Bir çalışanın mesleğine kişisel ve psikolojik olarak bağlılığını ifade eden meslekî
aidiyet kavramı, bütün disiplinler gibi Bilgi ve Belge Yönetimi alanı için de önem arz etmektedir.
Bilgi merkezlerinin en iyi performansla çalışmasını sağlayacak olan meslekî aidiyetin
kazanılması üniversite öğrenimi ve stajlar sırasında başlamaktadır. Bu araştırmada,
Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin meslekî aidiyet
düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışmada, Rıdvan Keskin ve M. Nur
Pakdemirli tarafından hazırlanan Meslekî Aidiyet Ölçeği’nin ikinci faktörü kullanılmıştır.
Veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde
sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılmıştır.
Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak
Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin öğrenim gördükleri alana dair
meslekî aidiyet düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte araştırma kitlesinde
staj yapma durumu ile meslekî aidiyet arasında ters bir orantı olduğu saptanmıştır.
Professional commitment, which expresses the personal and psychological commitment
of an employee to his profession, is also important for the field of Information and
Records Management like all disciplines. Acquisition of professional commitment, that
will enable information centers to work with the best performance, starts during university
studies and internships. In this study, the professional commitment levels of Marmara
University Information and Records Management Department students, has been examined
according to various variables. In the study, the second factor of the Professional
Commitment Scale which prepared by Rıdvan Keskin and M. Nur Pakdemirli, is used.
The data were analyzed using the SPSS 22.0 program. Number, percentage, mean, standard
deviation, t-test and One-Way Anova Test were used to evaluate the data. After the
Anova test, the Scheffe test was used as a complementary post-hoc analysis to determine
the differences. At the end of the research, it was observed that the students’ level of professional
commitment was high. However, it was found that there is an inverse proportion
between the internship and professional commitment, among the research population.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Researches and Studies |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2021 |
Acceptance Date | May 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |