Research Article
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 9 Issue: 1, 85 - 95, 28.10.2010

Abstract




Bu
araştırmanın temel amacı, Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde okutulan İngilizce
ders kitabının ne düzeyde etkili kullanıldığına ilişkin olarak Yabancı Dil
Ağırlıklı Liselerde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini
belirlemektir. Betimsel nitelikli bu araştırma 2009- 2010 eğitim- öğretim
yılında, Elazığ ve Diyarbakır illerinde bulunan Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde
görev yapan 126 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucundaki
veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 44 maddelik beşli likert tipi
derecelendirme ölçeğiyle elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik
ortalama, standart sapma ve t-testi değerlerinden faydalanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde okutulan İngilizce ders
kitabının kısmen yeterli düzeyde ve etkililikte kullanıldığı belirlenmiştir.
Elde edilen bu sonuçlar ışığında, İngilizce ders kitabının etkililiğini
arttırmak için bilim ve teknolojideki son gelişmelere paralel olarak çağdaş
yöntem-tekniklerin ders kitabında kullanılması, etkinliklerin bütüncül bir dil
anlayışıyla sunulması ve dinleme etkinliklerinin uygulanmasına daha fazla
ağırlık verilmesi gerektiği gibi öneriler sunulmuştur.




References

  • 1. Akcan, S. & Tatar, S. (2009). The Perspective of Teachers towards the In-class Use of 5th Grade English Textbook. Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü. Retrieved April 20, 2010 from http://oc.eab.org.tr/egtcolf/ pdfkitap/pdf/35.pdf 2. Alkan, C. & Kurt, M. (1998). Özel Öğretim Yöntemleri, Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 3. Alpan, G. (2008). Ders Kitaplarındaki Metin Tasarımı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(1): 107-134.
  • 4. Arıkan, A. (2005). Age, Gender and Social Class in ELT Coursebooks: A Critical study. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28: 29-38.
  • 5. Arkian, A. (2008). Topics of Reading Passages in ELT Coursebooks: What Do Our Students Really Read? 8(2). Retrieved May 12, 2009 from http://www.readingmatrix.com/articles/ arkian/article.pdf
  • 6. Arnold, J. & Harmer, J. (1996). Advanced Writing Skills, Addison Wesley Longman Limited. Edinburgh Gate, Harrow Essex, England.
  • 7. Bamford, J. & Day, R. R. (2005). Extensive Reading Activities for Teaching Language- TESL-EJ- Teaching English as a Second or Foreign Language. Cambridge University Press. Cambridge. 9(2).
  • 8. Banset, L. (2006). Writing Learning Centered Objectives. Retrieved September 11, 2009 from http://www.unl.edu/gradstudies/current/dev/teachingtools/courseobjectives.pdf
  • 9. Bilsbrough K., Hawes, L. & Dixon, L. (2008). Can We Improve the Standard of Speaking and Listening during Group Work? Retrieved April 10, 2010 from http://www.standarts.dfes.gov. uk/ntrp/lib/bilsbroughhawesdixon.pdf
  • 10. Blundell, C. (2002). Warming-up for Reading: How can We Help Students Develop on Effective Approach to Reading? Retrieved June 20, 2010 from www.facliiunibo.it/NR/rdonlyres/ 27774552D-C3
  • 11. Brown, H. D. (1994). Teaching by Principles. Print in USA. p.352.
  • 12. Bruce, D. (2005). Teaching Listening at Advanced Levels. British Council, Lisbon. Retrieved April 5, 2010 from http://britis hcouncil.org/portugal-inenglish-2005s-teaching-listening-at- advanced-levels.pdf
  • 13. Burden, P. R. (2000). Powerful Classroom Management Strategies. Corwin Press, California.
  • 14. Ceyhan, E. & Yiğit, B. (2004). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 15. Çelik, L. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Editör: Özcan Demirel & Eralp Altun). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 16. Çoşkun, E. & Taş, S. (2008). Ders Kitaplarına Metin seçimi açısından Türkçe Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(10).
  • 17. Drury, H., Kay, J. & Lasberg, V. (2006). Student Satisfaction With Groupwork in Undergraduate Computer Science: Do Things Get Better? The Australasian Computing Education Conference. Vol.20.
  • 18. Fredriksson, C. & Olsson, R. (2006). English Textbook Evaluation. Retrieved June 25, 2009 from http://dspace.mah.se:8080/bitstream/2043/ 2842/1/CeciliaFredriksson
  • 19. Genç, A. (2002). İlk ve Ortaöğretim Okullarında Yabancı Dil Ders Kitabı Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22: 74–81, Ankara.
  • 20. Genesse, F. & Upshur, J. A. (1996). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge, United Kingdom: Cambridge Universtiy Press.
  • 21. Gökaydın, N. (1996). Temel Eğitimin Önemli Bir Parçasını Oluşturan Çocuk Yayınlarının Yaşamsal Önemi. Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları, Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu yayın Dizisi No:11, s.33.
  • 22. Güleryüz, H. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • 23. Howard, J. & Major, J. (1998). Guidelines for Designing Effective English Language Teaching Materials. Retrieved July 19, 2009 from http:// www.paoljapan.org/resovices/proceedings/PAAL9/pdf/Hovapdf
  • 24. Hughes, A. (1989). Testing for Language Teachers. Cambridge University Press.
  • 25. İnal, B. (2006). Coursebook Selection Process and Some of the Most Important Criteria to be Taken into Consideration in Foreign Language Teaching. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences Sayı:5.
  • 26. İşeri, K. (2007). Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitabının İlköğretim Türkçe Programının Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/27/76/9660.pdf adresinden 25.01.2010 tarihinde alınmıştır.
  • 27. Jumaily, A. S. (2005). Choosing My Coursebook for Multilevel Class. Retrived June 23, 2009 from http://www.ulum.nl/a208.html
  • 28. Kabadere, T. & Bal, Ş. (2004). İlköğretim Altıncı Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Analizi ve Değerlendirilmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi. Cilt: 2. Sayfa 1481–1505. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • 29. Karas, E. (2002). Creative Writing. A French High School Language Program. Retrieved May 4, 2010 from http://www.eslonline.net/activities/ creativewriting.PDF
  • 30. Kavak, Y., Kutlu, Ö. & Artar, M. (2004). Ortaöğretimin Yeniden Yapılandırılması Süre-cinde Ders Kitaplarının İyileştirilmesi Konusun-da Eğitim Yayıncılarının Görüşleri. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde Sunulan Bildiri, (Türk Eğitim Yayıncıları Derneği Danışma Kurulu).
  • 31. Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. p.137.
  • 32. Litz, D. R. A. (2000). Textbook Evalution and ELT Management: A South Korean Case Study. Asian EFL Journal, The EFL Professional’s Written Forum. UAE University Al Ain, UAE.
  • 33. Marzano, J. R., Pickering, J. D. & Pollock, E. J. (2007) Classroom Instruction That Works-Research Based Strategies for Increasing Student Achievement, Virgina, USA
  • 34. McDonough, J. & Shaw, C. (1993). Materials and Methods in ELT. A Teacher’s Quide. Oxford: Backwell Publishers Ltd.
  • 35. Moon, J. (2000). Children Learning English. Macmillan Publishers, UK.
  • 36. Mukminatien F. N. (2008). The Place of Grammar in Language Teaching: Retrieved April 18, 2010 from http:/sastra.um.ac.id/wp- content/uploads/2009/10/The-place
  • 37. Murdoch, Y. (2000). Evaluation of the Coursebooks Used in the Chungbuk Provincial Board of Education Secondary School Teacher’s Training Sesions. Centre for English Language Studies, University of Brimingham, Edgboston, Brimingham, UK.
  • 38. O’Neill, R. & Mugglestone, P. (1989). Evaluating ELT Materials. Fourth Dimension. Copyright Longman. p.85–97.
  • 39. Oyinloye, G. O. (2008). The Read Campaing, Social Values and National Development. Department of Curriculum Studies, Faculty of Education. 2(1): 69–75. Universtiy of Ado-Ekiti, Nigeria.
  • 40. Öztürk, Ö. K. (2004). Çocuklarda Yabancı Dil Öğrenmeye Karşı Olumlu Tutum geliştirmede Sınıf Öğretmenine Pratik Öneriler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • 41. Pikulski J. J. & Templeton, S. (2004). Teaching and Developing Vocabulary: Key to Long-Term Reading Success. Retrieved May 14, 2009 from http://www.eduplace.com/marketing/nc/pdf/outhor-pages.pdf
  • 42. Raban, R. & Litchfield, A. (2007). Self and Peer Assessment in Groupwork Using TeCTra. Faculty of Information Technology, University of Technology, Sydney. Retrieved May 6, 2010 from http://www.ascillite.org.an/conferences/ singapore07/procs/raban-poster.pdf
  • 43. Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (1990). Teaching English to Children. Longman Group UK. Ltd. New York.
  • 44. Skierso, A. (1991). Textbook Evaluation. M. Celce-Murcia (Ed). Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle & Pulishers.
  • 45. Sousa, D. & Hurst, N. (2006). Weighing the Anchor: A Critical Approach to Coursebook Selection. Retrieved May 7, 2010 from http:// www.appi.pt/recursos/docssala/coursebook-1. pdf
  • 46. Sung, H. (2004). Enhancing Teaching Strategies Based on Multiple Intelligences. Stanford University/ Intercultural Institute of California. Retrieved May 2, 2010 from http://www.duke. edu/~haeyoung/aatk/workshop.pdf
  • 47. Tandlichova, E. (1995). EFL Coursebook in Learner-Centered Learning and Teaching. Comenius University, Bratislova, Slovakia. Retrieved June 27, 2009 from http://www. phil.municz/angl/thepes/thepes_01_16.pdf
  • 48. Tezcan, M. (1996). Kültürel Antropoloji. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayın-ları, Ankara.
  • 49. Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. University of Cambridge New York. p. 148–162.
  • 50. Ünal, S. (2007). Hedef Alanları. http://mail.baş kent.edu.tr/-20394713/portfolyo/odevler/hedef-alanlari-raporu.pdf adresinden 12.01.2010 tarihinde alınmıştır.
  • 51. Valdes, G. (2001). Speaking of Teaching- Speaking with Power. Stanford University, Newsletter on Teaching. 2(11) Retrieved January 8, 2010 from http://www.stanford. edu/dept/CTL/Newsletter/oaral-com.pdf
  • 52. Wang, X. & Lé, T. (2006). The Discourse of Transition from Summative to Formative Assesment in China. University of Tasmania.
  • 53. Werff, V. (2009). Accuracy and Time efficiency of two ASSR Analysis Methods Using Clinical Test Protocols. Journal of the American Academy of Audiology, 20(7): 433-452.
  • 54. Yapıcı, M. (2004). İlköğretim Dilbilgisi Konu-larının Çocuğun Bilimsel Düzeyine Uygunluğu, İlköğretim-Online, 3(2),31-41.
Year 2010, Volume: 9 Issue: 1, 85 - 95, 28.10.2010

Abstract

References

  • 1. Akcan, S. & Tatar, S. (2009). The Perspective of Teachers towards the In-class Use of 5th Grade English Textbook. Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü. Retrieved April 20, 2010 from http://oc.eab.org.tr/egtcolf/ pdfkitap/pdf/35.pdf 2. Alkan, C. & Kurt, M. (1998). Özel Öğretim Yöntemleri, Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 3. Alpan, G. (2008). Ders Kitaplarındaki Metin Tasarımı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(1): 107-134.
  • 4. Arıkan, A. (2005). Age, Gender and Social Class in ELT Coursebooks: A Critical study. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28: 29-38.
  • 5. Arkian, A. (2008). Topics of Reading Passages in ELT Coursebooks: What Do Our Students Really Read? 8(2). Retrieved May 12, 2009 from http://www.readingmatrix.com/articles/ arkian/article.pdf
  • 6. Arnold, J. & Harmer, J. (1996). Advanced Writing Skills, Addison Wesley Longman Limited. Edinburgh Gate, Harrow Essex, England.
  • 7. Bamford, J. & Day, R. R. (2005). Extensive Reading Activities for Teaching Language- TESL-EJ- Teaching English as a Second or Foreign Language. Cambridge University Press. Cambridge. 9(2).
  • 8. Banset, L. (2006). Writing Learning Centered Objectives. Retrieved September 11, 2009 from http://www.unl.edu/gradstudies/current/dev/teachingtools/courseobjectives.pdf
  • 9. Bilsbrough K., Hawes, L. & Dixon, L. (2008). Can We Improve the Standard of Speaking and Listening during Group Work? Retrieved April 10, 2010 from http://www.standarts.dfes.gov. uk/ntrp/lib/bilsbroughhawesdixon.pdf
  • 10. Blundell, C. (2002). Warming-up for Reading: How can We Help Students Develop on Effective Approach to Reading? Retrieved June 20, 2010 from www.facliiunibo.it/NR/rdonlyres/ 27774552D-C3
  • 11. Brown, H. D. (1994). Teaching by Principles. Print in USA. p.352.
  • 12. Bruce, D. (2005). Teaching Listening at Advanced Levels. British Council, Lisbon. Retrieved April 5, 2010 from http://britis hcouncil.org/portugal-inenglish-2005s-teaching-listening-at- advanced-levels.pdf
  • 13. Burden, P. R. (2000). Powerful Classroom Management Strategies. Corwin Press, California.
  • 14. Ceyhan, E. & Yiğit, B. (2004). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 15. Çelik, L. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Editör: Özcan Demirel & Eralp Altun). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 16. Çoşkun, E. & Taş, S. (2008). Ders Kitaplarına Metin seçimi açısından Türkçe Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(10).
  • 17. Drury, H., Kay, J. & Lasberg, V. (2006). Student Satisfaction With Groupwork in Undergraduate Computer Science: Do Things Get Better? The Australasian Computing Education Conference. Vol.20.
  • 18. Fredriksson, C. & Olsson, R. (2006). English Textbook Evaluation. Retrieved June 25, 2009 from http://dspace.mah.se:8080/bitstream/2043/ 2842/1/CeciliaFredriksson
  • 19. Genç, A. (2002). İlk ve Ortaöğretim Okullarında Yabancı Dil Ders Kitabı Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22: 74–81, Ankara.
  • 20. Genesse, F. & Upshur, J. A. (1996). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge, United Kingdom: Cambridge Universtiy Press.
  • 21. Gökaydın, N. (1996). Temel Eğitimin Önemli Bir Parçasını Oluşturan Çocuk Yayınlarının Yaşamsal Önemi. Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları, Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu yayın Dizisi No:11, s.33.
  • 22. Güleryüz, H. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • 23. Howard, J. & Major, J. (1998). Guidelines for Designing Effective English Language Teaching Materials. Retrieved July 19, 2009 from http:// www.paoljapan.org/resovices/proceedings/PAAL9/pdf/Hovapdf
  • 24. Hughes, A. (1989). Testing for Language Teachers. Cambridge University Press.
  • 25. İnal, B. (2006). Coursebook Selection Process and Some of the Most Important Criteria to be Taken into Consideration in Foreign Language Teaching. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences Sayı:5.
  • 26. İşeri, K. (2007). Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitabının İlköğretim Türkçe Programının Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/27/76/9660.pdf adresinden 25.01.2010 tarihinde alınmıştır.
  • 27. Jumaily, A. S. (2005). Choosing My Coursebook for Multilevel Class. Retrived June 23, 2009 from http://www.ulum.nl/a208.html
  • 28. Kabadere, T. & Bal, Ş. (2004). İlköğretim Altıncı Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Analizi ve Değerlendirilmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi. Cilt: 2. Sayfa 1481–1505. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • 29. Karas, E. (2002). Creative Writing. A French High School Language Program. Retrieved May 4, 2010 from http://www.eslonline.net/activities/ creativewriting.PDF
  • 30. Kavak, Y., Kutlu, Ö. & Artar, M. (2004). Ortaöğretimin Yeniden Yapılandırılması Süre-cinde Ders Kitaplarının İyileştirilmesi Konusun-da Eğitim Yayıncılarının Görüşleri. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde Sunulan Bildiri, (Türk Eğitim Yayıncıları Derneği Danışma Kurulu).
  • 31. Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. p.137.
  • 32. Litz, D. R. A. (2000). Textbook Evalution and ELT Management: A South Korean Case Study. Asian EFL Journal, The EFL Professional’s Written Forum. UAE University Al Ain, UAE.
  • 33. Marzano, J. R., Pickering, J. D. & Pollock, E. J. (2007) Classroom Instruction That Works-Research Based Strategies for Increasing Student Achievement, Virgina, USA
  • 34. McDonough, J. & Shaw, C. (1993). Materials and Methods in ELT. A Teacher’s Quide. Oxford: Backwell Publishers Ltd.
  • 35. Moon, J. (2000). Children Learning English. Macmillan Publishers, UK.
  • 36. Mukminatien F. N. (2008). The Place of Grammar in Language Teaching: Retrieved April 18, 2010 from http:/sastra.um.ac.id/wp- content/uploads/2009/10/The-place
  • 37. Murdoch, Y. (2000). Evaluation of the Coursebooks Used in the Chungbuk Provincial Board of Education Secondary School Teacher’s Training Sesions. Centre for English Language Studies, University of Brimingham, Edgboston, Brimingham, UK.
  • 38. O’Neill, R. & Mugglestone, P. (1989). Evaluating ELT Materials. Fourth Dimension. Copyright Longman. p.85–97.
  • 39. Oyinloye, G. O. (2008). The Read Campaing, Social Values and National Development. Department of Curriculum Studies, Faculty of Education. 2(1): 69–75. Universtiy of Ado-Ekiti, Nigeria.
  • 40. Öztürk, Ö. K. (2004). Çocuklarda Yabancı Dil Öğrenmeye Karşı Olumlu Tutum geliştirmede Sınıf Öğretmenine Pratik Öneriler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • 41. Pikulski J. J. & Templeton, S. (2004). Teaching and Developing Vocabulary: Key to Long-Term Reading Success. Retrieved May 14, 2009 from http://www.eduplace.com/marketing/nc/pdf/outhor-pages.pdf
  • 42. Raban, R. & Litchfield, A. (2007). Self and Peer Assessment in Groupwork Using TeCTra. Faculty of Information Technology, University of Technology, Sydney. Retrieved May 6, 2010 from http://www.ascillite.org.an/conferences/ singapore07/procs/raban-poster.pdf
  • 43. Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (1990). Teaching English to Children. Longman Group UK. Ltd. New York.
  • 44. Skierso, A. (1991). Textbook Evaluation. M. Celce-Murcia (Ed). Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle & Pulishers.
  • 45. Sousa, D. & Hurst, N. (2006). Weighing the Anchor: A Critical Approach to Coursebook Selection. Retrieved May 7, 2010 from http:// www.appi.pt/recursos/docssala/coursebook-1. pdf
  • 46. Sung, H. (2004). Enhancing Teaching Strategies Based on Multiple Intelligences. Stanford University/ Intercultural Institute of California. Retrieved May 2, 2010 from http://www.duke. edu/~haeyoung/aatk/workshop.pdf
  • 47. Tandlichova, E. (1995). EFL Coursebook in Learner-Centered Learning and Teaching. Comenius University, Bratislova, Slovakia. Retrieved June 27, 2009 from http://www. phil.municz/angl/thepes/thepes_01_16.pdf
  • 48. Tezcan, M. (1996). Kültürel Antropoloji. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayın-ları, Ankara.
  • 49. Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. University of Cambridge New York. p. 148–162.
  • 50. Ünal, S. (2007). Hedef Alanları. http://mail.baş kent.edu.tr/-20394713/portfolyo/odevler/hedef-alanlari-raporu.pdf adresinden 12.01.2010 tarihinde alınmıştır.
  • 51. Valdes, G. (2001). Speaking of Teaching- Speaking with Power. Stanford University, Newsletter on Teaching. 2(11) Retrieved January 8, 2010 from http://www.stanford. edu/dept/CTL/Newsletter/oaral-com.pdf
  • 52. Wang, X. & Lé, T. (2006). The Discourse of Transition from Summative to Formative Assesment in China. University of Tasmania.
  • 53. Werff, V. (2009). Accuracy and Time efficiency of two ASSR Analysis Methods Using Clinical Test Protocols. Journal of the American Academy of Audiology, 20(7): 433-452.
  • 54. Yapıcı, M. (2004). İlköğretim Dilbilgisi Konu-larının Çocuğun Bilimsel Düzeyine Uygunluğu, İlköğretim-Online, 3(2),31-41.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Veli Batdı

Ramazan Özbek This is me

Publication Date October 28, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Batdı, V., & Özbek, R. (2010). YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 9(1), 85-95.
AMA Batdı V, Özbek R. YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). (DAD). October 2010;9(1):85-95.
Chicago Batdı, Veli, and Ramazan Özbek. “YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9, no. 1 (October 2010): 85-95.
EndNote Batdı V, Özbek R (October 1, 2010) YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9 1 85–95.
IEEE V. Batdı and R. Özbek, “YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”, (DAD), vol. 9, no. 1, pp. 85–95, 2010.
ISNAD Batdı, Veli - Özbek, Ramazan. “YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9/1 (October 2010), 85-95.
JAMA Batdı V, Özbek R. YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2010;9:85–95.
MLA Batdı, Veli and Ramazan Özbek. “YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 9, no. 1, 2010, pp. 85-95.
Vancouver Batdı V, Özbek R. YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSELERDE OKUTULAN İNGİLİZCE DERS KİTABININ ETKİLİ KULLANILABİLMESİ İÇİN TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ELAZIĞ VE DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2010;9(1):85-9.