Uzaktan
eğitim öğrencilerin bireysel olarak yerleşik bulunduğu ortamda eğitilmesi
olarak tanımlanabilir. Uzaktan eğitim
programları yoluyla yetişkinlerin ikinci bir eğitim kapsamına alınması, zaman
bakımından dezavantajlı durumda bulunanların ve öğrenme ortam ve imkanlarına
uzaklık nedeniyle formal eğitime dahil olamayanların eğitilmesi veya
bilgilerinin geliştirilmesi mümkün kılınmaya çalışılmaktadır. Uzaktan eğitimin bu
üstünlükleri geleneksel eğitime alternatif olabileceğini düşündürmektedir. Buna
karşın Uzaktan eğitimin geleneksel eğitime alternatif olabilmesi sadece
metodolojik ve teknolojik boyutla ilgili değildir. Bu kapsamda öğrenenin
öğrenme esnasındaki psikolojik ve sosyal durumuna da bakmak gerekecektir. Bu
araştırma uzak-tan eğitimin öğrenen sağlığı üzerindeki etkilerine değinmesi
bakımından önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 5 Issue: 3 |