Autism is a pervasive developmental disorder which causes deficits in social interaction. Individuals with autism sometimes may not be able to talk or may choose not to talk. Therefore; there needs to be some other ways to communicate with children with autism. Presently, technology, specifically educational technology comes to the scene to help this communication problem. Individuals’ definitions of technology may confuse with their definitions of science. Although technology is neither the same nor the product of science, people sometimes use these terms interchangeably. Children with autism, as well as other special needs children, need highly qualified teachers to help them communicate the world. Based on the explanations above, this research study examines prospective special education teachers’ understandings of technology and its use in interventions for children with autism. Thirty prospective special education teachers from a big scale university located in Marmara region participated in this research study. Data were collected through a questionnaire developed by the researcher and a series of semi-structured interviews. Questionnaire includes open-ended questions to examine participants’ understandings of autism, technology, and use of technology in interventions for autism. Interviews are also structured around these three issues. Data gathered from questionnaire and interviews were analyzed qualitatively. Open coding is used in the analysis part. Based on the analysis, three assertions about participants’ understandings of autism, technology, and the use of technology for autism were generated and presented in the paper.
Otizm kendini sosyal iletişimde kopukluk olarak gösteren yaygın gelişimsel bir bozukluk olarak tanımlanabilir. Otizmli bireylerde bazen konuşma hiç gelişmez bazen de gelişse bile birey konuşarak iletişim kurmayı tercih etmez. Böylece otizmli bireylerle iletişim kurmak için başka yollara ihtiyaç duyulur. Günümüzde bu yollardan en önemlisi teknoloji ve hatta eğitim teknolojisidir. Teknolojinin nasıl tanımlandığı ise bu noktada daha çok önem kazanır. Bireylere teknoloji tanımı sorulduğunda zaman zaman bilim tanımı ile karıştırdıkları görülür. Aslında teknoloji ne bilim ile aynı ne de onun bir ürünüdür. Bilim ve teknoloji terimleri sık sık birbiri yerine kullanılarak hata yapılabilir. Diğer tüm özel gereksinimli çocuklar gibi Otizmli çocuklar da dünya ile iletişim kurmalarına yardımcı olacak kaliteli öğretmenlere ihtiyaç duyarlar. Bu açıklamadan yola çıkarak yapılan bu araştırmada; özel eğitim öğretmen adaylarının otizmi ve teknolojiyi nasıl tanımladıkları ile otizmli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımı hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Nitel desende hazırlanan araştırmaya Marmara Bölgesinde bulunan büyük ölçekli bir üniversitenin eğitim fakültesi özel eğitim bölümüne devam eden 30 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Söz konusu anket katılımcıların otizm, teknoloji ve teknolojinin otizmlilerin eğitiminde kullanılması hakkındaki görüşlerini belirlemeyi hedefleyen açık uçlu sorulardan oluşturulmuştur. Görüşme formları da yine otizm, teknoloji ve teknolojinin otizmlilerin eğitiminde kullanılması konularını içeren sorular ile hazırlanmıştır. Anket ve görüşmelerden elde edilen veriler nitel yöntemlerle analiz edilmiştir. Analiz açık kodlama tekniği ile yapılmış ve katılımcıların otizm hakkındaki tanımlamaları, teknoloji hakkındak tanımlamaları ile teknolojinin otizmlilerin eğitiminde kullanılması hakkındaki görüşlerini içeren 3 sav oluşturularak makalede sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Researches and Studies |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Acceptance Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 8 - Autumn |