Bu
araştırmanın temel amacı, Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde okutulan İngilizce
ders kitabının ne düzeyde etkili kullanıldığına ilişkin olarak Yabancı Dil
Ağırlıklı Liselerde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini
belirlemektir. Betimsel nitelikli bu araştırma 2009- 2010 eğitim- öğretim
yılında, Elazığ ve Diyarbakır illerinde bulunan Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde
görev yapan 126 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucundaki
veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 44 maddelik beşli likert tipi
derecelendirme ölçeğiyle elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik
ortalama, standart sapma ve t-testi değerlerinden faydalanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde okutulan İngilizce ders
kitabının kısmen yeterli düzeyde ve etkililikte kullanıldığı belirlenmiştir.
Elde edilen bu sonuçlar ışığında, İngilizce ders kitabının etkililiğini
arttırmak için bilim ve teknolojideki son gelişmelere paralel olarak çağdaş
yöntem-tekniklerin ders kitabında kullanılması, etkinliklerin bütüncül bir dil
anlayışıyla sunulması ve dinleme etkinliklerinin uygulanmasına daha fazla
ağırlık verilmesi gerektiği gibi öneriler sunulmuştur.
Ders Kitabı Yabancı Dil Öğretimi Yabancı Dil Ağırlıklı Liseler İngilizce Öğretmenlerinin Görüşleri Öğrenme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 1 |