Rezonans konusu, Organik Kimyanın en temel ve soyut konularının başında gelmektedir. Bu araştırma ile modelleme destekli TaTGA etkinliklerinin, fen bilgisi öğretmen adaylarının rezonans konusundaki akademik başarıları üzerine bir etkisinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak yürütülen araştırmada bir eğitim fakültesinin fen bilgisi eğitimindeki iki sınıf; deney (N=28) ve kontrol grubu (N=24) olarak rastgele seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 8 adet açık uçlu soru ve çalışma yaprakları uygulanmıştır. Ön-testlerin uygulanmasının ardından, rezonans konusu kontrol grubunda düz anlatım yöntemine göre, deney grubunda ise modelleme destekli TaTGA etkinlikleri ile işlenmiştir. Araştırmada, açık uçlu soruların Mann Whitney-U analiz sonuçları, deney ve kontrol gruplarının ön-test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığını, son-test puanları arasında ise deney grubu lehine bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bu sonuç ışığında, rezonans konusunun öğretiminde modelleme destekli TaTGA etkinliklerinin, fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarını arttırmada düz anlatım yöntemine göre daha etkili olduğu söylenebilir.
The subject of resonance is one of the most basic and abstract topics of Organic Chemistry. With this study, it was aimed to investigate whether modeling supported PDEODE activities have an effect on the academic success of pre-service science teachers in resonance. In this direction, in the study conducted as a pre-test, post-test control group quasi-experimental design, two classes in science education of an education faculty; randomly selected as experiment (N = 28) and control group (N =24). In the research, 8 open-ended questions and worksheets were used as data collection tools. After the pre-tests were applied, the subject of resonance was treated with the method of lecturing in the control group and with modeling supported PDEODE activities in the experimental group. In the study, the Mann Whitney-U analysis results of open-ended questions show that there is no significant difference between the pre-test scores of the experimental and control groups, and a difference in favor of the experimental group between the post-test scores. In the light of this result, it can be said that modeling supported PDEODE activities in teaching resonance subject are more effective than direct instruction method in increasing the academic success of pre-service science teachers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 3 |