Eğitim programlarının önemli bir
öğesi öğrenme-öğretme süreci olan eğitim durumudur. Öğretim materyalleri,
öğrenme-öğretme sürecinin önemli bir öğesidir. Öğrenme-öğretme sürecinde asıl
amaç, konuyu daha somut, daha yakından ve bilinen hareket ederek; öğrenmeyi
daha kolay ve öğrenmede verimliliği artırmaktır. Öğrenme-öğretme sürecinde bu
amacı en çok öğretim materyalleri sağlamaktadır. Eğitim-öğretimde sık
kullanılan bir öğretim materyali de kavram haritalarıdır.
Kavram haritalarıyla
eğitim durumu daha somut ve anlaşılır bir hale gelmektedir. Öğrenme-öğretme
sürecinde öğrenciye düşünme, analiz ve sentez yapabilme fırsatları
tanımaktadır. Kavram Haritaları Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ve
özelliklerini ortaya çıkarmalarında önemli katkı sağlar. Kavram haritaları
sosyal bilimler ve fen bilimler alanlarında kullanılmaktadır. Biz bu çalışmada,
kavram haritalarının bir öğretim materyali olarak ne olduğu, eğitim-öğretimde
amaç ve işlevlerinin neler olduğu, bu konu ile ilgili yapılmış çalışmalar ve
kavram haritaları oluşturulurken dikkat edilmesi gereken hususları ele aldık.
Ayrıca sosyal bilimlerin önemli bir bilim dalı olan coğrafyanın öğretiminde
kullanılabilecek birkaç örnek kavram haritası ile çalışma desteklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 3 Issue: 1 |