Bu çalışmada, tekerlek içi motora sahip elektrikli taşıtın (TİMET) tekerlek ağırlığı artışının süspansiyon sistemi
üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çeyrek taşıt dinamik modeli oluşturulduktan sonra, yaylı kütlenin yer
değiştirme ivmesi, süspansiyon yer değiştirmesi ve teker sapması transfer fonksiyonları laplace dönüşümleri
kullanılarak elde edilmiştir. Frekans analizleri bode diyagramları kullanılarak 20, 50, 100, 200 kg tekerlek
ağırlıkları için gerçekleştirilmiştir. Süspansiyon parametreleri değiştirilerek 200 kg tekerlek ağırlığına sahip
TİMET’ in yol tutuş ve sürüş konforu analiz edilmiştir. Sonuçlar, tekerlek ağırlığındaki artışın yol tutuş ve sürüş
konforunu kötüleştirdiğini göstermektedir. Ayrıca süspansiyon sönüm oranındaki artışla aracın yol tutuşu
iyileşmektedir.
Tekerlek içi motorlu elektrik taşıt Çeyrek taşıt modeli Yol tutuş Sürüş konforu Frekans
In this study, the effect of wheel weight increase on In-wheel motor electric (IWME) vehicle’s suspension
system was investigated. After quarter vehicle dynamic model is constituted, displacement acceleration of
suprung mass, displacement of suspension and tire deflection transfer functions were obtained by using laplace
transforms. Frequency analysis with using bode diagrams were performed for 20, 50, 100, 200 kg wheel weight.
With a weight of 200 kg wheel IWME vehicle's handling and ride comfort were analyzed by changing
suspension parameters. The results showed that the increase of wheel weight deteriorates handling and driving
comfort. Also the increase of suspension damping coefficient improved vehicle handling.
In-wheel motor electric vehicle Quarter Vehicle model Handling Driving comfort Frequency
Diğer ID | JA67KN93TY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 28 Sayı: 1 |