Etkili okul yöneticilerinde olması gereken özelliklerden biri de doğru karar verebilmedir. Yöneticilerin verdiği doğru kararlar, örgütün ayakta kalabilmesi için oldukça önemlidir. Doğru ve rasyonel karar verebilme ise okul yöneticisinin değerleri, bilgi ve becerileri ile yakından ilişkilidir ve okul yöneticilerinin doğru karar verebilmesi için bu konuda iyi yetişmiş olmaları gereklidir. Eylem öğrenme, karmaşık ve gerçek sorunlar üzerinde çalışmak amacıyla bir araya gelmiş bir grup gönüllü meslektaşın sürekli öğrendikleri ve öğrendiklerini yansıttıkları bir süreçtir. Bu çalışmada, eylem öğrenme sürecinin okul yöneticileri ile yönetici adaylarının karar vermelerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığı veri madenciliği teknikleri ile incelenmiştir. Bu bağlamda eğiticili veri madenciliği yöntemlerinden karar ağaçları, diskriminant analizi, destek vektör makineleri (DVM), k-en yakın komşu (k-EYK) ve birleştirilmiş öğreniciler yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması için Melbourne Karar Verme Ölçeği I-II (MKVÖ) kullanılmıştır. 38 katılımcı ile gerçekleştirilen eylem öğrenme süreci öncesinde ve sonrasında testler katılımcılara uygulanarak veriler toplanmıştır. Gerçekleştirilen deneysel çalışmada, eylem öğrenme sürecine katılan okul yöneticisi ve adaylarının karar vermelerindeki anlamlı değişikliklerin veri madenciliği teknikleri ile yüksek doğrulukla belirlendiği görülmüştür. Ayrıca, DVM tekniklerinin, karar ağaçları, birleştirilmiş sınıflandırıcılar ve k-EYK yöntemlerine oranla daha başarılı sonuçlar ürettiği görülmüştür.
Etkili
okul yöneticilerinde olması gereken özelliklerden biri de doğru karar
verebilmedir. Yöneticilerin verdiği doğru kararlar, örgütün ayakta kalabilmesi
için oldukça önemlidir. Doğru ve rasyonel karar verebilme ise okul
yöneticisinin değerleri, bilgi ve becerileri ile yakından ilişkilidir ve okul
yöneticilerinin doğru karar verebilmesi için bu konuda iyi yetişmiş olmaları
gereklidir. Eylem öğrenme, karmaşık ve gerçek sorunlar üzerinde çalışmak
amacıyla bir araya gelmiş bir grup gönüllü meslektaşın sürekli öğrendikleri ve
öğrendiklerini yansıttıkları bir süreçtir. Bu çalışmada, eylem öğrenme
sürecinin okul yöneticileri ile yönetici adaylarının karar vermelerinde
herhangi bir etkisinin olup olmadığı veri madenciliği teknikleri ile incelenmiştir.
Bu bağlamda eğiticili veri madenciliği yöntemlerinden karar ağaçları,
diskriminant analizi, destek vektör makineleri (DVM), k-en yakın komşu (k-EYK)
ve birleştirilmiş öğreniciler yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmada verilerin
toplanması için Melbourne Karar Verme Ölçeği I-II (MKVÖ) kullanılmıştır. 38
katılımcı ile gerçekleştirilen eylem öğrenme süreci öncesinde ve sonrasında
testler katılımcılara uygulanarak veriler toplanmıştır. Gerçekleştirilen
deneysel çalışmada, eylem öğrenme sürecine katılan okul yöneticisi ve
adaylarının karar vermelerindeki anlamlı değişikliklerin veri madenciliği
teknikleri ile yüksek doğrulukla belirlendiği görülmüştür. Ayrıca, DVM
tekniklerinin, karar ağaçları, birleştirilmiş sınıflandırıcılar ve k-EYK
yöntemlerine oranla daha başarılı sonuçlar ürettiği görülmüştür.
Okul yöneticisi yetiştirme Eylem öğrenme Karar verme Veri madenciliği teknikleri Sınıflandırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MBD |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 30 Sayı: 2 |