Research Article
BibTex RIS Cite

Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi

Year 2018, Issue: 12 - Autumn, 121 - 140, 25.12.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.502217

Abstract

Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik bir değerler eğitim programı
geliştirmek ve geliştirilen Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı,
sorumluluk, dürüstlük, iş birliği, paylaşım ve arkadaşlık değerlerine olan etkisinin incelenmesi
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Bursa ili Yıldırım ilçesinde
bulunan devlet okuluna devam eden beş ve altı yaş grubu çocukları oluşturmaktadır.
Araştırma; 22 çocuk kontrol, 21 çocuk da deney grubu olmak üzere toplam 43 çocuk ile
gerçekleştirilmiştir. Haftada iki gün uygulanan bu program 24 oturumdan oluşmaktadır.
Bu araştırma da ön test - son test kontrol gruplu seçkisiz desen uygulanmıştır. Bu çalışmanın
sonucunda Okul Öncesi Değerler Eğitim Programı alan deney grubundaki çocukların
ön test- son test çocuk formu verilerine göre değer kazanımlarının anlamlı ölçüde
(p<.01) arttığı görülmüştür. Bu sonuçlara göre; hazırlanan Okul Öncesi Değerler Eğitim
Programının çocukların saygı, iş birliği, arkadaşlık, dürüstlük, paylaşma ve sorumluluk
değerlerini desteklemekte olduğu ve çocukların değer kazanımlarını olumlu yönde etkilediği
görülmüştür.

References

  • Ada, Ezgi, “Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama yönteminin değerlereğitimine olan etkisinin incelenmesi”, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi),Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu, 2016.

The Investigation of Value Education Program Effects on Children Attending Preschool in Terms of Gaining Value

Year 2018, Issue: 12 - Autumn, 121 - 140, 25.12.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.502217

Abstract

This study was carried out to examine ‘the effect of the Pre-School Values Education

Program for children who are five to six years and are attending to preschool on the

value of respect, responsibility, honesty, cooperation, sharing and friendship. Participants

of the study consist of children aged five and six who continue to state school located in

the district of Yıldırım, Bursa. The research was conducted with a total of 43 children,

22 in the control group and 21 in the experimental group. This program, which is implemented

two days a week, consists of 24 sessions. In this study, an unselected pattern with

pretest - posttest control group was applied. In order to determine the permanency of the

training, the children who were in the experimental group were re-applied the scales four

weeks after the training program was completed. As a result of this study, it was found

that the children in the experimental group who had received the Pre-School Values Program

showed significant increases (p <.01) in value gains compared to pre-test-post-test

child form data. According to these results, education programs supporting children’s

values of respect, cooperation, friendship, honesty, sharing and responsibility were seen

to positively affect children’s value acquisition.

References

  • Ada, Ezgi, “Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama yönteminin değerlereğitimine olan etkisinin incelenmesi”, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi),Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu, 2016.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Researches and Studies
Authors

Tuba Bakan 0000-0002-5784-7611

Hakan Şahin 0000-0002-2787-6788

Publication Date December 25, 2018
Acceptance Date December 25, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 12 - Autumn

Cite

APA Bakan, T., & Şahin, H. (2018). Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(12), 121-140. https://doi.org/10.16947/fsmia.502217
AMA Bakan T, Şahin H. Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. December 2018;(12):121-140. doi:10.16947/fsmia.502217
Chicago Bakan, Tuba, and Hakan Şahin. “Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 12 (December 2018): 121-40. https://doi.org/10.16947/fsmia.502217.
EndNote Bakan T, Şahin H (December 1, 2018) Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 12 121–140.
IEEE T. Bakan and H. Şahin, “Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 12, pp. 121–140, December 2018, doi: 10.16947/fsmia.502217.
ISNAD Bakan, Tuba - Şahin, Hakan. “Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 12 (December 2018), 121-140. https://doi.org/10.16947/fsmia.502217.
JAMA Bakan T, Şahin H. Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018;:121–140.
MLA Bakan, Tuba and Hakan Şahin. “Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 12, 2018, pp. 121-40, doi:10.16947/fsmia.502217.
Vancouver Bakan T, Şahin H. Değerler Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Değer Kazanımı Üzerine Etkisinin Çocuk Görüşlerine Göre İncelenmesi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018(12):121-40.