Research Article
BibTex RIS Cite

Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi

Year 2021, Issue: 18, 335 - 362, 29.12.2021
https://doi.org/10.16947/fsmia.1050306

Abstract

Bu araştırmanın amacı; demografik değişkenlerin, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
yönetimi becerileri üzerine etkilerinin analizidir. Kuramsal kısımların yazımında
tümdengelim ve uygulama kısmında nicel yöntemlerden, ilişkisel tarama modeli esas
alınmıştır. Çalışmanın evreni İstanbul ili Avcılar ilçesinde resmi ilkokullarda okul öncesi
eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerdir. Araştırmanın anketin birinci kısmında
demografik bilgilerin elde edilmesine yönelik 4 madde ve öğretmenlerin sınıf yönetimi
becerilerini ölçmeye yönelik 6 boyut 36 maddeden oluşan “Sınıf Yönetimi Ölçeği Öğretmen
Formu” yer almıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin sınıf yönetimi
becerilerinden; öğrenme-öğretme süreci ve davranış yönetimi becerisi ile katılımcıların
öğrenim durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca,
ön lisans düzeyinde eğitim almış öğretmenlerin davranış yönetiminde daha düşük,
öğrenme-öğretme süreçlerinde ise daha yüksek puan ortalamalarına sahip oldukları gözlemlenmiştir.

References

  • Akgün, E. - Yarar, M. - Dinçer, Ç., “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, cilt 1, sayı 3, 2011. Akın, U. - Koçak, R., “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki”, Educational Administration: Theory and Practice, sayı 51, 2007.

Analysis of the Effects of Demographic Variables on Preschool Teachers’ Classroom Management Skills

Year 2021, Issue: 18, 335 - 362, 29.12.2021
https://doi.org/10.16947/fsmia.1050306

Abstract

The purpose of this research; The analysis of the effects of demographic variables
on the classroom management skills of preschool teachers. In the writing of the theoretical
parts, the relational screening model is based on the deduction and the quantitative
methods in the application part. The universe of the study is the teachers working in
pre-school education institutions in public primary schools in Avcılar district of Istanbul.
In the first part of the survey, there was a “Classroom Management Scale Teacher Form”
consisting of 4 items for obtaining demographic information and 6 dimensions and 36
items for measuring teachers’ classroom management skills. As a result of the analyzes
made; teachers’ classroom management skills; It has been determined that there is a statistically
significant difference according to the learning-teaching process and behavior
management skills and the educational status of the participants. In addition, it has been
observed that teachers with associate degree education have lower average scores in behavior
management and higher mean scores in learning-teaching processes.

References

  • Akgün, E. - Yarar, M. - Dinçer, Ç., “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, cilt 1, sayı 3, 2011. Akın, U. - Koçak, R., “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki”, Educational Administration: Theory and Practice, sayı 51, 2007.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Researches and Studies
Authors

Baran Barış Yıldız This is me 0000-0003-1247-3158

Publication Date December 29, 2021
Acceptance Date November 12, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 18

Cite

APA Yıldız, B. B. (2021). Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(18), 335-362. https://doi.org/10.16947/fsmia.1050306
AMA Yıldız BB. Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. December 2021;(18):335-362. doi:10.16947/fsmia.1050306
Chicago Yıldız, Baran Barış. “Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 18 (December 2021): 335-62. https://doi.org/10.16947/fsmia.1050306.
EndNote Yıldız BB (December 1, 2021) Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 18 335–362.
IEEE B. B. Yıldız, “Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 18, pp. 335–362, December 2021, doi: 10.16947/fsmia.1050306.
ISNAD Yıldız, Baran Barış. “Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 18 (December 2021), 335-362. https://doi.org/10.16947/fsmia.1050306.
JAMA Yıldız BB. Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2021;:335–362.
MLA Yıldız, Baran Barış. “Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, no. 18, 2021, pp. 335-62, doi:10.16947/fsmia.1050306.
Vancouver Yıldız BB. Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2021(18):335-62.