BibTex RIS Cite

Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması

Year 2015, Volume: 27 Issue: 1, 9 - 14, 01.03.2015

Abstract

Bu çalışma, nesnelerin derinlik görüntüleri kullanılarak elde edilen nokta bulutlarının bilinen RGB görüntüleri
ile eşleştirilmesi için bir yöntem önermektedir. Sistem, Kinect kameradan faydalanılarak elde edilen, nesnelerin
3B sayısal verilerinin RGB görüntülere aktarılması üzerine kurulmuştur. Algılayıcı kameradan elde edilen
görüntüler ve nokta bulutları sonrasında RGB ve derinlik görüntüleri arasında bir ölçümleme ve dönüşüm süreci
tarif edilmektedir. Derinlik verilerini oluşturan nokta bulutlarının tahsis edildiği vokseller RGB görüntülerin
piksel değerlerine dönüştürülmektedir. Dönüştürme işlemi sırasında, üç boyutlu nokta bulutu verileri iki boyutlu
piksel değerlere dönüştürülür. Veri dönüştürme işlemi için nokta bulutu kitaplığından (PCL) yararlanılır.
Nesnelere ait nokta bulutu verilerinin, aynı nesne görüntüsü (RGB) üzerine aktarılması işlemi, uygulama olarak
sunulmuştur. Uygulama olarak, bazı 3B nesnelerin RGB görüntülerinde derinlik bilgileri verilerek, önerilen
yöntem ile modellenmiştir.

Adaptation to Kinect-Point Clouds of Real Objects onto RGB Image

Year 2015, Volume: 27 Issue: 1, 9 - 14, 01.03.2015

Abstract

This study proposes a method for matching well-known RGB images with point clouds obtained by the depth
images of objects. The system has based on 3D digital data of objects transforming to RGB images obtained by
utilizing the Kinect camera. We have described a calibration and conversion process between RGB and depth
images after obtained the images and point cloud from the sensor camera. The voxels in which assigned to point
cloud forming of the depth data are converted to pixel values of RGB images. During the conversion process,
three-dimensional point cloud data are converted into a two-dimensional pixel values. When data have obtained
for the conversion process, the point cloud library (PCL) is exploited. Point cloud data of objects to be
transferred onto the same object image (RGB) the process are presented in the application. As application, 3D
some objects are modeled with proposed method which is given depth information in RGB images.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA89ST76YJ
Journal Section Articles
Authors

Erdal Özbay This is me

Ahmet Çınar This is me

Publication Date March 1, 2015
Submission Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Özbay, E., & Çınar, A. (2015). Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 27(1), 9-14.
AMA Özbay E, Çınar A. Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. March 2015;27(1):9-14.
Chicago Özbay, Erdal, and Ahmet Çınar. “Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 27, no. 1 (March 2015): 9-14.
EndNote Özbay E, Çınar A (March 1, 2015) Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 27 1 9–14.
IEEE E. Özbay and A. Çınar, “Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması”, Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 27, no. 1, pp. 9–14, 2015.
ISNAD Özbay, Erdal - Çınar, Ahmet. “Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 27/1 (March 2015), 9-14.
JAMA Özbay E, Çınar A. Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;27:9–14.
MLA Özbay, Erdal and Ahmet Çınar. “Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 27, no. 1, 2015, pp. 9-14.
Vancouver Özbay E, Çınar A. Gerçek Nesnelerin RGB Görüntüleri Üzerine Kinect-Nokta Bulutlarının Uyarlanması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;27(1):9-14.