Ö¤renme, yaflamboyu devam eden ve davran›flta kal›c› de¤ifliklikler oluflturan bir süreçtir. Ö¤renme kuramlar›, sözü
edilen davran›fl de¤iflikliklerinin nas›l meydana geldi¤i ve geliflti¤i konusundaki varsay›mlar olup; düflünce, davran›fl,
de¤er ve tutumlar›n anlafl›lmas›n›, kavranmas›n› sa¤lar.
Hemflirelik e¤itim programlar›nda da, hemflire e¤itimcilerin farkl› sosyo-kültürel özelliklere, deneyim ve becerilere sahip
bireylere, farkl› konularda e¤itim vermek zorunda olduklar› dikkate al›n›rsa, farkl› ö¤renme kuramlar›ndan yararlanmalar›
kaç›n›lmazd›r. Bu nedenle, gerek sa¤l›kl›/hasta bireylerin e¤itiminde, gerekse hemflirelik ö¤rencilerinin e¤itiminde
rol oynayan e¤itimcilerin, ö¤renme kuramlar›n› bilmeleri ve uygulamaya geçirmeleri bir zorunluluktur.
Bu do¤rultuda ele al›nd›¤›nda makalede, ö¤renme kuramlar›n›n temel ilkeleri incelenerek, bu kuramlar›n hemflirelik
e¤itimine yans›malar› tart›fl›lm›fl, hemflirelik e¤itim programlar› düzenlenirken/yap›land›r›l›rken dikkate al›nmas› gereken
noktalar aç›klanm›flt›r.
Anahtar Kelimeler: Ö¤renme, kuram, ö¤renme kuram›, hemflirelik, hemflirelik e¤itimi.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | September 17, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 17 Issue: 2 |