Günümüzde kıyaslama stratejik
yönetim için oldukça popüler araçlardan biridir. Aynı zamanda kıyaslama rekabetçi avantaja ve süper
performansa önderlik edebilir. Kıyaslamanın başarılı olabilmesi için dış
çevreden performans datası toplanmalıdır. Şirketler kendi performans
datalarıyla diğer şirketlerinkini kıyaslarlar. Sonuç olarak örgütsel performans
üzerinde kıyaslamanın etkisi pozitif olur. Kıyaslama, strateji oluşturma ve
stratejik planlamanın integral bir parçasıdır. Stratejik planlama sistemleriyle
örgütsel benchmark’lar geliştirildiği zaman yönetim, stratejik planlarını
geliştirmede dikkate alabileceği bütün
faktörlerden haberdar olabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 19, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 3 |