 6th international conference on Learning sciences (pp. 513-520). International Society of the Learning Sciences.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Şaşmaz-Ören, F., & Erduran-Avcı, D. (2004). Eğitimsel oyunla öğretimin fen bilgisi dersi “güneş sistemi ve gezegenler” konusunda akademik başarı üzerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 67-76.
  • Uzun, N. (2012). A sample of active learning application in science education: The thema “cell” with educational games. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2932-2936.
  • Ürey, M., & Çalık, M. (2008). Combining different conceptual change methods within 5e model: a sample teaching design of ‘cell’concept and its organelles. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(2), 1-15.
  • Yenice, N. Alpak Tunç, G. &. Yavaşoğlu, N. (2019). Eğitsel Oyun Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik tutumları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 87-100, DOI: 10.19160/ijer.369935.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications.
  • Yörek, N. (2007). Öğrenci çizimleri yoluyla 9. ve 11. sınıf öğrencilerinin hücre konusunda kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesi. [Determination of student conceptual understanding of cellcell using student drawings at grades 9 and 11]. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 107-114.
  • Yurt, E. (2007). Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatındaki yeri ve önemi (Muğla İli Merkez İlce Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Çiğdem Şahin Çakır 0000-0001-7041-3773

Gülşah Akan Bu kişi benim

Tansu Naldemir

Nazlı Soytürk

Kader Günay

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin Çakır, Ç., Akan, G., Naldemir, T., Soytürk, N., vd. (2020). Hücrepoli Oyununun Tanıtılması, Oyun Hakkında Öğrenci, Öğretmen Görüşleri ve Araştırmacı Gözlemleri. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(3), 174-196.