Research Article
BibTex RIS Cite

Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar)

Year 2021, , 481 - 512, 24.06.2021
https://doi.org/10.16947/fsmia.957118

Abstract

İnsanda doğuştan var olan dil edinim süreci, anne karnında iken duyduğu seslerle
başlar, ardından çeşitli safhalardan geçerek ortalama 12. ayda görülen tek sözcük
dönemine ulaşır. Konuşmanın başlangıcı olan bu dönemde çocuğun, zihnindeki düşünceleri
ifade etmek üzere kolayına gelen kelimelerden seçerek kullandığı tek tek
kelimeler, çoğu kez sözedimsel bir güç taşır ve cümlelerin ifade ettiği anlamları barındırır.
Dil ediniminin ilk safhalarından itibaren çocuklar, hayatın doğal akışı içinde
birden fazla dili sorunsuzca edinebilirler. Çalışma, Türkiye’de sıklıkla görülen, Türkçe
ve Kürtçeyi aynı anda edinen çocuklardan birinin örnekliğini yorumlamakta ve çocuğun
kullandığı tek tek kelimelerden hareketle onun düşünce ve hayal dünyasına kapı
aralamayı hedeflemektedir.

References

  • Aksoy, A. Belgin - Aksoy, Merve, “Yürüme Döneminde Küçük Konuşmacılar: Gelişimsel Bir Bakış”, Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, cilt 4, sayı 1, Mart 2020.
  • Alpöge, Gülçin, “Çift Dilli Çocukların Dil Gelişimi”, Turkophone, cilt 1, sayı 1, 2014.
  • Aşıcı, Murat, Ailede Dil Etkinlikleri, İstanbul, Morpa Kültür Yayınları, 2003.

Linguistic Relationship, Bilingualism and Communication Function in the Single Word Period (The Twelfth and Thirteenth Months)

Year 2021, , 481 - 512, 24.06.2021
https://doi.org/10.16947/fsmia.957118

Abstract

The innate language acquisition process starts with the voices heard in the mother’s
womb, then passes through various stages and reaches the single word period around 12th
month on average. In this period, which is the beginning of the conversation, the individual
words that the child uses by choosing from easy words to express the thoughts in his
mind often behave like a speech act and contain the meanings expressed by the sentences.
From the early stages of language acquisition, children can easily acquire more than one
language in the natural flow of life. This work interprets the example of one child who
acquire both Turkish and Kurdish which is common in Turkey and aims to uncover his
thoughts and imaginations based on the single words he uses.

References

  • Aksoy, A. Belgin - Aksoy, Merve, “Yürüme Döneminde Küçük Konuşmacılar: Gelişimsel Bir Bakış”, Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, cilt 4, sayı 1, Mart 2020.
  • Alpöge, Gülçin, “Çift Dilli Çocukların Dil Gelişimi”, Turkophone, cilt 1, sayı 1, 2014.
  • Aşıcı, Murat, Ailede Dil Etkinlikleri, İstanbul, Morpa Kültür Yayınları, 2003.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Researches and Studies
Authors

Muhammet Çelik 0000-0003-0222-9784

Publication Date June 24, 2021
Acceptance Date June 14, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Çelik, M. (2021). Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar). FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(17), 481-512. https://doi.org/10.16947/fsmia.957118
AMA Çelik M. Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar). FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. June 2021;(17):481-512. doi:10.16947/fsmia.957118
Chicago Çelik, Muhammet. “Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik Ve İletişimdeki İşlevselliği (12. Ve 13. Aylar)”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 17 (June 2021): 481-512. https://doi.org/10.16947/fsmia.957118.
EndNote Çelik M (June 1, 2021) Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar). FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 17 481–512.
IEEE M. Çelik, “Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar)”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 17, pp. 481–512, June 2021, doi: 10.16947/fsmia.957118.
ISNAD Çelik, Muhammet. “Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik Ve İletişimdeki İşlevselliği (12. Ve 13. Aylar)”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 17 (June 2021), 481-512. https://doi.org/10.16947/fsmia.957118.
JAMA Çelik M. Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar). FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2021;:481–512.
MLA Çelik, Muhammet. “Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik Ve İletişimdeki İşlevselliği (12. Ve 13. Aylar)”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 17, 2021, pp. 481-12, doi:10.16947/fsmia.957118.
Vancouver Çelik M. Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar). FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2021(17):481-512.