Entegre raporlar, bir işletmeye ait finansal ve finansal olmayan verilerin veya bilgilerin anlamlı bir şekilde bir arada yer aldığı raporlar olarak tanımlanmaktadır. Bu nedenle bu raporların hazırlanması ve sunulmasında görev alacak personelin, muhasebe teorisi ve uygulamaları konusunda yeterli eğitimi almış ve deneyime de sahip olması gerekmektedir. Entegre raporlama sürecinde birçok sorunla karşılaşılabileceği için, bu süreçte özellikle muhasebe meslek mensuplarının da görev alması büyük önem arz etmektedir. Ayrıca, entegre raporların hazırlanması ve sunulmasında görev alacak muhasebe meslek mensuplarının, entegre raporlama ile ilgili gerekli bilgi düzeyine de sahip olması gerekmektedir. Bu çalışmada, muhasebe meslek mensuplarının entegre raporlama ile ilgili farkındalık düzeylerini tespit etmek amacıyla Kayseri il merkezinde faaliyetlerini sürdüren muhasebe meslek mensupları üzerinde yapılan, ankete dayalı araştırma sonuçlarına yer verilmiştir.
Integrated reports are reports that contain financial and non-financial data or information belonging to an enterprise in a meaningful way. Therefore, the personnel, who will take part in the preparation and the presentation of these reports, must have sufficient training and experience in accounting theory and applications. Since many problems may occur during the integrated reporting process, it is of great importance for accounting professionals to take part in this process. In addition, professional accountants, who will take part in the preparation and the presentation of integrated reports, must have the necessary knowledge about integrated reporting. This study, which aimed to determine the awareness level of professional accountants about integrated reporting, presented the results of a survey-based research conducted on professional accountants who continue their activities in Kayseri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |