BibTex RIS Kaynak Göster

Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi

Yıl 2016, Cilt: 28 Sayı: 1, 79 - 85, 01.03.2016

Öz

Bu çalışmada, tekerlek içi motora sahip elektrikli taşıtın (TİMET) tekerlek ağırlığı artışının süspansiyon sistemi
üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çeyrek taşıt dinamik modeli oluşturulduktan sonra, yaylı kütlenin yer
değiştirme ivmesi, süspansiyon yer değiştirmesi ve teker sapması transfer fonksiyonları laplace dönüşümleri
kullanılarak elde edilmiştir. Frekans analizleri bode diyagramları kullanılarak 20, 50, 100, 200 kg tekerlek
ağırlıkları için gerçekleştirilmiştir. Süspansiyon parametreleri değiştirilerek 200 kg tekerlek ağırlığına sahip
TİMET’ in yol tutuş ve sürüş konforu analiz edilmiştir. Sonuçlar, tekerlek ağırlığındaki artışın yol tutuş ve sürüş
konforunu kötüleştirdiğini göstermektedir. Ayrıca süspansiyon sönüm oranındaki artışla aracın yol tutuşu
iyileşmektedir.

Handling and Comfort Analysis of In-Wheel Switched Reluctance Motor Driven Electric Vehicle

Yıl 2016, Cilt: 28 Sayı: 1, 79 - 85, 01.03.2016

Öz

In this study, the effect of wheel weight increase on In-wheel motor electric (IWME) vehicle’s suspension
system was investigated. After quarter vehicle dynamic model is constituted, displacement acceleration of
suprung mass, displacement of suspension and tire deflection transfer functions were obtained by using laplace
transforms. Frequency analysis with using bode diagrams were performed for 20, 50, 100, 200 kg wheel weight.
With a weight of 200 kg wheel IWME vehicle's handling and ride comfort were analyzed by changing
suspension parameters. The results showed that the increase of wheel weight deteriorates handling and driving
comfort. Also the increase of suspension damping coefficient improved vehicle handling.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67KN93TY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Turan Gürgenç Bu kişi benim

Burak Tanyeri Bu kişi benim

Cengiz Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürgenç, T., Tanyeri, B., & Öner, C. (2016). Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 28(1), 79-85.
AMA Gürgenç T, Tanyeri B, Öner C. Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Mart 2016;28(1):79-85.
Chicago Gürgenç, Turan, Burak Tanyeri, ve Cengiz Öner. “Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş Ve Konfor Analizi”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 28, sy. 1 (Mart 2016): 79-85.
EndNote Gürgenç T, Tanyeri B, Öner C (01 Mart 2016) Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 28 1 79–85.
IEEE T. Gürgenç, B. Tanyeri, ve C. Öner, “Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi”, Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 28, sy. 1, ss. 79–85, 2016.
ISNAD Gürgenç, Turan vd. “Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş Ve Konfor Analizi”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 28/1 (Mart 2016), 79-85.
JAMA Gürgenç T, Tanyeri B, Öner C. Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2016;28:79–85.
MLA Gürgenç, Turan vd. “Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş Ve Konfor Analizi”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 28, sy. 1, 2016, ss. 79-85.
Vancouver Gürgenç T, Tanyeri B, Öner C. Tekerlek İçi Anahtarlamalı Relüktans Motoruyla Tahrik Edilen Elektrikli Aracın Yol Tutuş ve Konfor Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2016;28(1):79-85.