Research Article
BibTex RIS Cite

Sürdürülebilir Kalkınma Bağlamında Yeşil Kent için Yeşil Lojistik: Artvin/Hopa Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 686 - 708, 25.02.2025
https://doi.org/10.25295/fsecon.1577972

Abstract

Dünyada lojistik sektörü, küresel ticaretin büyümesi ile birlikte hızla gelişen ve önem kazanan bir sektördür. Türkiye’de ise lojistik sektörü; ülkenin stratejik konumu, limanlarının ve havaalanlarının sahip olduğu potansiyel ile hayati önem arz etmektedir. Türkiye’nin Karadeniz kıyısında bulunan liman kenti olan Artvin’in Hopa ilçesi ise bu özelliklerinden ötürü lojistik açıdan stratejik bir konuma sahiptir. Hopa Limanı, özellikle Karadeniz’e kıyısı bulunan ülkelerle gerçekleştirilen deniz ticaretinin önemli bir merkezi konumundadır. Nitekim denizyolu ve karayolu ile ticaretin yapıldığı Hopa ilçesi, lojistik açıdan gerek bölge gerekse ülke ekonomisi için önemli bir potansiyele sahiptir. Bu çalışmanın amacı, yeşil lojistik için yeşil kentlerin oluşturulmasının önemi ve Artvin ilinin Hopa ilçesindeki sürdürülebilir kalkınma potansiyeli üzerine bir değerlendirme yapmaktır. Araştırmanın problemi ise, Artvin/Hopa’nın mevcut lojistik altyapısının çevresel etkileri ve sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesiyle yeşil lojistik uygulamalarının bu alanda nasıl geliştirilebileceğinin incelenmesi biçimindedir. Sonuç olarak Artvin/Hopa’nın coğrafi konumu ve doğal kaynakları bakımından yeşil lojistik stratejilerinin başarıyla uygulanabileceği bir potansiyele sahip olduğunu belirtmek mümkündür. Bu çalışmanın önemi ve literatürden farklı yanı, Artvin/Hopa için yeşil lojistik stratejilerinin oluşturulmasına katkı sağlayacak şekilde hazırlanmasıdır.

References

  • Aktaş, B. (2020). Sürdürülebilirlik ve yeşil liman kavramı. https://dargeb.com/surdurulebilirlik-ve-yesil-liman-kavrami/12.06.2024.
  • Altınok, H. (2023). Karbonsuz lojistik. F. Merdivenci & M. Tekin (Ed.), Lojistiğin geleceği-2 (19-38). İzmir: Duvar Yayınları.
  • Artvin Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü (2023). Artvin ili 2022 yılı çevre durum raporu. https://webdosya.csb.gov.tr/db/artvin/menu/artvin-2022- cdr_20231122083340.pdf. 12.06.2024.
  • Aydınbaş, G. (2023). Rize’nin Pazar ilçesi üzerine sosyoekonomik bir değerlendirme. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 111-124.
  • Baki, B. (2004). Lojistik yönetimi ve lojistik sektör analizi. Trabzon: Lega Kitabevi.
  • Ballou, R. H. (1999). Business logistics management: Planning, organizing and controlling the supply chain (Fourth Edition). Prentice Hall, New Jersey.
  • Barut, A., Citil, M., Ahmed, Z., Sinha, A. & Abbas, S. (2023). How do economic and financial factors influence green logistics? A comparative analysis of E7 and G7 nations. Environmental Science and Pollution Research, 30(1), 1011-1022. https://doi.org/10.1007/s11356-022-22252-0.
  • Başol, K. (1994). Türkiye ekonomisi (5. Baskı). İzmir: Anadolu Matbaası.
  • BOTAŞ (2006). 2005 yıllık raporu. Ekim.
  • Congar, C. (2023). Yeşil lojistik: İş dünyasının geleceği. https://www.denizbulten.com/yesil-lojistik-is-dunyasinin-gelecegi-323. 09.06.2024.
  • Çetin, O. & Sain, A. D. (2018). Lojistik sektöründe sürdürülebilirlik uygulamaları. IV. International Caucasus-Central Asia Foreign Trade and Logistics Congress September, Aydın.
  • DPT (2006). 9. kalkınma planı (2007–2013). Denizyolu Ulaşımı Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Haziran.
  • Elbirlik, G. (2008). Türk lojistik sektöründe denizyolu taşımacılığının önemi ve sorunları. Yüksel Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Uluslararası İşletmecilik Programı.
  • Erdinç, Z. & Aydınbaş, G. (2021). An evaluation on foreign trade and intelligent logistics relations. Journal of Current Research on Business and Economics, 11(1), 159-182.
  • Ergüleç, M. E. (2002). Deniz politikası açısından liman işletmeciliğinde entegre ulaşım sistemleri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, İstanbul.
  • Ertürk, H. (1996). Sürdürülebilir kentler. Yeni Türkiye, 1(8- Habitat II, Özel Sayısı), 174-178. Ankara: Yeni Türkiye Medya Hizmetleri.
  • Fonseca, L. M. (2018). Industry 4.0 and the digital society: Concepts, dimensions and envisioned benefits. Proceedings of the International Conference on Business Excellence, Sciendo, 12(1), 386-397. doi: 10.2478/picbe-2018-0034
  • Halisoğlu, T. A. (2019). Artvin ekonomik görünüm raporu. http://www.hopatso.org.tr/Portals/21/raporlar/Artvin%20%C4%B0li%20Ekonomik%20G%C3%B6r%C3%BCn%C3%BCm%20Raporu%20(2019).pdf. 09.06.2024.
  • Hans, I. W. (2011). Green supply chains – A new priority for supply chain managers CSIR built environment. http://researchspace.csir.co.za/dspace/bitstream/10204/5224/1/Ittmann_2011.pdf. 09.06.2024.
  • Hopaport (2017). Hopa ekonomisinin can damarı lojistik, 4. https://docplayer.biz.tr/56131158-Hopaport-hopa-ekonomisinin-can-damari-lojistik-hopa-da-1-lojistik-calistayi-duzenlendi-alti-ayd a-bir-yayinlanir-agustos-2017-sayi-4.html. 12.06.2024
  • Hopa Belediyesi (2020). Hopa (Artvin) ilave–revizyon nazım ve uygulama imar planı plan açıklama raporu. https://www.hopa.bel.tr/ilan/hopaimarplani2020.pdf. 09.06.2024.
  • Hopa Ticaret ve Sanayi Odası (2018). Hopa ilçe raporu. http://www.hopatso.org.tr/Portals/21/raporlar/Hopa%20%C4%B0l%C3%A7e%20Raporu%20 2018.pdf. 09.06.2024.
  • İpekçi, E. & Tanyaş, M. (2021). Kentsel lojistiğin sınır ilçesi açısından incelenmesi: Hopa örneği. Uluslararası Stratejik Boyut Dergisi, 1(2), 101-116.
  • Jun, W. K., Min-Kyu, L. & Choi, J. Y. (2018). Impact of the smart port industry on the Korean national economy using input-output analysis. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 118, 480-493. https://doi.org/10.1016/j.tra.2018.10.004
  • Karlenzig, W. (2008). What makes today’s green city. E. L. Birch (Ed.), Growing greener cities: Urban sustainability in the twenty-first century, University of Pennsylvania Press: Philadelphia, PA, USA.
  • Karlı, H., Öztaş Karlı, R. G. & Aydın, H. (2021). Rotterdam, Antwerp ve Hamburg limanlarının akıllı liman bağlamında değerlendirilmesi. Global Journal of Economics and Business Studies, 9(18), 1-16.
  • Kutlu, B. H. & Yalçıner Ercoşkun, Ö. (2021). Türkiye’deki lojistik firmalarının yeşil lojistik uygulamaları üzerinden değerlendirmesi. Eksen Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(1), 52-71.
  • Lambert, D. M., Cooper, M. C. & Pagh, J. D. (1998). Supply chain management: implementation, issues and research opportunities. International Journal of Logistics Management, 9, 1-19. doi/10.1108/09574099810805807
  • Lambert, D. M. & Stock J. R. (1999). Strategic logistics management. Boston: Irwin/McGraw-Hill.
  • Mücevher, M. H. (2021). Sürdürülebilir lojistik için üç öncelikli strateji: Yeşil lojistik, tersine lojistik ve yalın lojistik. Enderun, 5(1), 39-54.
  • Nijkamp, P. & Pepping, G. (1998). A meta - analytical evaluation of sustainable city initiatives. Urban Studies, 1481-1500.
  • Okumuş, G. (2016). Yeşil kentler. https://www.skb.gov.tr/yesil-kentler/. 03.06.2024.
  • Öcal, S. H. (2019). Türkiye’de lojistik köyler incelemesi: Mersin Yenice lojistik köyü örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, Türkiye.
  • Öztopcu, A. & Salman, A. (2019). Sürdürülebilir kalkınmada akıllı kentler. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (41), 167-188. https://doi.org/10.17498/kdeniz.476335
  • Öztürk, Ö. (2018). Karadeniz tarihi, Artvin (Livane, Artavani) tarihi. https://ozhanozturk.com/2018/01/15/artvin-tarihi-livane/09.06.2024.
  • Şeker, M., Ozan, C., Yaman, B. & Nas, Ş. (2022). İnsani gelişme ve sürdürülebilir kalkınma: Yerel yönetimler. İstanbul: Enva Medya Yapım ve Yayıncılık Hizmetleri A.Ş.
  • Tatar, V. & Özer, M. B. (2017). Türkiye’nin uluslararası lojistik merkezi: Hopa limanı deniz lojistiğinin durum analizi. Social Sciences Studies Journal, 3(8), 549-557.
  • Tatar, V., Özer, M. B. & Kartal, A. (2019). Deniz taşımacılığı ve limanların ekonomik etkileri: Hopa limanı analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(5), 138-150.
  • Terzi, F. & Ocakçı, M. (2017). Kentlerin geleceği: Akıllı kentler. İTÜ Vakfı Dergisi, 77.
  • T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı (2012). Lojistik performans endeksi 2012. http://risk.gtb.gov.tr/data/51e650f3487c8e102c0ee11e/13-Lojistik%20Permormans%20Endeksi%202012.PDF. 09.06.2024.
  • Ticaret Bakanlığı (2023). Avrupa Yeşil Mutabakatı. https://ticaret.gov.tr/disiliskiler/yesil-mutabakat/avrupa-yesil-mutabakati. 03.06.2024.
  • Tosun, E. K. (2013). Sürdürülebilir kentsel gelişim sürecinde kompakt kent modelinin analizi. Yönetim ve Ekonomi, 20(1), 31-46.
  • United Nations (1987). Report of the world commission on environment and development: Our common future. United Nations.
  • Uray, K. & Güngör, H.C., (2021). Lojistik Köylerin ulaştırmada çevresel etkilerinin irdelenmesi. Journal of Innovations in Civil Engineering and Technology (JICIVILTECH), 3(1), 41-54.
  • Yeşilyaprak, M. (2023). Yeşil lojistiğin e-ihracattaki yeri ve önemi. Beykoz Akademi Dergisi, 11(1), 248-265. doi:10.14514/beykozad.1265591
  • Yıldırım, A. (2022). Kentlerin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında akıllı kent uygulamalarının rolü. Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 98-124.
  • Yolcu, M. B. (2023). Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Türkiye’deki yeşil lojistik uygulamaları. Econder International Academic Journal, 7(2), 136-151. https://doi.org/10.35342/econder.1399162
  • Zhang, S., Lee, C. K. M., Chan, H. K, Choy, K. L. & Wu, Z. (2015). Swarm intelligence applied in green logistics: A literature review. Engineering Applications of Artificial Intelligence, 37, 154-169. https://www.cinergroup.com.tr/denizcilik/park-denizcilik?. 09.06.2024.
  • https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/Havalimani/Trabzon/Ulasim.aspx. 09.06.2024.
  • https://www.hopa.bel.tr/sayfa/tarihcemiz.html. 09.06.2024.
  • https://thormarinesa.com.tr/tr/artvin-limani. 09.06.2024.

Green Logistics for Green City in the Context of Sustainable Development: An Evaluation on Artvin/Hopa

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 686 - 708, 25.02.2025
https://doi.org/10.25295/fsecon.1577972

Abstract

The logistics sector is rapidly developing and gaining importance with global trade growth. In Turkiye, the logistics sector is of great importance with the strategic location of the country and the potential of its ports and airports. Hopa district of Artvin, a port city on the Black Sea coast of Turkiye, has a strategic position in terms of logistics due to these features. Hopa Port is an important center of maritime trade, especially with the countries bordering the Black Sea. Hopa district, where trade is carried out by sea and road, has significant potential for the regional and national economy regarding logistics. This study aims to evaluate the importance of green cities for green logistics and their sustainable development potential in the Hopa district of Artvin province. The problem of the research is to examine how green logistics applications can be developed in this area by evaluating the existing logistics infrastructure of Artvin/Hopa in terms of environmental impacts and sustainability. As a result, Artvin/Hopa has the potential for green logistics strategies to be successfully implemented regarding its geographical location and natural resources. The importance of this study and its difference from the literature is that it is prepared to contribute to creating green logistics strategies for Artvin/Hopa.

References

  • Aktaş, B. (2020). Sürdürülebilirlik ve yeşil liman kavramı. https://dargeb.com/surdurulebilirlik-ve-yesil-liman-kavrami/12.06.2024.
  • Altınok, H. (2023). Karbonsuz lojistik. F. Merdivenci & M. Tekin (Ed.), Lojistiğin geleceği-2 (19-38). İzmir: Duvar Yayınları.
  • Artvin Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü (2023). Artvin ili 2022 yılı çevre durum raporu. https://webdosya.csb.gov.tr/db/artvin/menu/artvin-2022- cdr_20231122083340.pdf. 12.06.2024.
  • Aydınbaş, G. (2023). Rize’nin Pazar ilçesi üzerine sosyoekonomik bir değerlendirme. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 111-124.
  • Baki, B. (2004). Lojistik yönetimi ve lojistik sektör analizi. Trabzon: Lega Kitabevi.
  • Ballou, R. H. (1999). Business logistics management: Planning, organizing and controlling the supply chain (Fourth Edition). Prentice Hall, New Jersey.
  • Barut, A., Citil, M., Ahmed, Z., Sinha, A. & Abbas, S. (2023). How do economic and financial factors influence green logistics? A comparative analysis of E7 and G7 nations. Environmental Science and Pollution Research, 30(1), 1011-1022. https://doi.org/10.1007/s11356-022-22252-0.
  • Başol, K. (1994). Türkiye ekonomisi (5. Baskı). İzmir: Anadolu Matbaası.
  • BOTAŞ (2006). 2005 yıllık raporu. Ekim.
  • Congar, C. (2023). Yeşil lojistik: İş dünyasının geleceği. https://www.denizbulten.com/yesil-lojistik-is-dunyasinin-gelecegi-323. 09.06.2024.
  • Çetin, O. & Sain, A. D. (2018). Lojistik sektöründe sürdürülebilirlik uygulamaları. IV. International Caucasus-Central Asia Foreign Trade and Logistics Congress September, Aydın.
  • DPT (2006). 9. kalkınma planı (2007–2013). Denizyolu Ulaşımı Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Haziran.
  • Elbirlik, G. (2008). Türk lojistik sektöründe denizyolu taşımacılığının önemi ve sorunları. Yüksel Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Uluslararası İşletmecilik Programı.
  • Erdinç, Z. & Aydınbaş, G. (2021). An evaluation on foreign trade and intelligent logistics relations. Journal of Current Research on Business and Economics, 11(1), 159-182.
  • Ergüleç, M. E. (2002). Deniz politikası açısından liman işletmeciliğinde entegre ulaşım sistemleri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, İstanbul.
  • Ertürk, H. (1996). Sürdürülebilir kentler. Yeni Türkiye, 1(8- Habitat II, Özel Sayısı), 174-178. Ankara: Yeni Türkiye Medya Hizmetleri.
  • Fonseca, L. M. (2018). Industry 4.0 and the digital society: Concepts, dimensions and envisioned benefits. Proceedings of the International Conference on Business Excellence, Sciendo, 12(1), 386-397. doi: 10.2478/picbe-2018-0034
  • Halisoğlu, T. A. (2019). Artvin ekonomik görünüm raporu. http://www.hopatso.org.tr/Portals/21/raporlar/Artvin%20%C4%B0li%20Ekonomik%20G%C3%B6r%C3%BCn%C3%BCm%20Raporu%20(2019).pdf. 09.06.2024.
  • Hans, I. W. (2011). Green supply chains – A new priority for supply chain managers CSIR built environment. http://researchspace.csir.co.za/dspace/bitstream/10204/5224/1/Ittmann_2011.pdf. 09.06.2024.
  • Hopaport (2017). Hopa ekonomisinin can damarı lojistik, 4. https://docplayer.biz.tr/56131158-Hopaport-hopa-ekonomisinin-can-damari-lojistik-hopa-da-1-lojistik-calistayi-duzenlendi-alti-ayd a-bir-yayinlanir-agustos-2017-sayi-4.html. 12.06.2024
  • Hopa Belediyesi (2020). Hopa (Artvin) ilave–revizyon nazım ve uygulama imar planı plan açıklama raporu. https://www.hopa.bel.tr/ilan/hopaimarplani2020.pdf. 09.06.2024.
  • Hopa Ticaret ve Sanayi Odası (2018). Hopa ilçe raporu. http://www.hopatso.org.tr/Portals/21/raporlar/Hopa%20%C4%B0l%C3%A7e%20Raporu%20 2018.pdf. 09.06.2024.
  • İpekçi, E. & Tanyaş, M. (2021). Kentsel lojistiğin sınır ilçesi açısından incelenmesi: Hopa örneği. Uluslararası Stratejik Boyut Dergisi, 1(2), 101-116.
  • Jun, W. K., Min-Kyu, L. & Choi, J. Y. (2018). Impact of the smart port industry on the Korean national economy using input-output analysis. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 118, 480-493. https://doi.org/10.1016/j.tra.2018.10.004
  • Karlenzig, W. (2008). What makes today’s green city. E. L. Birch (Ed.), Growing greener cities: Urban sustainability in the twenty-first century, University of Pennsylvania Press: Philadelphia, PA, USA.
  • Karlı, H., Öztaş Karlı, R. G. & Aydın, H. (2021). Rotterdam, Antwerp ve Hamburg limanlarının akıllı liman bağlamında değerlendirilmesi. Global Journal of Economics and Business Studies, 9(18), 1-16.
  • Kutlu, B. H. & Yalçıner Ercoşkun, Ö. (2021). Türkiye’deki lojistik firmalarının yeşil lojistik uygulamaları üzerinden değerlendirmesi. Eksen Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(1), 52-71.
  • Lambert, D. M., Cooper, M. C. & Pagh, J. D. (1998). Supply chain management: implementation, issues and research opportunities. International Journal of Logistics Management, 9, 1-19. doi/10.1108/09574099810805807
  • Lambert, D. M. & Stock J. R. (1999). Strategic logistics management. Boston: Irwin/McGraw-Hill.
  • Mücevher, M. H. (2021). Sürdürülebilir lojistik için üç öncelikli strateji: Yeşil lojistik, tersine lojistik ve yalın lojistik. Enderun, 5(1), 39-54.
  • Nijkamp, P. & Pepping, G. (1998). A meta - analytical evaluation of sustainable city initiatives. Urban Studies, 1481-1500.
  • Okumuş, G. (2016). Yeşil kentler. https://www.skb.gov.tr/yesil-kentler/. 03.06.2024.
  • Öcal, S. H. (2019). Türkiye’de lojistik köyler incelemesi: Mersin Yenice lojistik köyü örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, Türkiye.
  • Öztopcu, A. & Salman, A. (2019). Sürdürülebilir kalkınmada akıllı kentler. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (41), 167-188. https://doi.org/10.17498/kdeniz.476335
  • Öztürk, Ö. (2018). Karadeniz tarihi, Artvin (Livane, Artavani) tarihi. https://ozhanozturk.com/2018/01/15/artvin-tarihi-livane/09.06.2024.
  • Şeker, M., Ozan, C., Yaman, B. & Nas, Ş. (2022). İnsani gelişme ve sürdürülebilir kalkınma: Yerel yönetimler. İstanbul: Enva Medya Yapım ve Yayıncılık Hizmetleri A.Ş.
  • Tatar, V. & Özer, M. B. (2017). Türkiye’nin uluslararası lojistik merkezi: Hopa limanı deniz lojistiğinin durum analizi. Social Sciences Studies Journal, 3(8), 549-557.
  • Tatar, V., Özer, M. B. & Kartal, A. (2019). Deniz taşımacılığı ve limanların ekonomik etkileri: Hopa limanı analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(5), 138-150.
  • Terzi, F. & Ocakçı, M. (2017). Kentlerin geleceği: Akıllı kentler. İTÜ Vakfı Dergisi, 77.
  • T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı (2012). Lojistik performans endeksi 2012. http://risk.gtb.gov.tr/data/51e650f3487c8e102c0ee11e/13-Lojistik%20Permormans%20Endeksi%202012.PDF. 09.06.2024.
  • Ticaret Bakanlığı (2023). Avrupa Yeşil Mutabakatı. https://ticaret.gov.tr/disiliskiler/yesil-mutabakat/avrupa-yesil-mutabakati. 03.06.2024.
  • Tosun, E. K. (2013). Sürdürülebilir kentsel gelişim sürecinde kompakt kent modelinin analizi. Yönetim ve Ekonomi, 20(1), 31-46.
  • United Nations (1987). Report of the world commission on environment and development: Our common future. United Nations.
  • Uray, K. & Güngör, H.C., (2021). Lojistik Köylerin ulaştırmada çevresel etkilerinin irdelenmesi. Journal of Innovations in Civil Engineering and Technology (JICIVILTECH), 3(1), 41-54.
  • Yeşilyaprak, M. (2023). Yeşil lojistiğin e-ihracattaki yeri ve önemi. Beykoz Akademi Dergisi, 11(1), 248-265. doi:10.14514/beykozad.1265591
  • Yıldırım, A. (2022). Kentlerin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında akıllı kent uygulamalarının rolü. Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 98-124.
  • Yolcu, M. B. (2023). Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Türkiye’deki yeşil lojistik uygulamaları. Econder International Academic Journal, 7(2), 136-151. https://doi.org/10.35342/econder.1399162
  • Zhang, S., Lee, C. K. M., Chan, H. K, Choy, K. L. & Wu, Z. (2015). Swarm intelligence applied in green logistics: A literature review. Engineering Applications of Artificial Intelligence, 37, 154-169. https://www.cinergroup.com.tr/denizcilik/park-denizcilik?. 09.06.2024.
  • https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/Havalimani/Trabzon/Ulasim.aspx. 09.06.2024.
  • https://www.hopa.bel.tr/sayfa/tarihcemiz.html. 09.06.2024.
  • https://thormarinesa.com.tr/tr/artvin-limani. 09.06.2024.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects International Trade (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Ersoy 0000-0003-4057-6752

Gökçen Aydınbaş 0000-0001-9435-5387

Publication Date February 25, 2025
Submission Date November 1, 2024
Acceptance Date December 6, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Ersoy, M., & Aydınbaş, G. (2025). Sürdürülebilir Kalkınma Bağlamında Yeşil Kent için Yeşil Lojistik: Artvin/Hopa Üzerine Bir Değerlendirme. Fiscaoeconomia, 9(1), 686-708. https://doi.org/10.25295/fsecon.1577972

Creative Commons Lisansı
 Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.