Matematik tarihi etkinlikleri öğrencilerin matematik korkularını azaltabilir, onlara matematiği sevdirebilir, matematik ile günlük hayatı ilişkilendirebilir. Bu çalışmanın amacı matematik tarihi etkinlikleri ile desteklenmiş eğitim uygulamalarının özel yetenekli öğrencilerin matematik tarihine ilişkin görüşlerini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada yarı deneysel desenlerden ön-test son-test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini özel yetenekli 49 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Matematik Tarihine Yönelik Görüş Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 26 maddeden oluşan 5’li likert tipindedir. Çalışmada araştırmacı tarafından düzenlenen 4 matematik tarihi etkinliği deney grubuna 4 hafta boyunca haftada 2 ders saati olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 25 programı kullanılarak Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile gerçekleştirilmiştir. Matematik tarihi etkinlikleri özel yetenekli öğrencilerin matematik tarihine ilişkin görüşlerini MT’yi davranış haline getirme, MT’ye ilgi duyma ve MT’yi benimseme alt boyutları bağlamında olumlu yönde istatistiki olarak anlamlı bir şekilde artırmıştır. Eğitim sonrası deney grubunun matematik tarihini benimseme boyutuyla ilgili görüşleri “olumlu” düzeyden “çok olumlu” düzeye yükselmiştir. Rutin öğretim programı ise özel yetenekli öğrencilerin sadece matematik tarihine ilgi duyma boyutundaki görüşlerini istatistiki olarak anlamlı düzeyde olumlu yönde geliştirirken diğer boyutlara anlamlı bir etkisi olmamıştır. Elde edilen bu bulgular literatürdeki çeşitli araştırmalarla karşılaştırılmıştır. Matematik derslerinde MT ekinliklerine daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.
Matematik eğitimi matematik tarihi Özel yetenekli öğrenci Görüş
Mathematics history activities can reduce students' fear of mathematics, make them love mathematics, and associate mathematics with daily life. This study aims to reveal how educational practices supported by mathematics history activities affect the views of gifted students on the history of mathematics. In the study, pre-test post-test control group design, which is one of the quasi-experimental designs, was used. The sample of the research consists of 49 fifth-grade students with special talents. As a data collection tool, the “Opinion Scale for the History of Mathematics” was used. The scale is a 5-point Likert type consisting of 26 items. In the study, 4 history of mathematics activities organized by the researcher were applied to the experimental group as 2 lesson hours a week for 4 weeks. Data analysis was performed using the SPSS 25 program with Mann-Whitney U test and Wilcoxon signed-row test. Data analysis was performed using the SPSS 25 program with Mann-Whitney U test and Wilcoxon signed-row test. Mathematics history activities positively increased the gifted students' views on the history of mathematics in the context of sub-dimensions of making HoM a behavior, being interested in HoM, and adopting HoM. After the training, the opinions of the experimental group about the dimension of adopting the history of mathematics increased from "positive" to "very positive". While the routine curriculum improved the views of gifted students only in the dimension of being interested in the history of mathematics, it did not have a significant effect on other dimensions. These findings were compared with various studies in the literature. It has been suggested to give more place to HoM activities in mathematics lessons.
Mathematics education history of mathematics gifted student opinion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |